Na českém internetu existuje celá řada projektů, které sice
vědí, jaké nástroje mohou na internetu použít, ale mají problém s tím,
že neví se kterou aktivitou mají začít a kolik peněz do ní
vložit, aby byla efektivní. Michal Krutiš se jim snažil během Open
Monday pomoci najít cestu.
„SEO je důležité“, „Obsah je král“, „Bez
zbožáků to nejde“, „PPC musíte mít“ a podobná tvrzení
majítelé webů znají. Každý projekt, tak jako každý kuchařský recept,
vyžaduje určité nástroje/ingredience, které je potřeba správně
naplánovat/navážit, aby výsledek stál za to. A každý projekt/recept
potřebuje trochu jiné přísady, jiné množství a jiné pořadí, ve kterém
je nutné je přidávat.
Start internetové propagace u rodinného penzionu
V prvním ze třech modelových příkladů Michal naznačil, jakým
způsobem mají malé firmy přemýšlet o rozvoji svého webu. Penzion
neprodává jen samotný objekt, ale láká k návštěvě celé oblasti. Obsah
webu by se tedy měl zaměřit na kvalitní fotografie penzionu, ale také na
informace o okolí, popsat zajímavé turistické cíle, možnosti kulturního
a sportovního vyžití. Do budování obsahu může podnikatel zapojit také
dřívější hosty, kteří mohou přispívat nejen recenzemi na ubytovací
zařízení, ale také popsat místa, která na své dovolené navštívili.
Následující schéma ukazuje, jak je možné startovat jednotlivé
nástroje, které zvyšují návštěvnost webu, a jak měsíc od
měsíce postupovat při budování vlastního obsahu.
[caption id=„attachment_3119“ align=„alignleft“ width=„480“
caption=„Růst návštěvnosti a obsahu webu v čase“][/caption]
Plánovat shora dolů a ne naopak
I na dalších příkladech (web prodejce nových aut z Německa a stránky
agentury, která zprostředkovává umělecká vystoupení) se ukázalo, jak
důležité je začínat s propagací shora dolů. To znamená
od cílů podníkání, přes cíle webu, plánování konkrétních nástrojů,
ke způsobu jejich využití. Obrácený způsob, kdy si řekneme, že chceme
dělat PPC, SEO a bannerovou reklamu, a pro tyto nástroje hledáme možný
obsah, pravděpodobně povede k plýtvání časem i penězi s horším
celkovým výsledkem.
Rozhodně zajímavý text, těžko říct, jestli je tohle jen ten jediný a
ideální plán. Rodina kamaráda rozjíždí penzion, jejich problémem
i výhodou je to, že jsou pod brandem jedné značky. Takže dost věcí ze
seznamu nemohou dělat tak, jak chtějí oni.
Michalovi a H1 moc děkuji za inspiraci!! Mám menší business a do webu
v současnosti nechci investovat moc peněz, ale svůj čas ano:-) p.s.
prezentace se mi líbila co do obsahu, ale i FORMY..byla fakt interaktivní,
v čěmž se sama snažím své klienty, které koučuji, podpořit;-) Lenka
Vávrová
Rozhodně zajímavý text, těžko říct, jestli je tohle jen ten jediný a ideální plán. Rodina kamaráda rozjíždí penzion, jejich problémem i výhodou je to, že jsou pod brandem jedné značky. Takže dost věcí ze seznamu nemohou dělat tak, jak chtějí oni.
Což tenhle systém i degraduje.
Michalovi a H1 moc děkuji za inspiraci!! Mám menší business a do webu v současnosti nechci investovat moc peněz, ale svůj čas ano:-) p.s. prezentace se mi líbila co do obsahu, ale i FORMY..byla fakt interaktivní, v čěmž se sama snažím své klienty, které koučuji, podpořit;-) Lenka Vávrová