Osnovy na Seznamu vám zvýší CTR
Minulý týden Seznam
oznámil další zlepšení výpisu výsledků vyhledávání. Můžete si
nechat vypsat formou aktivních odkazů ve výsledcích vyhledávání (SERP)
i kotvy v dokumentu. Kotva odkáže uživatele přímo na určitou část
stránky, a umožní mu tak rychleji najít to, co hledá. Jak to může vypadat
nám ukazuje obrázek z výsledků vyhledávání:
Seznam o těchto odkazech píše, že mají následující vlastnosti:
- osnova může být zobrazena u jakékoliv stránky, která má vhodně
definovanou strukturu, bez ohledu na doménu nebo typ webu
- odkazy do dokumentu jsou vybírány v souvislosti s dotazem a
nemusejí směřovat jen na prvních několik oddílů textu
- osnovy sestavuje nezávisle na jazyce dokumentu či dotazu
Osnovy budou dle Seznamu aktivní v případě, že jich bude dostatečné
množství a budou k nim přiřazeny smysluplné nadpisy s dostatkem dalšího
obsahu.
Výhody pro SEO
Tato novinka může v některých případech pomoci najít uživatelům to,
co hledají i na velmi obsáhlých stránkách. Už z logiky této
funkcionality je jasné, že může být velmi efektivní jak pro různé
encyklopedie, stránky se slovníčkem, dokumentace, ale třeba i pro e-shopy a
obsáhlé internetové portály. Pokud se osnova u vašeho webu zobrazí
správně, může to například pomoct snížení míry odchodu ze stránek
(bounce rate) i zvýšení míry prokliku (CTR). Pokud vaše stránka byla
obsáhlá a lidé nedokázali dostatečně rychle najít obsah, který hledali,
odcházeli. Tímto způsobem je můžete na strukturu stránky upozornit přímo
v SERPu, a tak je dostat přímo na konkrétní část stránky. V ideálním
případě návštěvníci ihned konvertují. Je vidět, že Seznam boj
s Google nevzdává a vysílá jasný signál do Silicon Valley. Českou
republiku nedostane zadarmo.
Autorem článku je Pavel Ungr
Jestli jsem to dobře pochopil, tak by u obsáhlejších textů bylo záhodno udělat na začátek stránky kotvy s odkazem například na nadpis H2 který sortuje text na ucelené informační bloky. To by pak při takovém výpisu mohl seznam pod nadpis stránky hodit odkazy na kotvy a návštěvník by se tak dostal přímo k detailu informace kterou hledá a nemusel by dlouze scrolovat celou stránkou dolů. Zajímavné to vyzkouším.
Dovolil jsem si na článek navázat a rozpracovat přínos optimalizace osnovy pro samotnou cílovou internetovou stránku: https://www.michaljanik.cz/…am-cz-osnovy
Hmm to by se mohlo vyplatit i u článku, kde by se ukotvily kapitoly. Zajímavé.
Osnovy mohou nejen zvýšit CTR, ale i zlepšit přístupnost, viz https://poslepu.blogspot.cz/…edavani.html
Bohužel do běžného článku se tahle struktura většinou nehodí, ale u seznamů a wiki to má smysl.
Nebo je tu snad někdo, kdo by kvůli tomuhle rval # do nadpisů? Protože já o tom pochybuji.
Dobrý den,
omlouvám se za hloupý dotaz, ale dá se toto využít pro eshopy? Ve vyhledávání na seznamu jsem si nevšiml, že by toto některý z eshopu používal, respektive jsem možná nepoužil správný vyhledávací dotaz.
Děkuji
Lze to použít, za splnění podmínek:
Zde je podobný příklad: