Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Open Monday: Online propagace malých firem

Na českém internetu existuje celá řada projektů, které sice vědí, jaké nástroje mohou na internetu použít, ale mají problém s tím, že neví se kterou aktivitou mají začít a kolik peněz do ní vložit, aby byla efektivní. Michal Krutiš se jim snažil během Open Monday pomoci najít cestu.

„SEO je důležité“, „Obsah je král“, „Bez zbožáků to nejde“, „PPC musíte mít“ a podobná tvrzení majítelé webů znají. Každý projekt, tak jako každý kuchařský recept, vyžaduje určité nástroje/ingre­dience, které je potřeba správně naplánovat/navážit, aby výsledek stál za to. A každý projekt/recept potřebuje trochu jiné přísady, jiné množství a jiné pořadí, ve kterém je nutné je přidávat.

Start internetové propagace u rodinného penzionu

V prvním ze třech modelových příkladů Michal naznačil, jakým způsobem mají malé firmy přemýšlet o rozvoji svého webu. Penzion neprodává jen samotný objekt, ale láká k návštěvě celé oblasti. Obsah webu by se tedy měl zaměřit na kvalitní fotografie penzionu, ale také na informace o okolí, popsat zajímavé turistické cíle, možnosti kulturního a sportovního vyžití. Do budování obsahu může podnikatel zapojit také dřívější hosty, kteří mohou přispívat nejen recenzemi na ubytovací zařízení, ale také popsat místa, která na své dovolené navštívili.

Následující schéma ukazuje, jak je možné startovat jednotlivé nástroje, které zvyšují návštěvnost webu, a jak měsíc od měsíce postupovat při budování vlastního obsahu.

[caption id=„attachmen­t_3119“ align=„alignleft“ width=„480“ caption=„Růst návštěvnosti a obsahu webu v čase“]Růst návštěvnosti a obsahu webu v čase[/caption]

Plánovat shora dolů a ne naopak

I na dalších příkladech (web prodejce nových aut z Německa a stránky agentury, která zprostředkovává umělecká vystoupení) se ukázalo, jak důležité je začínat s propagací shora dolů. To znamená od cílů podníkání, přes cíle webu, plánování konkrétních nástrojů, ke způsobu jejich využití. Obrácený způsob, kdy si řekneme, že chceme dělat PPC, SEO a bannerovou reklamu, a pro tyto nástroje hledáme možný obsah, pravděpodobně povede k plýtvání časem i penězi s horším celkovým výsledkem.

Video

[video openmonday-20100118-michalkrutis]

Prezentace

  • Jiří Sedláček
    21. 01. 2010 / 11:56

    Rozhodně zajímavý text, těžko říct, jestli je tohle jen ten jediný a ideální plán. Rodina kamaráda rozjíždí penzion, jejich problémem i výhodou je to, že jsou pod brandem jedné značky. Takže dost věcí ze seznamu nemohou dělat tak, jak chtějí oni.

    Což tenhle systém i degraduje.

  • Lenka Vávrová
    10. 06. 2012 / 07:04

    Michalovi a H1 moc děkuji za inspiraci!! Mám menší business a do webu v současnosti nechci investovat moc peněz, ale svůj čas ano:-) p.s. prezentace se mi líbila co do obsahu, ale i FORMY..byla fakt interaktivní, v čěmž se sama snažím své klienty, které koučuji, podpořit;-) Lenka Vávrová

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.