Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Než se pustíte do měření kampaní v Etargetu


Možná jste si toho zatím ani nevšimli, ale Etarget spustil v rozhraní systému již před nějakou dobou měření konverzí. Po této funkci inzerenti dlouhou dobu volali, neboť v Skliku a AdWords ji považují za naprosto nezbytný nástroj ke správě svých kampaní. Ze čtyřky nejpoužívanějších PPC systémů v ČR už tedy bez této funkce zůstává akorát adFOX, kde je však měření konverzí již v poslední fázi neveřejného testování před oficiálním spuštěním.

A jak se s konverzemi v Etargetu pracuje? Spuštění měření je snadné – v záložce Nastavení zvolíte položku Sledování konverzí, pojmenujete si cíl a vygenerovaný kód vložíte do své konverzní stránky. Tím však přívětivost celé funkce končí.

Etarget se bohužel opět nepřizpůsobil potřebám uživatelů, kteří nejraději vidí nastavené ceny za klik, ceny ve výsledku zaplacené a výkony jednotlivých odkazů na jednom místě tak, aby si mohli snadno porovnat jejich vzájemnou souvislost. K už takto rozděleným přehledům totiž přibyla statistika třetí, kde naleznete právě jen a pouze naměřené konverze. V této záložce navíc uvidíte pouhé čtyři údaje: název cíle, počet kliknutí (dost prapodivné označení pro počet konverzí), % (také ne úplně jasné označení konverzního poměru) a syrový výpis klíčových slov, která konvertovala. Žádná hodnota konverze, žádný náklad na jednu konverzi, žádné transakce.

Chyba při měření konverzí na zabezpečených serverech

Další daní za jednoduchost je absence volby, zda umisťujete měřící kód na stránku na standardním nebo na zabezpečeném serveru s protokolem https. Pokud je Vaše konverzní stránka na běžném http, je vše v pořádku. Problém nastává právě u zabezpečených protokolů, kdy konverzní kód volá na web Etargetu, který používá také šifrovaný přenost dat. Uživatelům s některými konfiguracemi PC (pravděpodobně stačí používat Windows XP) budou na konverzní stránce vyskakovat chyby certifikátu, na který kód Etargetu odkazuje. Pokud budete používat měření konverzí např. na e-shopu, při každé objednávce (nejen při příchodu přes Etarget) bude vašim uživatelům vyskakovat v prohlížeči nepříjemná hláška „Nelze ověřit důvěryhodnost serveru *.search.etar­getnet.com“, což jistě dobrému jménu obchodu nepřidává. O tomto možném problému se však v nápovědě nedočtete.

[caption id=„attachmen­t_1756“ align=„alignnone“ width=„480“ caption=„Chyba certifikátu v Etargetu“]Chyba certifikátu v Etargetu[/caption] Pokud se rozhodnete v Etargetu měřit konverze, připravte se ještě na to, že Etarget zde používá jakousi vlastní obdobu autotaggingu z AdWords. Při každém prokliku přiřazuje odkazu jedinečný identifikátor a pokud se posléze podíváte do Google Analytics, vaše statistiky placených přístupů z vyhledávačů zahltí položky typu etarget?ettrac­k=1023258. Ty byste si pro přehlednost měli filtrem přiřadit přímo k Etargetu.

Když to celé shrnu, tak bohužel musím konstatovat, že Etarget svou novinkou v rozhraní už tak dost obtížnou práci s kampaněmi rozhodně neusnadnil. Nelogické umístění statistik konverzí bohužel znemožňuje snadnou cenovou optimalizaci v návaznosti na dosažené výsledky, tak jak jsme ji zvyklí provádět v ostatních PPC systémech.

A jaké jsou Vaše zkušenosti s měřením konverzí v Etargetu? Používáte jej? Podělte se s ostatními v komentářích!

Autorem článku je David Velechovský. 

  • MArtin
    15. 06. 2009 / 15:37

    Já jsem eTarget zrušil. 94 % bounce rate je fakt trošku moc! Kdyby tam nešel import z AdWords, tak už jsem je zrušil mnohem dřív. Ta jejich administrace je příšerná, v tom bych ty kampaně nikdy neměl sílu naklikat. S nějakým měřením konverzí se můžou jít vycpat. Stejně to nemuseli ani implementovat, stačilo tam všem zobrazovat nulu. Daleko od pravdy by to nebylo…

  • Michal Vilímovský
    16. 06. 2009 / 22:56

    Zkoušel jsem nasadit reklamu eTarget pro propagaci některých mých projektů a bohužel účinnost té reklamy nebyla tak velká jako v případě Skliku nebo Adwords. Měření konverzí je sice důležité, ale lepší by yblo nějak třídit weby, na kterých se reklama eTarget zobrazuje. Největší nevýhodou eTargetu je to, že nemá vlastní vyhledávač. I Adfox má alespoň Centrum, kde alespoň pár lidí hledá, a tak jsou nějaké ty konverze. Konverze z obsahových webů nejsou takové jako v případě vyhledávání.

  • Petra Brodilová
    17. 06. 2009 / 10:30

    Michale, velmi záleží na produktu. V některých kategoriích a produktech dokáže i Etarget konvertovat slušně. A obsah obecně nezatracujte, záleží na produktu, strategii, ale také na případné optimalizaci.

    Weby, na kterých se vaše reklama zobrazuje, třídit lze. V Nastavení zvolte Filtr portálů.

  • David Velechovský
    17. 06. 2009 / 10:37

    A ještě doplním Petru – v Google Analytics si navíc můžete (bohužel pouze částečně) sledovat, odkud Vám lidé přes Etarget na web chodí. Návod, jak si nastavit filtr, který Vám toto umožní, naleznete zde: https://blog.h1.cz/…-a-rychle-2/

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.