Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Partnerská síť je velkým cílem pro nový Sklik

Minulý týden Seznam poprvé oficiálně zveřejnil informaci, že interně vyvíjí PPC reklamní systém Sklik, jehož vývoj měla dosud na starost společnost Jyxo. Vzrůstající důležitost Skliku pro Seznam je hlavním důvodem proč nenechávat vývoj na třetí straně. Sklik z vývojářské dílny Seznamu by měl být spuštěn na začátku roku 2010. Sklik je pro nás důležitým inzertním nástrojem, proto jsme neváhali a zeptali se Seznamu, co nový vývoj obnáší.

Jak dlouho už Seznam Sklik sám vyvíjí?
První programátorské práce se uskutečnily v únoru 2009, předcházelo jim pečlivé naplánování projektu.
Kolik lidí na vývoji Skliku dělá?
Na vývoji Skliku je vyčleněn zvláštní vývojový tým, který spolupracuje i s dalšími vývojovými týmy v Seznamu.
Jaké využíváte technologie?
Reklamní systém bude postavený na standardnich technologiích, které vyuzivaji vsechny systémy v Seznamu. Konkrétně MySQL, C++ a Python.
Jakým způsobem bude probíhat převod dat? Dokážete zachovat všechna historická data?
Do nového Skliku budeme převádět historická data ze stávajícího systému, i když možná postupně. Inzerenty budeme s dostatečným předstihem informovat nejen o převodu dat, ale i o způsobu přechodu na nový systém.
Bude nový Sklik pokračovat i v kontextové reklamě? Počítá se dále s budováním partnerské sítě?
Partnerská síť a kontextové cílení vůbec je velký cíl pro nový reklamní systém. Bude to nedílná a důležitá součást reklamního systému.
Předpokládám, že nový Sklik vyřeší mnohé nedostatky stávajícího systému i vylepší algoritmus pro výpočet relevance zobrazení inzerátu. Přesto ale – neobáváte se, že pro inzerenty bude nový systém velkou změnou, která ovlivní chod jejich kampaní?
Při vývoji nového reklamního systému sledujeme především zájmy inzerentů a samozřejmě také uživatelů, kteří následně klikají na textové inzeráty Skliku. Pokud tedy dojde ke změnám, tak pouze v pozitivním duchu pro obě cílové skupiny Skliku.
Chystáte do nového systému ke spuštění na začátku roku i nějaké nové funkce, které dosud Sklik nemá?
Na jaře 2010 bude nový Sklik obsahovat v podstatě totéž co současný Sklik a vylepšení těchto funkcí. Následně na to bude vyčleněný tým pracovat na dalších prioritních úkolech a funkcích, které systému chybí.

Co to pro nás inzerenty znamená?

S přechodem na nový Sklik se nemusíme bát, že bychom přišli o některé funkce. Pokud vše půjde hladce, neměli bychom změny zásadně pocítit. Na druhou stranu současný Sklik má drobné mouchy, které je žádoucí odstranit. Teoreticky může dojít ke změnám algoritmu určujícího výběr a řazení reklam, což pak mohou inzerenti pozitivně či negativně pocítit. Asi nejcitelnější takovou opravou může být vyřešení dosud chybého párování klíčového slova, resp. sestavy, podle přesnosti shody s dotazem.

Autorem článku je Petra Větrovská. 

  • Michal Illich
    19. 08. 2009 / 11:29

    „Asi nejcitelnější takovou opravou může být vyřešení dosud chybého párování klíčového slova, resp. sestavy, podle přesnosti shody s dotazem.“

    Pokud myslite neuprednostnovani presne a frazove shody pred volnou shodou, tak toto bylo vyreseno uz nekdy na jare. Pokud myslite neco jineho, poslete mi prosim podrobnosti.

    diky… MI

  • Barbora Nevosádová
    19. 08. 2009 / 11:43

    To, že Seznam nebyl schopen dosud spustit partnerskou síť, mi přijde jako neskutečná ostuda. O nějakém konkurování AdWords se nikdy moc mluvit nedalo, ale tady už se silně nedaří ani napodobování.

  • Yuhů
    19. 08. 2009 / 12:04

    Petro, díky za hezký článek. Kdo ti vlastně poskytnul tyhle odpovědi?

    Barboro (#2), pokud nazýváte nespuštění partnerské sítě neskutečnou ostudou, přijde mi to jako zajímavý pohled. Vzala jste v úvahu, že třeba Seznam zatím partnerskou síť spustit nechtěl?

  • Barbora Nevosádová
    19. 08. 2009 / 15:00

    To Yuhů: Ano, napadlo mě to a dalo by se to i pochopit. Proč ale potom partnerskou síť pořád slibujete, vždy s tím, že ji spustíte co nejdříve? Nějak mi to nedává smysl.

  • Preco
    19. 08. 2009 / 21:29

    Také by mě zajímalo, kdo takto obecně (o ničem) odpovídal na ty otázky. Tisková mluvčí? Omlouvám se, ale připadá mi to jako vycucané z prstu a kromě 1. otázky bych takové odpovědi sesmolil i sám bez interních znalostí Seznamu ;-)

  • Petra Větrovská
    19. 08. 2009 / 21:38

    Otázky zodpověděl manažer Skliku Jirka Chomát a samozřejmě prošly přes tiskovou mluvčí Seznamu.

  • Sandra Gligičová
    22. 08. 2009 / 14:25

    Koukám, že je velká výhoda mít přítele zaměstnaného v Seznamu, člověk se tak dozví i interní informace jinak veřejnosti nedostupné, viďte Petro? :)

  • David Špinar
    22. 08. 2009 / 21:58

    Sandro, vy jste mě teda rozesmála. :-) Z čeho usuzujete, že oficiální rozhovor posvěcený tiskovou mluvčí Seznamu je interní informací?

  • Michal Janík
    23. 08. 2009 / 23:25

    Hezky napsaný článek – díky Petro.

  • Romanett
    24. 08. 2009 / 13:25

    Děkuji Petro za zajímavý článek. Ale nenechá mě v klidu poznámka od Sandry.. Vy skutečně máte přítele v Seznamu? Přijde mi to jako zajímavý střet zájmů :)

  • Petra Větrovská
    24. 08. 2009 / 14:06

    Nemám. Díky, za ukončení diskuze o mém soukromém životě, která se zcela vymyká tématu článku (ještě byste vyčmuchali, s kým chodím teď, a z toho by Sandra neměla klidné spaní ;-)

  • Haminka
    24. 08. 2009 / 15:08

    Opravdu zajímavé čtení, musím souhlasit se Sandrou, a jestli jde o střet zájmů? Soudím, že hodně zajimavý střet…

  • David Špinar
    25. 08. 2009 / 08:52

    [12] Milá Haminko, hodinu před Vaším komentářem odpověděla Petra Větrovská na přímou otázku, zda má přítele v Seznamu, že nikoliv. Představujete si ještě nějaký další způsob, jak rozptýlit Vaše jistě „upřímné“ obavy o střet zájmů?

  • MartiN
    02. 09. 2009 / 12:56

    Mají Sandra, Romanett a Haminka aspoň rozdílné IP adresy? :-D

  • Tomáš Martínek
    05. 09. 2009 / 00:24

    Možná by se hodilo vylepšení, aby šlo lépe spravovat více účtů. GAW to má vyřešeno úplně jednoduše přehlednou tabulkou.

    Nicméně, jak probíhá vývoj nyní? Zaznamenal jsem drobnou změnu při práci s účtem oproti cca minulému měsíci.

  • Ondřej Baar
    07. 09. 2009 / 22:34

    Martine, myslím, že minimálně první čísla budou podobné. Informace zajímavé, ale opravdu povrchní – nevím zda je opravdu v zájmu kohokoliv řešit, zda jsou či nejsou získané?! Tisková mluvčí revidovala a hotovo. Mě by spíše zajímal !reálný! odhad spuštění partnerské sítě.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.