10 novinek v Google Analytics
Google dnes představil část připravovaných nových vlastností
Google Analytics. Jak jsme už slíbili minulý týden, přinášíme stručný
přehled všech zveřejněných novinek. Oficiální oznámení ještě
neznamená, že ve svých Analytics hned všechno naleznete. Google bude
zapínat nové funkce jednotlivým účtům postupně v průběhu několika
týdnů. Další zajímavé novinky zůstávají i nadále neveřejné, pouze
ve zkušebním režimu pro úzký okruh betatesterů. 1. Zpravodajství
(Analytics Intelligence) Asi jedna z nejužitečnějších novinek.
Systém analyzuje data a podle nastavených parametrů vypíchne všechny
významné výchylky, které by vás mohly zajímat. Například že
v některém týdnu vám z určitého zdroje začalo chodit víc lidí. Nebo
u některé vstupní stránky se vám předvčírem rapidně zhoršil bounce
rate. Nebo seznam klíčových slov, která zaznamenala v posledním týdnu
výrazný nárůst. 2. Upozornění (Custom Alerts) Zatímco
Zpravodajství se dívá na již naměřená historická data,
Upozornění vám umožňuje obdobným způsobem nastavit
„hlídacího psa“ do budoucna. Jinými slovy vám pošle mail nebo zobrazí
upozornění, kdykoliv dojde k nějakému zásadnímu výkyvu ve vašich
datech. 3. Pokročilé cíle (Expanded & Threshold Goals)
Zásadního rozšíření se dočkalo nastavování cílů. Jednak se zvedl
počet možných cílů v jednom profilu ze současných 4 na
20. Především ale cílem nemusí být jen zobrazení děkovací stránky
jako dosud, ale například i dosažení nějaké prahové hodnoty v rámci
dané návštěvy. Můžete si tedy například definovat cíl, který se
započte, pokud je uživatel na vašem webu alespoň 5 minut.
4. Vlastní proměnné (Multiple Custom Variables) Pro
uchovávání informací o konkrétním uživateli byla dosud k dispozici
pouze jedna proměnná, jejíž hodnota se pak zobrazovala v reportu
Definováno uživatelem. Nově bude možné mnohem flexibilněji
ukládat i více různých proměnných, pro které přibude nová sekce
Vlastní proměnné. 5. Sledování unikátních
návštěvníků (Unique Visitors Metrics) Sledování unikátních
uživatelů bylo dosud slabinou Google Analytics. To by se teď mělo zlepšit.
V rámci vlastních přehledů si budete moci zobrazit počet unikátních
návštěvníků pro jakoukoliv dimenzi. Běžných předdefinovaných reportů
se změna nijak nedotkne, tato metrika bude k dispozici pouze ve Vlastních
přehledech. 6. Správa a sdílení reportů a segmentů
(Manage/Share Customizations) Dosavadní možnosti práce s vlastními
reporty a rozšířenými segmenty byly omezené na vytvoření a smazání.
Nově přibude možnost jejich pohodlnějších úprav, kopírování a zejména
sdílení mezi různými účty. Ačkoliv byly tyto funkce oznámeny
již na jaře, dosud nejsou veřejně přístupné, i betatesterům se
střídavě objevují a zase mizí. 7. Rozšířené filtrování
tabulek (Advanced Table Filtering) Při zobrazení libovolných dat
v tabulce budete mít více možností, jak tento výpis filtrovat. Můžete si
například určit, že chcete ve výpisu vidět jen ty stránky, které mají
více jak 100 zobrazení, což využijete například v případě, kdy si
seznam seřadíte sestupně podle bounce-rate. 8. Dva rozměry
v jednom výpisu (Secondary Dimensions) V současnosti je v každé
tabulce zobrazena vždy jen jedna dimenze a její metriky. Do budoucna bude
možné si vedle sebe zobrazit dvě různé dimenze i s jejich metrikami.
Jaké dimenze se zobrazí, to bude možné zvolit z příslušných
rozbalovacích nabídek. 9. Kontingenční tabulka (Pivoting)
Někdy ale potřebujete pracovat i se složitějšími kombinacemi dimenzí a
metrik. V takovém případě využijete nový typ zobrazení dat v podobě
Kontingenční tabulky neboli Pivotů. Secondary Dimensions
i Pivoty byly ohlášeny
již dříve, dosud ale byly zpřístupněny jen několika testerům.
10. Měření mobilních aplikací (Expanded Mobile Tracking)
Výrazně lepší bude podpora pro měření mobilních aplikací. Jednak bude
možné sledovat přímo jednotlivé aplikace vytvořené pro iPhone a Android.
Vedle toho bude možné i u klasických webových aplikací sledovat
přístupy ze všech mobilních zařízení, tedy i z těch, které
nepodporují JavaScript.
Autorem článku je Jan Tichý.
Změny vypadají skvěle, vyřeší většinu výhrad, které jsem k Analytics měla.
Jste si jisti že kontingenční tabulky jsou prozatím zpřístupněny pouze testerům? Myslím že už jsou venku pro všechny.
Všechny změny vypadají dobře. Vítám zejména rozšířené možnosti ve sledování cílů.
Nejpřínosnější se mi zdají kontingenční tabulky. Nejsem tester, ale fungují mi bezvadně.
Este by to chcelo heat map ako doplnkovu funkciu namiesto overlay a bude to uz dost pouzitelne
Je to super. Tohle byly jedny z největších výtek, pro které jsem doporučoval SiteCatalyst.
Google opět potvrzuje svojí preciznost a vnímání feedbacku. Obzvlášt jsem zvědavý jak přesné bude Analytics Intelligence.
Miroslave: nějak nechápu, jak myslíš onu přesnost – jde pouze o čistou statistiku, kdy Analytics varují, že se v porovnání dvou období nějaká veličina odchýlila od odhadovaného vývoje více než v rámci statistické chyby (navíc je to odstupňováno signifikancí, kterou si v UI můžeš zvolit).
hmm zajimave je ze nektere zmenu mam ale Analytics Intelligence ne, zato kolega, ktery má přístup ke stejným účtům ho vidí:( da se predpokladat ze to Google zpristupnuje postupne nebo je chyba jinde?
[9] Je to skutečně tak, že to Google zpřístupňuje postupně po jednotlivých Google účtech, takže v průběhu několika příštích týdnů by se Intelligence měla v rozhraní objevit i Vám.
[6] Roberte, líbí se mi, jak se poslední dobou snažíte stylizovat do web analytics experta. Jak můžete doporučovat Sitecatalyst, když jste ho v životě neviděl? :-)
[10] „…v průběhu několika příštích týdnů získáte inteligenci i vy!“ ;)