Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Oškubávací finty PPC agentur

PPC reklama ve vyhledávačích zažívá v ČR velký boom. Dramaticky narůstá nejen počet inzerentů, ale i počet firem, kteří klientům nabízejí správu PPC kampaní. Potud vše v pořádku. Správa složitých PPC kampaní totiž vyžaduje čas, zkušenosti a znalosti (ačkoliv jsme na úterní konferenci o PPC z úst Tomáše JindříškaOgilvy Interactivesly­šeli, že PPC zvládne hravě i sekretářka) a najmout na tuto práci konzultanta bývá často efektivnější, než se o totéž pokusit vlastními silami. Přesto se však nemohu ubránit dojmu, že ne všechny agentury, které pro klienty PPC kampaně spravují, postupují vůči klientům zcela košér cestou. Často pracují na půl plynu, nenechají si klienta nahlédnout „pod ruce“ nebo si ho drží jako rukojmího. Rozhodl jsem se vám tedy přeložit seznam častých fint, které používají některé PPC firmy, aby klienty dostali do nevýhodné pozice a maximum výhod zachovali pro sebe.

1. Klient nemá svůj vlastní účet v PPC systému

Řada agentur vám ráda zařídí PPC kampaně, avšak nevytvoří vám vlastní účet (v AdWords, Skliku atp.). Kampaně realizuje ze svého účtu. Nebo klientovi sice účet zřídí, ale ten k němu nemá žádný přístup. V čem je problém? Pokud se rozhodnete od agentury odejít (chcete si kampaně nadále vést sami, přecházíte k jiné agentuře atp.), nemůžete si vzít s sebou své kampaně ani historii svého účtu (kampaní, sestav atp.). Historie je ovšem klíčová pro celkovou efektivitu kampaní, takže budete začínat nejen znovu, ale také s horším vstupním skóre, než kdybyste pokračovali ve vlastním účtu. Agentura vás tak má naprosto v klinči a odejít od ní můžete jen s holou prdelí (dámy prominou). Dalším problémem může být i to, že z hlediska informací o kampaních, slovech, frázích nebo inzerátech jste zcela závislí na tom, co vám agentura tvrdí – skutečný stav v rozhraní PPC systému vidět nemůžete. Moje rada: Trvejte na tom, aby vám agentura pro vaše PPC kampaně zřídila v PPC systémech samostatný účet, ke kterému budete mít přístup. PPC systémy jsou pro agenturní přístup běžně připraveny.

2. Klient nemůže rozlišit náklady na inzerci a náklady na správu kampaní

Základním atributem PPC kampaní je dokonalý přehled nad inzertními náklady. Pokud chcete, vidíte, kolik vás stojí jednotlivé inzeráty, slova, sestavy, kampaně atp. Tato znalost je klíčová právě pro hodnocení efektivity těchto kampaní a následná rozhodnutí pro případné změny. Pokud vám agentura tají, kolik reálně stojí klik za to či ono slovo a agreguje to do nějaké balíkové ceny (např. do nějaké univerzální ceny za klik, ve které je zahrnuto vše – i odměna agentury) jen těžko můžete zhodnotit, zda se vám vyplatí spíše inzerovat to či ono. Navíc, tento systém často vede k tomu, že bude agentura minimalizovat skutečnou cenu za klik (a tím maximalizovat svou marži), což ale nemusí být vždy ve vašem zájmu. Moje rada: Domluvte se s agenturou tak, abyste dokázali odlišit náklady na inzerci a na správu kampaní. Odměnu za správu kampaní koncipujte tak, aby případná pokřivená finanční motivace agentury nezničila celkový výkon a efektivitu vašich kampaní.

3. Klient nezná opravdový účinek kampaní

Cílem kampaně je přivést relevantního návštěvníka na web, tam ho obsloužit a učinit z něj zákazníka. Klíčovým ukazatelem úspěšnosti je tedy konverzní poměr a odvozený náklad na konverzi. Pokud jsou náklady na konverze jednoznačně vyšší než příjmy z konverzí, je někde problém a kampaně se musejí upravit (záměrně abstrahuji od offline konverzí, retence uživatelů atp.). Jestliže ale klient tyto parametry nezná, jak může zhodnotit, zda-li mu jeho kampaně vydělávají, zda-li v nich pokračovat? Jestli je nerozšířit, nebo naopak nezredukovat? Pokud to klient neví (resp. mu to agentura nedokáže zařídit), může mu agentura nabulíkovat cokoliv, jen aby v kampaních pokračoval a sypal a sypal. Moje rada: Vždy se s agenturou domluvte na hodnotících kritériích, kterým budete měřit úspěšnost kampaní. Optimalizačních metod PPC kampaní je celá řada, avšak musejí mít svůj jasně definovaný cíl, který je třeba průběžně vyhodnocovat.

4. Agentura pracuje pro klienta i jeho konkurenci

Řada agentur neuplatňuje ve správě PPC kampaní zákaz konkurence. Zcela běžně pak bude pracovat pro vás i pro vašeho konkurenta. Přitom však disponuje s vašimi cennými údaji. Ví, co vám v kampaních funguje, co nefunguje. Zná konverzní poměry slov, inzerátů atp. Ví, kolik si můžete dovolit zaplatit za to či ono slovo, a kolik je pro vás už příliš. To všechno pak může použít i ve prospěch vašeho konkurenta. Nenechte se uchlácholit tím, že se vašim kampaním věnuje jiná osoba, než kampaním vašeho konkurenta. Nejen, že tito lidé sedí vedle sebe v kanceláři a chodí spolu na pivo, kde mohou cokoliv kdykoliv probrat, ale většinou mají i reálný přístup do kampaní konkurentů (například díky My Client Center v Google AdWords nebo sdíleným loginům atp.). Moje rada: Domluvte se s agenturou na zákazu konkurence. Pokud jí svěřujete obzvláště cenná data, podepište s ní Smlouvu o mlčenlivosti (NDA – Non Disclosure Agreement) s nějakou tučnou pokutou. Proč jsem sepsal tento seznam? Snažil jsem se vžít do role firmy, která chce svěřit své PPC kampaně do rukou schopné externí agentury, protože si uvědomuje, že to bude díky jejím schopnostem, zkušenostem a kapacitě efektivnější. PPC kampaně jsou pro firemní marketing důležité, a proto chce mít jistotu, že bude platit za maximální výkon, který povede k optimální podobě kampaní. Pokud však PPC agentura používá některou ze zmíněných fint, pochybuji, že by se o optimu dalo byť jen uvažovat. Moje poslední rada: Pokud nic z toho, co jsem napsal, vám z pohledu klienta nepřipadá důležité, nevadí. Zapomeňte na všechny zmíněné finty a vyberte si kohokoliv podle svého uvážení.

  • Dan
    25. 05. 2007 / 07:49

    Velmi užitečný přehled. Všechny tyto věci se zmiňují i na školení PPC pana Prokopa.

  • Honza
    25. 05. 2007 / 08:55

    Děkuji za pěkný článek, většina lidí si pododné postřehy nechává pro sebe :-)

  • Ivo Toman
    25. 05. 2007 / 09:37

    Nevím tedy jaké agentury se takto chovají, ale mě by v životě nenapadlo něco před klientem zatajovat, nebo dokonce s ním nespolupracovat (konzultace a návrhy možných postupů) při reklamní kampani.

  • Libor
    25. 05. 2007 / 09:40

    Velmi VELMI povedený článek, na „škubánkové finty“ nejmenovaných agentur je asi dobré upozornit. Jednoho škubacího agenta jsem musel relativně nedávno s jeho „supervýhodnou nabídkou“ důrazně odmítnout (pevné ceny za prokliky, navíc placené dopředu).

    Jinak, k té poznámce o sekretářce, která v pohodě zvládne PPC kampaně – myslím, že každý, kdo objeví kouzlo PPC, je zprvu nadšen, jak „to pépécéčko jde jednoduše a to vše s pouhým selským rozumem“ (po cca 1000 proklicích je z každého zkušený PPC specialista). Postupem času však pochopí, že do ceny je nutné připočítat i cenu svého času, navíc konkurence přitvrzuje, ceny se zvedají, kvalita návštěv z PPC nestojí za moc (pokud se vůbec efektivita analyzuje). Takže myslím, že jednoduše nastavit cenu za proklik na Kč 15,– opravdu zvládne i sekretářka. Ale dělat efektivní PPC kampaně, to už je „vyšší dívčí“ (dívky mi jistě odpustí :?). A resumé? Jsme u H1 …

  • Jarda Jirava
    25. 05. 2007 / 09:48

    Nahlížím jen tak ze zvědavosti, proto promiňte moji případnou neznalost. Nevycházejí však body 2 a 3 z toho prvního? Je mi jasné, že ne všichni rozumí grafům, které jsou doufám přístupné z rozhraní pro správu. Jakmile však mám přístup, mohu přeci jen lépe kontrolovat co s kampaní agentura dělá, za kolik jaké slovo je atd.. Je mi jasné, že pokud mám přístup, a firma mi „nabulíkuje“, že tato hodnota musí být co nejvyšší a přitom ve skutečnosti to má být naopak, pak je mi i přístup k ničemu. Ale to už je spíše o důvěře. Bod 4. Taková argumentace mi přijde zavádějící. Na jak dlouho si mám „předplatit“ tuto exluzivitu? Co když se za půl roku rozhodnu pokračovat, ale mezitím si vás koupí můj konkurent, protože zjistil, že moje kampaň byla úspěšná. Přitom je jasné, že pro něj můžete využít poznatky z mé kampaně. Toto mi přijde jako finta naruby – třeba jen moje zdání – aby agentura dostala zaplaceno i za období, kdy nic nedělá. V takovém případě bych spíše uvítal příplatek za neexluzivitu, ale asi záleží i na době trvání a „bohatosti“ klienta. Díky J.

  • David Špinar
    25. 05. 2007 / 09:59

    Argument, že exkluzivita má smysl jen v případě, kdy trvá i po skončení smluvního vztahu, už několikrát padl v komentářích k mému předchozímu článku ohledně exkluzivity SEO/SEM služeb obecně. Já si to však nemyslím.

    Exkluzivní spolupráce je určitým rysem smluvního vztahu mezi klientem a agenturou. Smyslem toho vztahu je z pozice agentury odvádět pro klienta maximální práci a otočit se zády ke konkurenci klienta. Z pozice klienta je pak smyslem spolupráce za tuto práci zaplatit.

    Pokud však smluvní vztah skončil a klient agentuře nic za práci neplatí, nevidím důvod, aby agentura začala spolupracovat s kýmkoliv dalším, i s konkurencí svého předchozího klienta. Je svobodným rozhodnutím klienta s agenturou už dále nespolupracovat a s tímto rizikem musí počítat.

    Reálné riziko přenosu interních informací klienta ve prospěch konkurence se ostatně dá zminimalizovat zrušením agenturního přístupu k PPC účtu, nebo například smlouvou o mlčenlivosti i pro případ konce spolupráce. Jde opět o smluvní ujednání podepsané dobrovlně oběma stranami.

  • Jirka Ch
    25. 05. 2007 / 10:49

    Ten výrok o „asistentce co nastaví PPC kampaň“ mě zaujal taky. Zmínil jsem se o něm v článku, který vyjde v Marketing & Média.

    Bod číslo 4. souvisí, Davide, s tvým starším článkem https://blog.h1.cz/…-konkurence/ – ten se ti také povedl, včetně komentářů :)

    Pěkný článek, díky za něj.

  • Anton Piták
    25. 05. 2007 / 15:03

    Davide, je to tak, ako píšeš. Myslím, že si bol ešte pomerne umiernený. Čo niektoré firmy predvádzajú u PPC sú veci na zamyslenie.

    S PPC to začína byť rovnako, ako to je už u SEO. Každý Janko dnes poskytuje správu PPC. Počkajme mesiac, dva a mnoho webov bude mať namiesto „robíme SEO“ text „robíme PPC“. Hold, ako v móde .. čo je teraz módne? PPC. Páni však zabúdajú, kto je pánom a kto zákazníkom, eventuálne im to tak vyhovuje, robiť z toho mágiu miesto práce.

  • Tomáš
    25. 05. 2007 / 23:08

    Mě to přijde stejné, jako byste řekl, ať si všichni kupují noname trička, že přece jejich cena se více blíží výrobním nákladům, než u triček Nike, které se liší jen pěknou nálepkou. Reálně je vyrábějí stejné děti a stroje ze zemí třetího světa, tedy technicky mezi nimi není rozdíl. Proč lidi kupují VW, když mohou koupit Škodu na stejném podvozku, se stejným motorem, ale přece jen levnější?

    To že agentura pracuje pro klienta i jeho konkurenci není vůbec na závadu (souhlasím že u SEO to tak být může).

    Vaše úvahy také vůbec nezohledňují to, že když se váš klient bude do všech PPC systémů logovat a kontrolovat kampaně, generuje to další implicitní vícenáklady, které vy mu už samozřejmě ve svých kalkulacích neukážete. Tak je to mimochodem se spoustou dalších věcí „v paušálu“.

    Je to H1 klasika ve stylu „jedině naše cesta je správná“. Stejně jako „na kšeft“ vytvořená otázka přístupnosti, srovnatelná s požadavkem bezbariérovosti každého rodinného domu. Prosím o méně fundametalismu a více realismu, pane Špinare. Myslím že v tržní ekonomice je téměř vše otázka nabídky a poptávky. Pokud by byla pravda co říkáte, měla by vaše společnost 100% tržní podíl, což i přes existenci Centralway, která vám dává výhodu kterou ostatní nemají, není pravda ani zdaleka (víme, že o 100% ani nestojíte :)

    Docela by mě zajímalo, z čeho živíte velký počet vašich zaměstnanců, když na PPC nevyděláváte. Vynahrazujete si to na jiných produktech (přístupnost, apod.)? Klientů takové množství nemáte, abyste mohl jejich mzdy pokrýt z přiměřeného zis­ku.

  • Tomáš
    25. 05. 2007 / 23:12

    Ještě mě nwapadá, že ten zdroj zisku asi budou ta školení, že? Cca 3.000 Kč na osobu dělá při dvaceti účastnících cca 60.000 Kč za jediný termín. Pustit nějaký ten chlup panu Prokopovi a máte na výplatu. No ještě že vám to blaho klientů tak leží na srdci, jak ukazuje tento váš článek :)

  • Jiří Baloun
    25. 05. 2007 / 23:30

    [9] a [10] – Myslím, že jste to moc „nepobral“. V článku se nikde nepíše, že H1 nevydělává na PPC, ani že H1 je tou jedinou správnou cestou. Prostě jenom sumarizuje některé prohrešky některých agentur. Zkuste si ten článek opravdu přečíst. Vaše slova jsou jen bzučení mouchy v mých uších… :-)

  • fandor
    26. 05. 2007 / 00:05

    Neaplikuje vyse NEdoporucene postupy pro sve klienty Ataxo? Nicmene, faktem je to, co uvedli nekteri predrecnici – na trhu je poptavka po payperclick kampanich za litr, dva, tri, ctyri mesicne (kliky + sprava) a ctyrka nestaci ani na udrzovaci fee v H1, jestli hadam spravne? Takze myslim, ze treba Ataxo, na ktere je v clanku nenapadne poukazovano (tak jsem to aspon pochopil), dodava v porovnani s podomnimi prodavaci Internet Tradingu, Zlatych stranek, castecne i Seznamu docela dobrou sluzbu …

  • David Špinar
    26. 05. 2007 / 00:29

    [9] a [10]: Obávám se, že se mýlíte takřka ve všem, co jste napsal:

    Mě to přijde stejné, jako byste řekl, ať si všichni kupují noname trička, že přece jejich cena se více blíží výrobním nákladům, než u triček Nike, které se liší jen pěknou nálepkou.

    To se pletete. Má argumentace nebyla ve smyslu „Kupte si raději Škodu než VW, protože se to vyplatí.“ Bylo to spíše něco jako „Pokud chcete jezdit autem, nekupujte si šlapací auto. Sice se to podobně jmenuje, ale daleko s tím nedojedete.“

    To že agentura pracuje pro klienta i jeho konkurenci není vůbec na závadu (souhlasím že u SEO to tak být může).

    Můžete to rozvést? Jaký v tom vidíte rozdíl?

    Vaše úvahy také vůbec nezohledňují to, že když se váš klient bude do všech PPC systémů logovat a kontrolovat kampaně, generuje to další implicitní vícenáklady, které vy mu už samozřejmě ve svých kalkulacích neukážete.

    Další omyl. Možnost přece není povinnost. Klient má vše pod kontrolou, protože do toho může vidět, pokud chce. Pokud nechce, musí spoléhat na profesionalitu agentury. Přesto je ta možnost kontroly klíčová.

    Stejně jako “na kšeft” vytvořená otázka přístupnosti, srovnatelná s požadavkem bezbariérovosti každého rodinného domu.

    Uff, odhalil jste nás. Budu muset zavolat do konsorcia W3C, že celá blamáž s přístupností je prozrazená. :-)

    Pokud by byla pravda co říkáte, měla by vaše společnost 100% tržní podíl, což i přes existenci Centralway, která vám dává výhodu kterou ostatní nemají, není pravda ani zdaleka

    Kdo tu tvrdil, že jedině H1.cz tyto zásady dodržuje? Já určitě ne. Kromě toho se domnívám, že vliv Centralway rozhodně přeceňujete. :-)

    Docela by mě zajímalo, z čeho živíte velký počet vašich zaměstnanců, když na PPC nevyděláváte

    Opět, to jste vzal kde? H1.cz se PPC kampaním klientů věnuje a pochopitelně na nich vyděláváme.

    Klientů takové množství nemáte, abyste mohl jejich mzdy pokrýt z přiměřeného zis­ku.

    A kde bychom tedy ty peníze na výplaty vzali? Jste toho názoru, že nám je každý měsíc vozí v pytlích pan Saidler ze Švýcarska? :-)

    Ještě mě nwapadá, že ten zdroj zisku asi budou ta školení, že?

    Zase vedle. Školení tvoří cca třetinu našich příjmů. To jen na okraj.

  • David Špinar
    26. 05. 2007 / 00:32

    [12] Fandore, pokud jde o Ataxo, neznám přesně do detailu jejich obchodní model, ale z toho, co vím, bychom je zřejmě mezi ty zmíněné agentury mohli počítat. Jsou však zcela jistě i horší případy.

    Pokud jde o ty „pidiklienty“, které zmiňuješ, chápu tvou argumentaci, ale pro ně byl z mého článku určen v podstatě jen ten poslední odstavec.

  • PAvel
    27. 05. 2007 / 21:44

    Davide, no, jestli školení tvoří 1/3 vašich příjmů, tak to moc velké příjmy nemáte :-) Na h1.cz jsem spočítal na červen 2007 je naplánovaných slovy sedm termínů různých školení.

    Takže připusťme obsazenost 15 lidí, tzn. na termín školení 45 tisíc na 7 termínů 350 tisíc.

    Takže vaše příjmy jsou cca 1,0 mil / měsíc, náklady bych tipnul při 10 interních a x externích lidech tak 350 – 450 tisíc.

    To bylo trochu netaktické, rozklíčovat tím vaše příjmy. Možná se někde, vlivem hrubého odhadu, mýlím, ale řádově jistě ne.

  • David Špinar
    27. 05. 2007 / 22:14

    [15] Pavle, proč to nebylo taktické? Není to přece žádné tajemství. H1.cz svůj roční obrat zveřejňuje. Pokud jde o podíl školení na celkovém obratu, nebyl jsem úplně přesný, za což se omlouvám. V roce 2006 to bylo 14 %, v roce 2007 je to zatím kolem 20 %.

  • Hanes
    28. 05. 2007 / 12:53

    David Špinar prostě popsal praktiky, které jsou nefér vůči zadavatelům, to je fakt. Proč se do něj pustilo Ataxo nevím, asi jim to vadí, otázkou je proč?

    Otázkou také je, proč ještě pod názvem All Stars oslovili moji kamarádku a nabídli ji fantastické služby – předem zaplatíš 20 000 Kč a dostaneš za to 1 000 prokliků. Nic víc, nic míň. Žádné info o KW, jaká budou, jejich ceně apod. Moje rada byla jednoduchá – s touto firmou ne! Jak to ve finále dopadlo bohužel nevím…

  • Jarek Jesenský
    28. 05. 2007 / 16:13

    [15] Nechápu, co je netaktického na zveřejnění účetních čísel, když by to navíc měla podle českých zákonů každá firma zapsaná v Obchodním rejstříku dělat automaticky?

    V podnikání přece vůbec nezáleží na výši příjmů, důležitý je konečný výsledek (zisk). V čem je lepší firma s příjmy v desítkách miliónů měsíčně, když pak je ve ztrátě? Pokud by to H1 vycházelo jak spekulujete, tak 5 miliónů čistého zisku ročně není dle mého názoru vůbec špatný výsledek.

  • Broňa
    28. 05. 2007 / 18:07

    K výše uvedenému článku chci říct jedno: Velmi přehledný soupis nekorektních praktik některých PPC agentur. Jen nerozumím tomu, co vedlo pana Dejma k tak emotivní protiakci. Pokud chtěl Davidovi oponovat, bylo by lépe zvolit přehledný a věcný výčet fakt a argumentů.

  • Filip Hráček
    28. 05. 2007 / 20:31

    Přátelé, mluvíte mi z duše. Dnes jsem dostal opravdu zajímavý mail od pana Dejmy z agentury Ataxo, jejíž vedení kampaně jsem se nedávno opovážil kritizovat na Webtrhu.

    https://reklama.visible.cz/…i-nestezoval

    Chápu, že internetové reklamky nemohou poskytovat všem individuální služby. Ale pak ať proboha nepíšou skoro výhružné emaily lidem, kteří si stěžují.

    Osobně mám za to, že by si firmy měly svoje SEM kampaně vést samy. 30 tis měsíčně za nějakého mladého nadšeného marketing managera je pořád lepší než stejná částka do neexistujících služeb PPC agentur.

    Velmi VELMI přínosný článek, pane Špinare!

  • Petr Dejm
    28. 05. 2007 / 21:43

    Tomu říkám linkbuilding :) Kromě lhaní a překrucování skutečnosti umí pan Hráček i využít jakéhokoli blogu, kde se to šustne PPC, pro vlastní zviditelnění. V těch z Vás, se kterými jsem dnes nakousl (mimo blogy) téma „nebezpečí nepochází ze 4 bodů Davida Špinara“ možná tento příspěvek vyvolá určitou asociaci…

  • Jan Poštulka
    07. 06. 2007 / 11:47

    Pěkný článek, ale jedná se spíše o jakousi netiketu PPC. Rozhodně bych z toho neobviňoval agentury obecně, protože to určitě nedělá většina.

  • Marek Kolář
    22. 06. 2007 / 14:03

    Nejde jen o agentury ,které spravují kampaně v PPC systémech.Byly to banky,cestovky atd..Buď jste poctiví, nebo ne.Tyhle diskuze o tom , kdo to dělá poctivěji a ku většímu prospěchu klienta a kdo ne jsou k smíchu.A pane Špinare Vy si stopujete ,kolik minut přesně protelefonujete?Asi ne ,spoléháte se na korektnost mobilního operátora.

  • Šárka
    16. 11. 2007 / 23:11

    Je sympatický, že tu nemažety ty názory, které s obsahem článku nesouhlasí. Jinak se mi nelíbí jak se agentury mezi sebou pomlouvají a obviňují z toho kdo okrádá zákazníka – ať už o informace nebo o peníze – míň nebo víc. Každý má jinou strategii, se kterou musí obstát u zákazníka a záleží na solidnosti firmy jakou strategii zvolí.

  • Anonym Anonymovič
    01. 04. 2008 / 16:09

    Můžu naprosto potvrdit tento článek, bohužel zatím nemůžu zveřejnit identitu ani reklamní agentury kterých se to týká. Po 14 dnech a 5-ti telefonátech kdy jsem žádal statistiky jsem je konečne dostal a z hrůzou jsem zjistil, že nás vychází jeden klik zhruba na 80 Kč. Vzhledem k tomu, že má klientka platila reklamu tímto způsobem několik let, začíná být jasné o kolik jsou tzv. agentury schopny své klienty okrást. Bohužel to není jen jedna firma.

  • Josej
    14. 09. 2013 / 12:38

    Po zásahu konzultanta dominantní a.s. se nám cena za konverzi zvýšila z 60 – 100 Kč/konverzi na 220 – 400 Kč. Mám dojem, že neznalým zákazníkům kampaň takto potopí, aby mu řekli dejte 100k a my vám to zoptimalizujeme.

  • Milan Vejdělek
    24. 10. 2014 / 03:40

    Taky mám zkušenost s těmito pseudoagenturami, kteří si berou procenta z proklikané částky v ppc systémech. Ppc reklamy tak nespravují k efektivitě, ale snaží se proklikat co nejvíce peněz, aby si co nejvíc vydělali. Nachomítnul jsem se přes známého k agentuře https://www.ppc-reklama.eu Udělali mi dobrou cenu, kdykoli mi cokoliv vysvětlili. Sice jsem s nimi spolupráci po půl roce ukončil a začal si ppc kampaně spravovat sám, ale přesto mohu doporučit.

  • Marcela
    15. 10. 2015 / 15:07

    Myslím, že každý podnikatel nebo-li klient dané agentury by měl nejdřív něco vědět o PPC. Pak se logicky vyvaruje nějakých takovýchto rad. Mě se spíš článek líbí z pohledu agentury: „Hej, chceš vědět, jak dobře podnikat v PPC reklamách?“

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.