Open Monday: Ladíme konverzní schopnosti webu - 3 nástroje v akci
Optimalizace konverzních schopností webu je velmi aktuálním
tématem a díky zvyšující se dostupnosti a kvalitě analytických nástrojů
nabývá na významu. Petr Havlík ve své přednášce popsal
postup, který běžně v H1.cz používáme. Podrobně také představil
3 konkrétní nástroje, které se nám osvědčily: mYx.cz, Clicktale a Website Optimizer.
Přednáška rovněž obsahuje řadu zajímavostí – víte například, proč
Amazon může některé produkty prodávat s nulovou marží?
[openmonday openmonday-20091019-petrhavlik
slideshare-091020192838-phpapp01]
Příští Open Monday
Na příští přednášce Open Monday Jirka Koutný pro změnu představí SEO
nástroje, které v H1.cz používáme. Zajistěte si své místo už teď!
Používáte taky kromě nástrojů Myx.cz a Clicktale nějaké nástroje s kompletním záznamem pohybu myši? Například Clixpy.com?
Konečně jsem vyzkoušel Clicktale a zjistil jsem, že umí kompletně zaznamenávat pohyb myší na stránkách (ro mě nová informace). Dále jsem Clicktale porovnal s dalšími nástroji:
Clicktale z nich vychází zcela nejlépe. Nabídne uživateli velké množství funkcí a alespoň v testu byl stabilní.
Proč Clicktale a ne ostatní služby: Clixpy – má obrovské problémy s nahráváním při větší zátěži. Po nahrání například 500 videí (unikátních přístupů, nikoliv 500 stránek), půlka z nich nefunguje a dalších 25 % procent je nahraných jen do třetí stránky.
UserFly: na zkoušeném webu se neosvědčil. Měl problém s přesměrováním. Výsledná data byla bezcenná.
Ghost: Povedený nástroj, který prošel celé stránky. Bohužel měl problém s cookie (u košíku se zobrazovala hláška, že pro zobrazení košíku je potřeba zapnout coockie – neviděl jsem, kde uživatelé v košíku klikají) a další problém je, že nezobrazuje, co lidé vyplňují do formulářů. Takže nedokážu odhadnout, zda nemají s nějakým prvkem problém.
Mám ještě tip na jeden nástroj, ale ten jsem bohužel nezkoušel: https://www.trackconsole.com/. pokud někdo máte s tímto nástrojem nějaké zkušenosti, dejte mi vědět.