Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Je tu nový Google Analytics! Lepší!

Novou verzi populárního měřicího systému Google Analytics odhalili včera na Emetrics Summitu v San Franciscu Brett Crosby a Jeff Veen. Některé uživatele už tato příjemná změna postihla, zbylé účty by měly být přeměněny v nejbližších týdnech. Některé z účtů, které H1.cz spravuje, už jsou v novém. Úvodní stránka Na první pohled se z komplikovaného měřicího nástroje stal použitelný nástroj pro marketéry velmi výrazně zaměřený na efektivitu webu, kampaní a zdrojů návštěvnosti. Nový Google Analytics je jako obvykle jen beta verze. A jak tomu tak u Google bývá, asi ještě dlouho bude. Původní verze zůstává k dispozici pro všechny, kteří nemají čas a chuť seznamovat se s novým systémem, v seznamu profilů se nazývá Previous Interface.

Základům používání Google Analytics se v širší míře věnuji i na kurzu vyhodnocování návštěvnosti a efektivity webu. Na nejbližším školení 7. června se už samozřejmě budu věnovat hlavně nové verzi Google Analytics.

Přehlednost, názornost a srozumitelnost…

… to je motto nové verze. Líbivější, modernější a světlejší grafické rozhraní je ta nejmenší změna. Důraz na srozumitelnost je znát už z hlavní navigace, která je nyní rozdělená na Uživatele, Zdroje návštěvnosti, Stránky webu, Konverze (cíle) a případně e-shopové statistiky. I hlouběji ve struktuře se budete cítit lépe. Na úvodní stránce (Dashboardu) a v přehledech (Overview) hlavních sekcí jsou výrazně a velmi názorně vytažená hlavní čísla pro rychlý přehled. Navíc jsou doplněné maličkými grafy, které vyznačují průběh v rámci zvoleného období. Nová pojmenovánípři­nesla lepší srozumitelnost. Hlavně v oblasti zdrojů návštěvnosti, kde jsou nyní jasně pojmenované vyhledávače a přímé přístupy na web. U důležitých pojmů nyní najdete otazníčky, které konečně vysvětlují důležité pojmy.

Nová struktura a ovládání

Jistě si vzpomenete na své začátky s Google Analytics, jak jste hledali, kde se skrývá ta či ona statistika. I ti zkušenější z nás čas od času hledají nějaký méně používaný report. V novém Google Analytics se mění struktura, ve které rychle najdete nejdůležitější reporty. Pro ty z vás, kteří jste se už naučili zacházet se stávajícím systémem a nový vás mate, je tu Report Finder s původní strukturou, který vám pomůže nalézt reporty nové. Pokud jste příznivci přehledových stránek – dashboardů, oceníte možnost upravit si úvodní Dashboard a přidat si do něj nejoblíbenější statistiky. Datumvolba období změnila podobu. Období vidíte vždy v pravém horním rohu, po rozkliknutí se ukáže volba období pomocí kalendářů nebo na časové ose. Je zde i volba Compare to past, která aktivuje režim pro srovnání dvou období. Na Opeře špatně funguje skrývání kalendářů s výběrem období, ale žít se s tím dá.

Nová časová osa nejen nad statistikami

Hned pod hlavním nadpisem je nově časová osa, na které můžete pro daný report sledovat vývoj v čase. Toto zlepšení pomáhá k rychlému a přesnějšímu posouzení případných změn. Doposud byl tento důležitý graf pouze jako doplňková statistika Data Over Time.

Segmentace v novém kabátě

V nové verzi z tabulkových reportů zmizelo rozbalovací menu u jednotlivých řádků. Chcete-li nyní vidět detaily např. o nějakém zdroji návštěvnosti nebo klíčovém slovu, stačí na něj kliknout a hned víte více. Další detaily zobrazíte pomocí nenápadné nabídky Segment pod grafem. Nově je k dispozici dlouho očekávaná volba Landing page, pomocí které můžete u jednotlivých zdrojů návštěvnosti i klíčových slov zjistit adekvátní vstupní stránky.

Další vychytávky

Bezpochyby dobrou zprávou je možnost zaslání vybraných reportů na e-mail. Zasílání můžete naplánovat s denní, týdenní, měsíční nebo čtvrtletní periodou a k dispozici jsou čtyři formáty dat – PDF, CSV (pro Excel), XML a TSV (textová verze). Export a E-mail, Dashboard Nově zpracovaný Map Overlay umožňuje porovnávat návštěvnost mezi kontinenty, ale můžete se prokliknout detailněji a dostat se až na města v jednotlivých státech. Nejen změnou grafiky prošlel i report Defined Funnel Navigation. Znázornění trychtýře (průchodu nákupním procesem) se nyní jmenuje Funnel Visualizationa rozhodně je na první pohled přehlednější než jeho předchůdce.

Jak se vám líbí?

Na titulní stránce Google Analytics už jsou vidět screenshoty nové verze. Stejně tak prezentace Google Analytics už je v novém kabátě. Nově založené účty mají automaticky aktivovanou novou verzi. U stávajících účtů změna proběhne v průběhu několika týdnů. Už vám Google zpřístupnil novou verzi statistik? Jak se vám líbí?

 

Autorem článku je Roman Appeltauer.

  • Dan
    09. 05. 2007 / 18:19

    Na novou verzi jsem vážně zvědav, vypadá slibně. Můj účet zatím jede ve starých kolejích (registroval jsem se v první „nadšenecké“ vlně hned na začátku).

  • Rokus
    09. 05. 2007 / 18:32

    Nová verze vypadá dobře po grafické stránce. Nějaké nová statistiky už moc ani přidat nešly. Pravděpodobně i úvodní strana Google Adsense bude měnit vzhled.

  • Pavel
    09. 05. 2007 / 18:33

    Zatím stále čekám až to přepnou do nového kabátu i mi.

  • Šimon Grimmich
    09. 05. 2007 / 18:55

    Ano, z obrázků to vypadá pěkně, ale zatím jedu ve starém (registroval jsem se až v druhé vlně).

  • Jirka Wetter
    09. 05. 2007 / 19:20

    Graficky to nevypadá špatně, spíš jsem zvědavý na novou nápovědu a hlavně jestli se doopravdy zlepší přehlednost.

    Má vůbec někdo už nový vzhled? Zatím jsem v žádné diskuzi na nikoho nenarazil

  • Roman Appeltauer
    09. 05. 2007 / 19:53

    [2] Nových statistik jsem si nevšiml, ale možnost zjistit, na kterou vstupní stránku uživatelé přišli z určitého zdroje je dost zásadní funkční novinka. Některé reporty se sloučily – např. už není Entrance Bounce Rates a je zakomponovaná do Top Content a Top Landing Pages.

    Naopak jsem nenarazil na nic jako je ve staré verzi To-date Lifetime Value.

    [5] Ano, nový vzhled už dnes mám u dvou účtů, ke kterým mám přístup. A těším se na další.

  • Libor
    09. 05. 2007 / 19:56

    Já jsem také pořád na staré verzi. Trvalo mi vcelku dlouho, než jsem si v tom množství informací zapamatoval, kde co najdu. Na novou verzi jsem opravdu zvědavý…

  • Jan Zajíc
    09. 05. 2007 / 20:49

    Nový GA je už na první pohled mnohem lepší. Hodně se mi líbí personalizace úvodní stránky, na kterou si může uživatel poskládat ukazatele, které nejčastěji sleduje. Nemusí se k nim tak složitě proklikávat, ale má je hned na očích. Ušetří to čas.

    Postrádám ale graf návštěvnosti v jednotlivých hodinách vybraného dne. Možná jsem ho jen nenašel. Ví někdo, kde ho v nové verzi GA najít? Díky za radu.

  • Milan
    09. 05. 2007 / 20:51

    Vypadá to velmi zajímavě, sice zatím běžím pořád ve starém rozhraní, ale jsem zvědavý na nové možnosti segmentace…že by se analytics ještě více přibližovaly placeným nástrojům?

  • Roman Appeltauer
    09. 05. 2007 / 21:44

    [8] Nemusíte ho hledat, není tam. Vzhledem k počtu zájemců o tento chybějící report doufám, že se časem objeví.

  • Jan Zajíc
    09. 05. 2007 / 21:53

    [10] Díky. Tak aspoň zatím nemusím pátrat…

  • Bochi
    10. 05. 2007 / 04:31

    Nová verze Analytics je opravdu luxusní, Google mě občťastnil přechodem na ně dnes odpoledne. Jejich sestavy byly doposud velmi dobré, ale pořád mi dělalo trochu pochopit logickou strukturu navigace, takže jsem tutéž věc i při opakovaném používání hledal na špatném místě (tam, kde bych ji logicky očekával).

    Za další výrazné viditelné zlepšení považuji geografické údaje. Předchozí mapa byla téměř nepoužitelná, zvláště pokud návštěvníci pocházeli z relativně malého území, jelikož docházelo k překryvu jednotlivých míst. Funkce zoom byla v takovém případě k ničemu.

    Opravdu výborná práce.

  • Ivo Toman
    10. 05. 2007 / 09:49

    Tak už máme některé účty také v novém, řekl bych že to je příjemná změna. Člověk se v tom mnohem lépe orientuje a jakmile si zvykne, tak to bude brnkačka najít co potřebuji.

  • Marek Prokop
    10. 05. 2007 / 09:52

    [2] Nové reporty sice nepřibyly, ale objevila se některá nová čísla, která dřív nešla z GA získat. Já jsem např. ocenil, že už jde zjistit ukazatele PV/Návštěva, Bounce rate a Time on site vztažené k prohlížečům, operačním systémům a rozlišení obrazovky. Pro webdesignerské rozhodování je to dost klíčová statistika.

  • Tomáš Fejfar
    10. 05. 2007 / 11:22

    Už sem měl tu čest na dvou účtech. A je to jako nebe a dudy. Konečně intuitivni ovládání. A hlavně upravení hlavní stránky, kde mě hned od začátku štvala mapa, kterou sem odstranil hned jko první – geograficeké cílení je pro mě uplně OT. Hodně se mi líbí třeba zpracování Funnel Navigace…

  • jitka
    10. 05. 2007 / 12:07

    Abych pravdu řekla, docela jsem se toho lekla, ale už se s tím seznamuju a vypadá to, že to bude mnohem mnohem lepší :-) Díky za článek

  • d.f.h
    11. 05. 2007 / 20:32

    mno… až na pár drobností mi to přijde spíš jako vizuální facelifting. hoďte grafy domodra, důležitý čísla zvětšte, zaoblete rohy rámečků, zjednodušte navigaci – a manažeři začnou chrochtat blahem :-). nic ve zlým, používat to samozřejmě budu dál, ale předchozí verze mi asi vyhovovala líp.

  • Jan Brašna
    12. 05. 2007 / 21:56

    Tohle je tak trošku Jeffovo dítko, právě kvůli rozhraním pro komunikování statistických dat přešel z Adaptive Path do Google „nákupem“ tehdy právě jejich služby Measure Map, která měla podání klíčových informací jako své USP.

    Nezbývá než říct … zaplaťbánbůh.

  • zimmi
    03. 02. 2008 / 10:52

    Je možné nějak Google Analytics donutit, aby zobrazoval pouze včerejší statistiky a ne statistiky od-do? Po každém přihlášení musím ručně vybírat v AJAX tabulce včerejšek a nechat si vyjet statistiky, což je opravdu otravné. Díky.

  • Roman Appeltauer
    03. 02. 2008 / 15:32

    [19] Toto možné není, ale pokud pravidelně sledujete statistiky za předchozí den, můžete si je nechat denně posílat v PDF na e-mail.

    Stačí u každého reportu kliknout pod nadpisem na E-mail, pak v záložce Plán zvolit dole jak často chcete statistiky zasílat. Do jednoho PDF reportu si můžete nechat posílat e-mailem více statistik najednou. Máte-li už naplánovaný alespoň jeden e-mail, můžete další statistiku přidat pomocí E-Mail > Přidat mezi stávající.

  • Michal Blahut
    04. 02. 2008 / 21:01

    [20] Romane, chtěl jsem se zeptat, zda-li školení před zmiňovaným 7. červnem se budou věnovat staré nebo nové verzi?

    Plánuji k Vám co nejdříve vyrazit za vzdělaním, a tak uvažuji, zda je lepší to nechat až na červen nebo ne?

  • Roman Appeltauer
    04. 02. 2008 / 21:48

    [21] V článku je termín 7.6. (ale 2007) Nejbližší školení Google Analytics je už zítra. Další pak 12.3.2008. Od loňského léta se na školení krom nového GA školí i ecommerce, vnitřní vyhledávádí a zítra přidávám Google Analytics v češtině a implementaci nového měřicího kódu.

  • Michal Blahut
    05. 02. 2008 / 09:07

    [22] viděl jsem předtím komentář z 3.2.2008 a na datum článku už jsem nekoukal a fakt mi přislo trochu podezřelé, proč ty obrázky z „nového“ GA vypadají podobně jako ze současné verze :-). tak jsem ze sebe udělal trochu blba :-)). To je jen další důkaz, že bych to školení neměl příliš odkládat :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.