Podívejte se v dalším díle našeho seriálu na seznam několika zdrojů,
které poskytují dostatečné a kvalitní množství informací týkajících
se reklamy ve vyhledávačích. Umožní vám lepší orientaci v tématu PPC
reklamy a poskytnou i vodítka k řešení praktických problémů. Úvodem je
třeba zmínit několik zahraničních zdrojů, kde můžete
nalézt velmi užitečné informace týkající se PPC reklamy, naučit se tak
navrhovat a optimalizovat úspěšné kampaně.
Prvním zdrojem je web Search Engine Watch, který poskytuje tipy a informace
o vyhledávání na webu, čímž může pomoci majitelům stránek vylepšit
svoji vyhledávací pozici na stránkách vyhledávačů. V záložce Search Advertising se
můžete naučit PPC reklamu od A do Z. Pomocí základních i pokročilých
taktik expertů se tak naučíte navrhovat a optimalizovat úspěšné PPC
kampaně. Důraz je kladen na přímou odezvu reklamních technik, které vedou
k maximalizaci konverzí a návratnosti investic.
Dalším zajímavým webem je The ClickZ Network, který patří mezi
největší zdroje informací z oblasti interaktivního marketingu. O reklamě
ve vyhledávačích se dočtete v často aktualizované sekci, ze které
můžete dále pokračovat dle vámi zvolených témat – např. lokální a mobilní
hledání, marketing ve
vyhledávačích, výsledky hledání
apod. Článků vychází několik desítek měsíčně. Vybírat můžete dle
autorů a daných témat.
Za zmínku stojí blog společnosti AdGooroo, která je předním
poskytovatelem reklamy ve vyhledávačích. Na rozdíl od předchozích zdrojů
zde najdete zejména příspěvky týkající se pokročilejších témat.
Potěšující jsou nejen videa, ale i rozsáhlé případové studie
doplněné o data a grafy, které můžete zdarma získat bezplatnou
registrací.
Zajímavý blog o Google AdWords, Yahoo & Microsoft reklamě přináší
velké množství populárních témat o PPC – od novinek, přes strategie
až po recenze posledních verzí AdWords Editoru. Blog například informoval
o změnách
politiky používání ochranných známek v USA pro Google nebo recenzi nových
funkcí v uživatelském rozhraní Google AdWords.
Blog o PPC reklamě patří společnosti poskytující PPC strategie,
novinky a tipy o reklamě. Cílem tohoto blogu je naučit čtenáře základní
techniky a užitečné strategie pro úspěšné PPC kampaně. Autoři článků
například vysvětlují, že úspěšné kampaně nejsou ty, které přivedou
nejvíce návštěvníků na vaše stránky, ale ty, které z nich vytvoří
zákazníky nebo registrované uživatele. Radí tak nepoužívat reklamní text
pouze jako způsob přivádění uživatele na web, ale jako filtr. Články
vycházejí i několikrát denně.
Nezapomeňte, že můžete dostávat aktualizace e-mailem a číst tak nové
zprávy, recenze či případové studie ihned po jejich přidání na web. Mezi
další zahraniční zdroje patří oficiální Google blog a Inside AdWords. Informace o online
marketingu naleznete i na MediaPost. Webmasterworld.com
obsahuje novinky o Google AdWords, AdWords API, a obecná PPC témata Google.
Touto tematikou se rovněž zabývají zainteresovaní jedinci a nadšenci,
např. blog marketingového veterána Brada
Geddese nebo Aarona
Putnama.
České zdroje
Zdroje v češtině lze rozdělit do 3 skupin. První skupinou jsou blogy
PPC systémů, druhou skupinu tvoří blogy společností, které nabízejí
klientům kompletní správu jejich kampaní, a poslední skupinou jsou blogy
jednotlivých expertů.
Zde naleznete novinky ze světa Google, tipy pro použití jejich služeb
apod. Příspěvky na blog píší Češi i Slováci pracující v Google po
celém světě. Informace uživatelé získávají přímo ze zdroje, zachycují
autentické dění v této oblasti ve světovém měřítku.
Pro návštěvníky je přínosné fórum Nápověda
AdWords, kde lze vyhledávat a procházet odpovědi na otázky, klást
dotazy a pomáhat jiným s AdWords. Dozvíte se zde všechny užitečné
informace od nastavení účtu, přes publikační pravidla reklam AdWords,
možnosti účtování a plateb, až po pokročilá témata včetně Mého
klientského centra a programu Google Advertising Professional.
Dalším zdrojem v této skupině je blog reklamního systému společnosti
Seznam.cz, který poskytuje informace
o nových funkcích, tipy inzerentům a informace o provozu. Najdete zde
prakticky vše, co se týká tohoto PPC systému, od novinek přes fotografie
týmu Skliku.
Blog o produktech slovenské PPC reklamní sítě přináší informace
o nových funkcích tohoto reklamního systému, kterou bylo například
nedávné spuštění reklamy s obrázkem. Web poskytuje také odkazy na
další blogy zabývající se tématikou PPC reklamy.
Významnou společností zabývající se reklamou ve vyhledávačích je Ataxo.cz, která na svém blogu informuje
zejména o zahraničních konferencích. Poskytuje rovněž informace
o novinkách českých i zahraničních PPC systémů, které píší její
zkušení zaměstnanci.
Firemní blog společnosti Dobrý web
poskytuje široký záběr informací nejen o PPC reklamě. Tento weblog je
často aktualizovaný a přináší velmi užitečné informace.
TIP: Sledujte problematiku PPC reklamy také
prostředictvím našeho blogu NaH1 Větrovka.cz Autorkou odborného blogu
o internetovém marketingu je šéfka oddělení PPC reklamy H1.cz Petra
Větrovská. Ta je jednou z předních českých autorit v oblasti PPC
reklamy.
Pokud se například chcete naučit krok za krokem vytvářet reklamy, pak
vás bude zajímat Seriál PPC
prakticky. Ten vás povede od stanovení cílů, přes založení účtů,
návrh struktury kampaní a reklamních sestav, přes optimalizaci až po
vyhodnocování kampaní. Seznámíte se nejen s teoretickými zásadami, ale
i s praktickými postupy.
Pro praktické příklady seriál vychází z reálně běžící kampaně
na informační web Egypťan.cz, pro který je čtenářům zpřístupněna
kampaň v systému Sklik. Naopak se seriál kromě některých složitějších
nastavení vůbec nevěnuje ovládání PPC systémů a jiných nástrojů.
Autorka většinou nevysvětluje, co to je, ale jak s tím pracovat. Na
blogu Petry Větrovské můžete nalézt další zajímavé příspěvky nejen
o novinkách v PPC systémech, ale i názorech na PPC reklamu v době
finanční krize.
Zbrody.cz – Autorkou
často aktualizovaného webu je Petra Brodilová. Klade si vždy za cíl
vytvořit kreativní a efektivní kampaně na profesionální úrovni. Na svém
webu předává své zkušenosti s internetovým marketingem a PPC
reklamou.
Za zmínku stojí seriál „Inzerát týdne“,
který na názorných příkladech demonstruje chyby v psaní inzerátů
srozumitelným a poutavým způsobem. Populární jsou články o novince –
reklamě
na Facebooku.
Příští týden vás seriál Nejzajímavější zdroje seznámí se všemi
podstatnými prameny informací, které potřebujete znát, zabýváte-li se
copywritingem. Zjistíte, kam chodit pro pravidelný přísun inspirace,
chcete-li psát čtivější a poutavější texty, které budou lépe fungovat
a prodávat.
Autorem článku je Lenka Mikuličová.