Prázdninová případová studie
Jeden z našich klientů, pan Teig, podniká v oboru rozvážení pizzy a
dalších jídel. Má funkční web, na kterém si lze všechny dobroty snadno
objednat. Přestože se v organickém vyhledání zobrazuje na první stránce,
objednávek z vyhledávání nebylo tolik, kolik si představoval. Rozhodl se
proto vyzkoušet PPC reklamu a s odstupem času si k tomuto kroku mohl pouze
gratulovat. Pan Teig rozváží pizzu po Liberci a okolí, a tak podle hesla
„Škoda kliku, který padne vedle.“ využil možnosti nechat zobrazovat
inzeráty pouze v této oblasti. Proč? Náklady na úžeji zacílenou reklamu
jsou nižší při zachování stejného pokrytí možných zákazníků. Během
prvních dvou měsíců od spuštění zaznamenal nárůst objednávek o 80 %,
přičemž odhadovaný podíl nákladů na obratu činil 10 %. Tento podíl se
díky průběžné optimalizaci PPC kampaně dále snižoval.
Mobilní svět s chutí tomatového pesta
Vedle typické optimalizace, která spočívá v práci s klíčovými
slovy a texty inzerátů, bylo možné ze statistik vyčíst, že
nezanedbatelné procento kliků přichází z mobilních zařízení.
Vytvořili jsme proto samostatnou PPC kampaň pro mobilní telefony a tablety.
Reklamy na mobilních telefonech mohou zobrazovat proklikávací telefonní
číslo. I tuto možnost jsme samozřejmě využili. Míra prokliků u těchto
inzerátů byla téměř 3× vyšší, než před rozdělením kampaně. Cena za
proklik z mobilů přitom klesla na 0,5 Kč.
Kdy po ní toužíte nejvíc?
Dalším krokem, který kampani výrazně pomohl, pramenil z přizpůsobení
se chování zákazníků. Ze statistik vyplývalo, že inzeráty se
nejčastěji zobrazují mezi 19–23 hodinou a do jisté míry mezi 11–13.
Navrhli jsme navýšit maximální cenu za klik právě v těchto intervalech,
tak aby se reklama pana Teiga zobrazovala na první pozici. V části kampaně
zaměřené na počítače to představovalo zvýšení průměrné ceny
prokliku z 1,5 Kč na 2,5 Kč. V mobilní části kampaně, z které touto
dobou přicházelo 35%, se posun na přední příčku do ceny prokliku
prakticky nepromítl. Všechny tyto kroky vedly k dalšímu zvýšení
objednávek o 250 % (oproti stavu před spuštěním PPC kampaně), přičemž
odhadovaný podíl nákladů na čistém zisku se po půl roce usadil zhruba na
4 %.
Pan Teig už ví, co jeho zákazníci chtějí
Přestože optimalizace byla přínosná a kampaň podniku pana Teiga
přinášela zisk, bylo to pořád jen nakupování prokliků. Neviděli jsme
„dovnitř“ a nevěděli jsme, co se děje po té, co návštěvník klikne
na reklamu pana Teiga. Nevěděli jsme, jaké procento návštěvníků si
nakonec pizzu objedná a proč toto procento není větší. Nebyli jsme
schopní vymezit „kvalitnější“ segment, do kterého by se vyplatilo víc
investovat. Zkrátka, nebylo možné dosadit na druhou stranu rovnice
výkonnostního marketingu. Kolik dávat kam a za co, abychom maximalizovali
zisk. Proto jsme na web pana Teiga nasadili měřící kódy, díky nimž bylo
vše výše zmíněné možné. Ale o tom příště.
Autorem článku je Bohumil Čáp.
Hezké, a to byly pouze klasické ppc, nebo i dispaly network, zajímaly by mě konkrétní čísla, kolik lidí, kteří aktivně nehledají pizzu, na ni dostanou chuť, když uvidí obrázek na Youtube s možností objednat.....
Inspirativní článek :) Mohl bych se zeptat, jaké analytické nástroje jste k tomu využívali? Vystačí k tomu jen Google Analytics?
Ako viete o kolko % PPC kampan zvysila pocet objednavok pizze, ked ako pisete, na webe nebol ziadny meraci kod a nevideli ste „dovnitr“?