Novou verzi populárního měřicího systému Google Analytics odhalili
včera na Emetrics
Summitu v San Franciscu Brett Crosby a Jeff Veen. Některé uživatele už
tato příjemná změna postihla, zbylé účty by
měly být přeměněny v nejbližších týdnech. Některé z účtů,
které H1.cz spravuje, už jsou v novém.
Na první pohled se z komplikovaného měřicího nástroje stal
použitelný nástroj pro marketéry velmi výrazně zaměřený na efektivitu
webu, kampaní a zdrojů návštěvnosti. Nový Google Analytics je jako obvykle
jen beta verze. A jak tomu tak u Google bývá, asi ještě dlouho bude.
Původní verze zůstává k dispozici pro všechny, kteří
nemají čas a chuť seznamovat se s novým systémem, v seznamu profilů se
nazývá Previous Interface.
Základům
používání Google Analytics se v širší míře věnuji i na kurzu vyhodnocování
návštěvnosti a efektivity webu. Na nejbližším školení 7. června se
už samozřejmě budu věnovat hlavně nové verzi Google Analytics.
Přehlednost, názornost a srozumitelnost…
… to je motto nové verze. Líbivější, modernější a světlejší
grafické rozhraní je ta nejmenší změna. Důraz na srozumitelnost je znát
už z hlavní navigace, která je nyní rozdělená na
Uživatele, Zdroje návštěvnosti, Stránky webu,
Konverze (cíle) a případně e-shopové statistiky.
I hlouběji ve struktuře se budete cítit lépe. Na úvodní stránce
(Dashboardu) a v přehledech (Overview) hlavních sekcí jsou výrazně a velmi
názorně vytažená hlavní čísla pro rychlý přehled.
Navíc jsou doplněné maličkými grafy, které vyznačují
průběh v rámci zvoleného období. Nová
pojmenovánípřinesla lepší srozumitelnost. Hlavně v oblasti
zdrojů návštěvnosti, kde jsou nyní jasně pojmenované vyhledávače a
přímé přístupy na web. U důležitých pojmů nyní najdete otazníčky,
které konečně vysvětlují důležité pojmy.
Nová struktura a ovládání
Jistě si vzpomenete na své začátky s Google Analytics, jak jste hledali,
kde se skrývá ta či ona statistika. I ti zkušenější z nás čas od
času hledají nějaký méně používaný report. V novém Google Analytics
se mění struktura, ve které rychle najdete nejdůležitější reporty. Pro
ty z vás, kteří jste se už naučili zacházet se stávajícím systémem a
nový vás mate, je tu Report
Finder s původní strukturou, který vám pomůže nalézt reporty nové.
Pokud jste příznivci přehledových stránek – dashboardů, oceníte
možnost upravit si úvodní Dashboard a přidat si do něj
nejoblíbenější statistiky.
I volba období změnila podobu. Období vidíte vždy
v pravém horním rohu, po rozkliknutí se ukáže volba období pomocí
kalendářů nebo na časové ose. Je zde i volba Compare to past,
která aktivuje režim pro srovnání dvou období. Na Opeře špatně funguje
skrývání kalendářů s výběrem období, ale žít se s tím dá.
Nová časová osa nejen nad statistikami
Hned pod hlavním nadpisem je nově časová osa, na které můžete pro
daný report sledovat vývoj v čase. Toto zlepšení pomáhá k rychlému a
přesnějšímu posouzení případných změn. Doposud byl tento důležitý
graf pouze jako doplňková statistika Data Over Time.
Segmentace v novém kabátě
V nové verzi z tabulkových reportů zmizelo rozbalovací menu
u jednotlivých řádků. Chcete-li nyní vidět detaily např. o nějakém
zdroji návštěvnosti nebo klíčovém slovu, stačí na něj kliknout a hned
víte více. Další detaily zobrazíte pomocí nenápadné nabídky Segment pod
grafem. Nově je k dispozici dlouho očekávaná volba Landing
page, pomocí které můžete u jednotlivých zdrojů návštěvnosti
i klíčových slov zjistit adekvátní vstupní stránky.
Další vychytávky
Bezpochyby dobrou zprávou je možnost zaslání vybraných reportů
na e-mail. Zasílání můžete naplánovat s denní, týdenní,
měsíční nebo čtvrtletní periodou a k dispozici jsou čtyři formáty
dat – PDF, CSV (pro Excel), XML a TSV (textová verze).
Nově zpracovaný Map
Overlay umožňuje porovnávat návštěvnost mezi kontinenty, ale
můžete se prokliknout detailněji a dostat se až na města v jednotlivých
státech. Nejen změnou grafiky prošlel i report Defined Funnel
Navigation. Znázornění trychtýře (průchodu nákupním procesem) se
nyní jmenuje Funnel Visualizationa rozhodně je na první
pohled přehlednější než jeho předchůdce.
Jak se vám líbí?
Na titulní stránce Google
Analytics už jsou vidět screenshoty nové verze. Stejně tak prezentace
Google Analytics už je v novém kabátě. Nově založené účty mají
automaticky aktivovanou novou verzi. U stávajících účtů změna proběhne
v průběhu několika týdnů. Už vám Google zpřístupnil novou verzi
statistik? Jak se vám líbí?
Autorem článku je Roman
Appeltauer.
Na novou verzi jsem vážně zvědav, vypadá slibně. Můj účet zatím jede ve starých kolejích (registroval jsem se v první „nadšenecké“ vlně hned na začátku).
Nová verze vypadá dobře po grafické stránce. Nějaké nová statistiky už moc ani přidat nešly. Pravděpodobně i úvodní strana Google Adsense bude měnit vzhled.
Zatím stále čekám až to přepnou do nového kabátu i mi.
Ano, z obrázků to vypadá pěkně, ale zatím jedu ve starém (registroval jsem se až v druhé vlně).
Graficky to nevypadá špatně, spíš jsem zvědavý na novou nápovědu a hlavně jestli se doopravdy zlepší přehlednost.
Má vůbec někdo už nový vzhled? Zatím jsem v žádné diskuzi na nikoho nenarazil
[2] Nových statistik jsem si nevšiml, ale možnost zjistit, na kterou vstupní stránku uživatelé přišli z určitého zdroje je dost zásadní funkční novinka. Některé reporty se sloučily – např. už není Entrance Bounce Rates a je zakomponovaná do Top Content a Top Landing Pages.
Naopak jsem nenarazil na nic jako je ve staré verzi To-date Lifetime Value.
[5] Ano, nový vzhled už dnes mám u dvou účtů, ke kterým mám přístup. A těším se na další.
Já jsem také pořád na staré verzi. Trvalo mi vcelku dlouho, než jsem si v tom množství informací zapamatoval, kde co najdu. Na novou verzi jsem opravdu zvědavý…
Nový GA je už na první pohled mnohem lepší. Hodně se mi líbí personalizace úvodní stránky, na kterou si může uživatel poskládat ukazatele, které nejčastěji sleduje. Nemusí se k nim tak složitě proklikávat, ale má je hned na očích. Ušetří to čas.
Postrádám ale graf návštěvnosti v jednotlivých hodinách vybraného dne. Možná jsem ho jen nenašel. Ví někdo, kde ho v nové verzi GA najít? Díky za radu.
Vypadá to velmi zajímavě, sice zatím běžím pořád ve starém rozhraní, ale jsem zvědavý na nové možnosti segmentace…že by se analytics ještě více přibližovaly placeným nástrojům?
[8] Nemusíte ho hledat, není tam. Vzhledem k počtu zájemců o tento chybějící report doufám, že se časem objeví.
[10] Díky. Tak aspoň zatím nemusím pátrat…
Nová verze Analytics je opravdu luxusní, Google mě občťastnil přechodem na ně dnes odpoledne. Jejich sestavy byly doposud velmi dobré, ale pořád mi dělalo trochu pochopit logickou strukturu navigace, takže jsem tutéž věc i při opakovaném používání hledal na špatném místě (tam, kde bych ji logicky očekával).
Za další výrazné viditelné zlepšení považuji geografické údaje. Předchozí mapa byla téměř nepoužitelná, zvláště pokud návštěvníci pocházeli z relativně malého území, jelikož docházelo k překryvu jednotlivých míst. Funkce zoom byla v takovém případě k ničemu.
Opravdu výborná práce.
Tak už máme některé účty také v novém, řekl bych že to je příjemná změna. Člověk se v tom mnohem lépe orientuje a jakmile si zvykne, tak to bude brnkačka najít co potřebuji.
[2] Nové reporty sice nepřibyly, ale objevila se některá nová čísla, která dřív nešla z GA získat. Já jsem např. ocenil, že už jde zjistit ukazatele PV/Návštěva, Bounce rate a Time on site vztažené k prohlížečům, operačním systémům a rozlišení obrazovky. Pro webdesignerské rozhodování je to dost klíčová statistika.
Už sem měl tu čest na dvou účtech. A je to jako nebe a dudy. Konečně intuitivni ovládání. A hlavně upravení hlavní stránky, kde mě hned od začátku štvala mapa, kterou sem odstranil hned jko první – geograficeké cílení je pro mě uplně OT. Hodně se mi líbí třeba zpracování Funnel Navigace…
Abych pravdu řekla, docela jsem se toho lekla, ale už se s tím seznamuju a vypadá to, že to bude mnohem mnohem lepší :-) Díky za článek
mno… až na pár drobností mi to přijde spíš jako vizuální facelifting. hoďte grafy domodra, důležitý čísla zvětšte, zaoblete rohy rámečků, zjednodušte navigaci – a manažeři začnou chrochtat blahem :-). nic ve zlým, používat to samozřejmě budu dál, ale předchozí verze mi asi vyhovovala líp.
Tohle je tak trošku Jeffovo dítko, právě kvůli rozhraním pro komunikování statistických dat přešel z Adaptive Path do Google „nákupem“ tehdy právě jejich služby Measure Map, která měla podání klíčových informací jako své USP.
Nezbývá než říct … zaplaťbánbůh.
Je možné nějak Google Analytics donutit, aby zobrazoval pouze včerejší statistiky a ne statistiky od-do? Po každém přihlášení musím ručně vybírat v AJAX tabulce včerejšek a nechat si vyjet statistiky, což je opravdu otravné. Díky.
[19] Toto možné není, ale pokud pravidelně sledujete statistiky za předchozí den, můžete si je nechat denně posílat v PDF na e-mail.
Stačí u každého reportu kliknout pod nadpisem na E-mail, pak v záložce Plán zvolit dole jak často chcete statistiky zasílat. Do jednoho PDF reportu si můžete nechat posílat e-mailem více statistik najednou. Máte-li už naplánovaný alespoň jeden e-mail, můžete další statistiku přidat pomocí E-Mail > Přidat mezi stávající.
[20] Romane, chtěl jsem se zeptat, zda-li školení před zmiňovaným 7. červnem se budou věnovat staré nebo nové verzi?
Plánuji k Vám co nejdříve vyrazit za vzdělaním, a tak uvažuji, zda je lepší to nechat až na červen nebo ne?
[21] V článku je termín 7.6. (ale 2007) Nejbližší školení Google Analytics je už zítra. Další pak 12.3.2008. Od loňského léta se na školení krom nového GA školí i ecommerce, vnitřní vyhledávádí a zítra přidávám Google Analytics v češtině a implementaci nového měřicího kódu.
[22] viděl jsem předtím komentář z 3.2.2008 a na datum článku už jsem nekoukal a fakt mi přislo trochu podezřelé, proč ty obrázky z „nového“ GA vypadají podobně jako ze současné verze :-). tak jsem ze sebe udělal trochu blba :-)). To je jen další důkaz, že bych to školení neměl příliš odkládat :-)