Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

10 novinek v Google Analytics

Google dnes představil část připravovaných nových vlastností Google Analytics. Jak jsme už slíbili minulý týden, přinášíme stručný přehled všech zveřejněných novinek. Oficiální oznámení ještě neznamená, že ve svých Analytics hned všechno naleznete. Google bude zapínat nové funkce jednotlivým účtům postupně v průběhu několika týdnů. Další zajímavé novinky zůstávají i nadále neveřejné, pouze ve zkušebním režimu pro úzký okruh betatesterů. 1. Zpravodajství (Analytics Intelligence) Asi jedna z nejužitečnějších novinek. Systém analyzuje data a podle nastavených parametrů vypíchne všechny významné výchylky, které by vás mohly zajímat. Například že v některém týdnu vám z určitého zdroje začalo chodit víc lidí. Nebo u některé vstupní stránky se vám předvčírem rapidně zhoršil bounce rate. Nebo seznam klíčových slov, která zaznamenala v posledním týdnu výrazný nárůst. 2. Upozornění (Custom Alerts) Zatímco Zpravodajství se dívá na již naměřená historická data, Upozornění vám umožňuje obdobným způsobem nastavit „hlídacího psa“ do budoucna. Jinými slovy vám pošle mail nebo zobrazí upozornění, kdykoliv dojde k nějakému zásadnímu výkyvu ve vašich datech. 3. Pokročilé cíle (Expanded & Threshold Goals) Zásadního rozšíření se dočkalo nastavování cílů. Jednak se zvedl počet možných cílů v jednom profilu ze současných 4 na 20. Především ale cílem nemusí být jen zobrazení děkovací stránky jako dosud, ale například i dosažení nějaké prahové hodnoty v rámci dané návštěvy. Můžete si tedy například definovat cíl, který se započte, pokud je uživatel na vašem webu alespoň 5 minut. 4. Vlastní proměnné (Multiple Custom Variables) Pro uchovávání informací o konkrétním uživateli byla dosud k dispozici pouze jedna proměnná, jejíž hodnota se pak zobrazovala v reportu Definováno uživatelem. Nově bude možné mnohem flexibilněji ukládat i více různých proměnných, pro které přibude nová sekce Vlastní proměnné. 5. Sledování unikátních návštěvníků (Unique Visitors Metrics) Sledování unikátních uživatelů bylo dosud slabinou Google Analytics. To by se teď mělo zlepšit. V rámci vlastních přehledů si budete moci zobrazit počet unikátních návštěvníků pro jakoukoliv dimenzi. Běžných předdefinovaných reportů se změna nijak nedotkne, tato metrika bude k dispozici pouze ve Vlastních přehledech. 6. Správa a sdílení reportů a segmentů (Manage/Share Customizations) Dosavadní možnosti práce s vlastními reporty a rozšířenými segmenty byly omezené na vytvoření a smazání. Nově přibude možnost jejich pohodlnějších úprav, kopírování a zejména sdílení mezi různými účty. Ačkoliv byly tyto funkce oznámeny již na jaře, dosud nejsou veřejně přístupné, i betatesterům se střídavě objevují a zase mizí. 7. Rozšířené filtrování tabulek (Advanced Table Filtering) Při zobrazení libovolných dat v tabulce budete mít více možností, jak tento výpis filtrovat. Můžete si například určit, že chcete ve výpisu vidět jen ty stránky, které mají více jak 100 zobrazení, což využijete například v případě, kdy si seznam seřadíte sestupně podle bounce-rate. 8. Dva rozměry v jednom výpisu (Secondary Dimensions) V současnosti je v každé tabulce zobrazena vždy jen jedna dimenze a její metriky. Do budoucna bude možné si vedle sebe zobrazit dvě různé dimenze i s jejich metrikami. Jaké dimenze se zobrazí, to bude možné zvolit z příslušných rozbalovacích nabídek. 9. Kontingenční tabulka (Pivoting) Někdy ale potřebujete pracovat i se složitějšími kombinacemi dimenzí a metrik. V takovém případě využijete nový typ zobrazení dat v podobě Kontingenční tabulky neboli Pivotů. Secondary Dimensions i Pivoty byly ohlášeny již dříve, dosud ale byly zpřístupněny jen několika testerům. 10. Měření mobilních aplikací (Expanded Mobile Tracking) Výrazně lepší bude podpora pro měření mobilních aplikací. Jednak bude možné sledovat přímo jednotlivé aplikace vytvořené pro iPhone a Android. Vedle toho bude možné i u klasických webových aplikací sledovat přístupy ze všech mobilních zařízení, tedy i z těch, které nepodporují JavaScript.

Autorem článku je Jan Tichý. 

  • Barbora Nevosádová
    21. 10. 2009 / 09:16

    Změny vypadají skvěle, vyřeší většinu výhrad, které jsem k Analytics měla.

  • Radek Hojgr
    21. 10. 2009 / 10:36

    Jste si jisti že kontingenční tabulky jsou prozatím zpřístupněny pouze testerům? Myslím že už jsou venku pro všechny.

  • Marek Rolný
    21. 10. 2009 / 12:25

    Všechny změny vypadají dobře. Vítám zejména rozšířené možnosti ve sledování cílů.

  • Homer
    21. 10. 2009 / 12:29

    Nejpřínosnější se mi zdají kontingenční tabulky. Nejsem tester, ale fungují mi bezvadně.

  • Peter Oravec
    21. 10. 2009 / 16:56

    Este by to chcelo heat map ako doplnkovu funkciu namiesto overlay a bude to uz dost pouzitelne

  • Robert Němec
    22. 10. 2009 / 10:21

    Je to super. Tohle byly jedny z největších výtek, pro které jsem doporučoval SiteCatalyst.

  • Miroslav Stibůrek
    23. 10. 2009 / 19:11

    Google opět potvrzuje svojí preciznost a vnímání feedbacku. Obzvlášt jsem zvědavý jak přesné bude Analytics Intelligence.

  • Lukáš Zaplatílek
    26. 10. 2009 / 14:59

    Miroslave: nějak nechápu, jak myslíš onu přesnost – jde pouze o čistou statistiku, kdy Analytics varují, že se v porovnání dvou období nějaká veličina odchýlila od odhadovaného vývoje více než v rámci statistické chyby (navíc je to odstupňováno signifikancí, kterou si v UI můžeš zvolit).

  • petr
    03. 11. 2009 / 10:00

    hmm zajimave je ze nektere zmenu mam ale Analytics Intelligence ne, zato kolega, ktery má přístup ke stejným účtům ho vidí:( da se predpokladat ze to Google zpristupnuje postupne nebo je chyba jinde?

  • Jan Tichý
    03. 11. 2009 / 10:37

    [9] Je to skutečně tak, že to Google zpřístupňuje postupně po jednotlivých Google účtech, takže v průběhu několika příštích týdnů by se Intelligence měla v rozhraní objevit i Vám.

  • Jaromír
    12. 11. 2009 / 23:51

    [6] Roberte, líbí se mi, jak se poslední dobou snažíte stylizovat do web analytics experta. Jak můžete doporučovat Sitecatalyst, když jste ho v životě neviděl? :-)

  • Lukáš Zaplatílek
    13. 11. 2009 / 12:41

    [10] „…v průběhu několika příštích týdnů získáte inteligenci i vy!“ ;)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.