Open Monday: Jak správně uspořádat uživatelské testování
Další díl ze série přednášek konzultantů H1.cz Open Monday měl na
starosti David Špinar. Věnoval se tématice uživatelského testování
webových stránek. Ve svém příspěvku se zaměřil zejména na chyby
v rámci koncepce user-testingů, rozdíly mezi testováním a focus groups.
Dotkl se také citlivého tématu cílových skupin a segmentace testerů. David
je toho názoru, že v klasických uživatelských testováních je
přílišný tlak na segmentaci testerů podle cílových skupin zbytečný.
David také vysvětlil jednotlivé metody testingu (card sorting, blind
screens, fast screens, uživatelské úkoly), formální a tématickou
přípravu scénářů, pravidla pro realizaci fyzického testingu i způsoby
vypracování závěrečných zpráv s doporučeními na úpravy webu.
Video
[video openmonday-20090209-davidspinar]
Prezentace
Příští Open Monday
Příště se od Jakuba Veličky dozvíte tajemství úspěšného prodeje
přes zbožové vyhledávače.
Omlouvám se za šílenej hlas. Prostě mi na pondělí odešel. :-)
Je to OT, ale fascinuje mě, jak si necháš celou dobu svítit do očí ten projektor :)
Jinak zajímavé téma.
[2] Sleduje v něm svou prezentaci, aby se nemusel ohlížet za sebe :-)
Moc díky vůbec za zprostředkování téhle přednášky a i tadyto téma konkrétně. Informace jako tyhle aby někdo hledal v poledne s lucernou.