Než se pustíte do měření kampaní v Etargetu
Možná jste si toho zatím ani nevšimli, ale Etarget spustil v rozhraní systému již
před nějakou dobou měření konverzí. Po této funkci
inzerenti dlouhou dobu volali, neboť v Skliku a AdWords ji považují za naprosto nezbytný
nástroj ke správě svých kampaní. Ze čtyřky nejpoužívanějších PPC
systémů v ČR už tedy bez této funkce zůstává akorát adFOX, kde je však měření konverzí již
v poslední fázi neveřejného testování před oficiálním spuštěním.
A jak se s konverzemi v Etargetu pracuje? Spuštění měření je
snadné – v záložce Nastavení zvolíte položku Sledování
konverzí, pojmenujete si cíl a vygenerovaný kód vložíte do své konverzní
stránky. Tím však přívětivost celé funkce končí.
Etarget se bohužel opět nepřizpůsobil potřebám uživatelů, kteří
nejraději vidí nastavené ceny za klik, ceny ve výsledku zaplacené a výkony
jednotlivých odkazů na jednom místě tak, aby si mohli snadno porovnat jejich
vzájemnou souvislost. K už takto rozděleným přehledům totiž přibyla
statistika třetí, kde naleznete právě jen a pouze naměřené konverze.
V této záložce navíc uvidíte pouhé čtyři údaje: název
cíle, počet kliknutí (dost prapodivné označení
pro počet konverzí), % (také ne úplně jasné označení
konverzního poměru) a syrový výpis klíčových slov,
která konvertovala. Žádná hodnota konverze, žádný náklad na jednu
konverzi, žádné transakce.
Chyba při měření konverzí na zabezpečených serverech
Další daní za jednoduchost je absence volby, zda umisťujete měřící
kód na stránku na standardním nebo na zabezpečeném serveru s protokolem
https. Pokud je Vaše konverzní stránka na běžném http, je vše
v pořádku. Problém nastává právě u zabezpečených protokolů, kdy
konverzní kód volá na web Etargetu, který používá také šifrovaný
přenost dat. Uživatelům s některými konfiguracemi PC (pravděpodobně
stačí používat Windows XP) budou na konverzní stránce vyskakovat
chyby certifikátu, na který kód Etargetu odkazuje. Pokud
budete používat měření konverzí např. na e-shopu, při každé
objednávce (nejen při příchodu přes Etarget) bude vašim uživatelům
vyskakovat v prohlížeči nepříjemná hláška „Nelze ověřit
důvěryhodnost serveru *.search.etargetnet.com“, což jistě dobrému
jménu obchodu nepřidává. O tomto možném problému se však v nápovědě
nedočtete.
[caption id=„attachment_1756“ align=„alignnone“ width=„480“
caption=„Chyba certifikátu v Etargetu“]
[/caption] Pokud
se rozhodnete v Etargetu měřit konverze, připravte se ještě na to, že
Etarget zde používá jakousi vlastní obdobu autotaggingu
z AdWords. Při každém prokliku přiřazuje odkazu
jedinečný identifikátor a pokud se posléze podíváte do Google Analytics, vaše statistiky
placených přístupů z vyhledávačů zahltí položky typu
etarget?ettrack=1023258. Ty byste si pro přehlednost měli filtrem přiřadit
přímo k Etargetu.
Když to celé shrnu, tak bohužel musím konstatovat, že Etarget svou novinkou
v rozhraní už tak dost obtížnou práci s kampaněmi rozhodně neusnadnil.
Nelogické umístění statistik konverzí bohužel
znemožňuje snadnou cenovou optimalizaci v návaznosti na dosažené
výsledky, tak jak jsme ji zvyklí provádět v ostatních PPC systémech.
A jaké jsou Vaše zkušenosti s měřením konverzí v Etargetu?
Používáte jej? Podělte se s ostatními v komentářích!
Autorem článku je David Velechovský.
Já jsem eTarget zrušil. 94 % bounce rate je fakt trošku moc! Kdyby tam nešel import z AdWords, tak už jsem je zrušil mnohem dřív. Ta jejich administrace je příšerná, v tom bych ty kampaně nikdy neměl sílu naklikat. S nějakým měřením konverzí se můžou jít vycpat. Stejně to nemuseli ani implementovat, stačilo tam všem zobrazovat nulu. Daleko od pravdy by to nebylo…
Zkoušel jsem nasadit reklamu eTarget pro propagaci některých mých projektů a bohužel účinnost té reklamy nebyla tak velká jako v případě Skliku nebo Adwords. Měření konverzí je sice důležité, ale lepší by yblo nějak třídit weby, na kterých se reklama eTarget zobrazuje. Největší nevýhodou eTargetu je to, že nemá vlastní vyhledávač. I Adfox má alespoň Centrum, kde alespoň pár lidí hledá, a tak jsou nějaké ty konverze. Konverze z obsahových webů nejsou takové jako v případě vyhledávání.
Michale, velmi záleží na produktu. V některých kategoriích a produktech dokáže i Etarget konvertovat slušně. A obsah obecně nezatracujte, záleží na produktu, strategii, ale také na případné optimalizaci.
Weby, na kterých se vaše reklama zobrazuje, třídit lze. V Nastavení zvolte Filtr portálů.
A ještě doplním Petru – v Google Analytics si navíc můžete (bohužel pouze částečně) sledovat, odkud Vám lidé přes Etarget na web chodí. Návod, jak si nastavit filtr, který Vám toto umožní, naleznete zde: https://blog.h1.cz/…-a-rychle-2/