Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Nejzajímavější zdroje o zvyšování konverzních schopností webu

zvyšování konverzních schopností webů se v poslední době začíná hodně mluvit i v České Republice. Jedním z důkazů je naše nové školení, které se na toto téma zaměřuje, a které se setkalo s velkým zájmem. Rozhodli jsme se proto navázat na náš seriál z loňského roku a podělit se s vámi o ty nejzajímavější zdroje z této oblasti. Zvyšování konverzních schopností webu je poměrně širokým tématem, a proto se zaměření jednotlivých informačních zdrojů celkem liší. V přehledu naleznete jak úzce zaměřené blogy (např. Google Website Optimizer Blog), tak blogy, které pokrývají širší spektrum oblastí (např. The ROI Revolution Blog). Přehled je rozdělený na dvě části. V první části představujeme nejzajímavější odborné blogy. Převážná většina je v anglickém jazyce, ale na to jste už jistě zvyklí. V druhé části pak představíme dva weby, kde jsou zajímavým způsobem agregovány případové studie A/B testování. Proč zajímavým? Vždy předtím, než si prohlédnete případovou studii, máte možnost si tipnout, která verze stránky byla úspěšnější. Výs­ledky vás pak nezřídka překvapí a právě tak utvrdí v důležitost testování.

Odborné blogy

Conversion Rate Experts Blog (www.conversion-rate-experts.com/blog) Conversion Rate Experts je londýnská konzultační společnost, která se zaměřuje výlučně na zvyšování konverzních schopností webů. Ve svém oboru patří k nejuznávanějším firmám na světě. Na svém blogu v průběhu podzimu nevydali ani jeden článek, ale na jaře byli aktivnější a publikovali několik zajímavých příspěvků. Za zmínku stojí např. nedávná případová studie SEOmoz nebo 101 tipů ke Google Website Optimizeru. Doporučujeme proto tento blog i přes nepravidelnou aktualizaci sledovat. The ROI Revolution Blog (www.roirevolution.com/blog) ROI Revolution je další úspěšnou konzultační firmou působící v USA. Mají širší nabídku služeb než Conversion Rate Experts a odráží se to i na jejich blogu. Mimo článků o zvyšování konverzních schopností webů publikují i články, které se týkají sociálních sítí, online reklamy a webové analytiky. Z posledních článků doporučujeme Segmentace u testů v Google Website Optimizeru. Google Website Optimizer Official Blog (websiteoptimi­zer.blogspot.com) Tento blog je oficiálním blogem nástroje Google Website Optimizer, a proto pokud tento nástroj používáte nebo o jeho využití uvažujete, doporučujeme tento blog sledovat. Objevují se zde zajímavé případové studie, rady a tipy a také informace o plánovaných odstávkách a updatech. Occam’s Razor by Avinash Kaushik (www.kaushik.net/avinash) Avinash Kaushik je přední světový guru webové analytiky. Tento charismaticky Ind se podílí na vývoji Google Analytics a je autorem bestsellerů Web Analytics: An Hour a Day a Web Analytics 2.0. Na svém blogu už po několik let publikuje nesmírně zajímavé články o všem, co se točí kolem webové analytiky, která se zvyšování konverzních schopností webu úzce dotýká. Nenechte se zastrašit délkou jednotlivých příspěvků, po jejich dočtení nebudete litovat. 20 bits (20bits.com) 20 bits.com píše Jesse Farmer. Jesse je programátor z Kalifornie, který, jak sám tvrdí, je posedlý daty. Na svém blogu publikuje zajímavé články hlavně o A/B testování a sociálních sítích. Některé články jsou poněkud techničtějšího rázu, ale rozhodně stojí za přečtení. Velmi hezky např. vysvětluje statistiku v pozadí A/B testování nebo problematiku rychlosti a jistoty výsledků u A/B testování. Conversion Room Blog (conversionro­om.blogspot.com) Conversion Room Blog je opět blogem společnosti Google, tentokrát zaměřený obecně na zvyšování konverzí. Kromě článků věnovaných práci s Google Website Optimizerem, tu pravidelně najdete i rady, návody a novinky týkající se dalších Google nástrojů, zejména Google AdWords a Google Analytics. Optimics Blog (www.optimics.cz/blog) Optimics je asi první českou společností, která se zaměřuje primárně na zvyšování obchodní výkonnosti webů a webovou analytiku. Tuto společnost založili v roce 2009 náš bývalý kolega z H1.cz, Martin Snížek, a organizátor Web Analytics Wednesday, Jiří Brázda. Na firemním blogu Optimics najdete velmi dobré články, které se točí okolo zvyšování konverzních schopností webu. Doporučujeme také povedenou případovou studii Kentico Software.

Sbírky případových studií zaměřených na A/B testování

Anne Holland’s Which Test Won? (whichtestwon­.com) Web WhichTestWon, který je dílem marketingové specialistky a vydavatelky Anne Holland, obsahuje sbírku provedených A/B testů. Jak jsem již psal v úvodu tohoto článku, u každého testu si můžete před prohlédnutím výsledků tipnout vítěze. Určitě se leckdy zmýlíte a přesvědčíte se, že zdánlivě lepší varianta (alespoň podle best-practices) nemusí být ve skutečnosti tím nejlepším řešením. Bez testování to prostě někdy nejde a ani sebelepší expert nemusí mít vždy pravdu. Kromě sbírky A/B testů na webu najdete i velice dobrý slovník pojmů nebo rady, jak prosadit testování ve své firmě (PDF). ABtests.com (www.abtests.com) Princip tohoto webu je stejný jako v případě Anne Holland’s Which Test Won? Také zde naleznete sbírku provedených A/B testů a můžete si tipnout vítěze testu. Nenajdete zde ale žádný doplňkový materiál typu slovník pojmů nebo rady a tipy. Případové studie se ale liší od sbírky Anne Holland, a proto také stojí za prohlédnutí. To je z dnešní sbírky užitečných zdrojů vše. Našli jste v seznamu weby, které také čtete? Nebo máte jiné favority? Jsme přesvědčeni, že existuje nespočet dalších kvalitních zdrojů o zvyšování konverzních schopností webu. Pokud o nějakém víte, podělte se o něj s námi v diskusi!

Autor článku je Michal Pařízek. 

  • Adam Fendrych
    26. 05. 2010 / 17:24

    Když se tak hezky ptáte, tak se podělím třeba o https://blog.performable.com

    • Michal Pařízek
      28. 05. 2010 / 10:44

      Díky moc za další dobrý zdroj! Přidávám si do Readeru ;)

  • Petr z WSI (internetový marketing)
    02. 09. 2010 / 19:56

    Díky za vstup, spousta cenných zdrojů. Mohu jen potvrdit, že Occam’s Razor by Avinash Kaushik je velmi přínosný blog a druhou zmíněnou knihu jsem právě dočetl a myslím, že by ji měl přečíst každý, kdo to myslí s web analytics vážně (ne jen Google Analytics).

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.