Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Nejzajímavější zdroje o PPC reklamě

Podívejte se v dalším díle našeho seriálu na seznam několika zdrojů, které poskytují dostatečné a kvalitní množství informací týkajících se reklamy ve vyhledávačích. Umožní vám lepší orientaci v tématu PPC reklamy a poskytnou i vodítka k řešení praktických problémů. Úvodem je třeba zmínit několik zahraničních zdrojů, kde můžete nalézt velmi užitečné informace týkající se PPC reklamy, naučit se tak navrhovat a optimalizovat úspěšné kampaně.

Search Engine Watch (https://searchenginewatch.com)

Prvním zdrojem je web Search Engine Watch, který poskytuje tipy a informace o vyhledávání na webu, čímž může pomoci majitelům stránek vylepšit svoji vyhledávací pozici na stránkách vyhledávačů. V záložce Search Advertising se můžete naučit PPC reklamu od A do Z. Pomocí základních i pokročilých taktik expertů se tak naučíte navrhovat a optimalizovat úspěšné PPC kampaně. Důraz je kladen na přímou odezvu reklamních technik, které vedou k maximalizaci konverzí a návratnosti investic.

The ClickZ Network (www.clickz.com)

Dalším zajímavým webem je The ClickZ Network, který patří mezi největší zdroje informací z oblasti interaktivního marketingu. O reklamě ve vyhledávačích se dočtete v často aktualizované sekci, ze které můžete dále pokračovat dle vámi zvolených témat – např. lokální a mobilní hledání, marketing ve vyhledávačích, výsledky hledání apod. Článků vychází několik desítek měsíčně. Vybírat můžete dle autorů a daných témat.

Blog AdGooroo – (www.adgooroo.com/blog)

Za zmínku stojí blog společnosti AdGooroo, která je předním poskytovatelem reklamy ve vyhledávačích. Na rozdíl od předchozích zdrojů zde najdete zejména příspěvky týkající se pokročilejších témat. Potěšující jsou nejen videa, ale i rozsáhlé případové studie doplněné o data a grafy, které můžete zdarma získat bezplatnou registrací.

Blog JumpFly – (blog.jumpfly­.com)

Zajímavý blog o Google AdWords, Yahoo & Microsoft reklamě přináší velké množství populárních témat o PPC – od novinek, přes strategie až po recenze posledních verzí AdWords Editoru. Blog například informoval o změnách politiky používání ochranných známek v USA pro Google nebo recenzi nových funkcí v uživatelském rozhraní Google AdWords.

Blog PPC Hero – (www.ppchero.com)

Blog o PPC reklamě patří společnosti poskytující PPC strategie, novinky a tipy o reklamě. Cílem tohoto blogu je naučit čtenáře základní techniky a užitečné strategie pro úspěšné PPC kampaně. Autoři článků například vysvětlují, že úspěšné kampaně nejsou ty, které přivedou nejvíce návštěvníků na vaše stránky, ale ty, které z nich vytvoří zákazníky nebo registrované uživatele. Radí tak nepoužívat reklamní text pouze jako způsob přivádění uživatele na web, ale jako filtr. Články vycházejí i několikrát denně.

Nezapomeňte, že můžete dostávat aktualizace e-mailem a číst tak nové zprávy, recenze či případové studie ihned po jejich přidání na web. Mezi další zahraniční zdroje patří oficiální Google blog a Inside AdWords. Informace o online marketingu naleznete i na MediaPost. Webmasterworld­.com obsahuje novinky o Google AdWords, AdWords API, a obecná PPC témata Google. Touto tematikou se rovněž zabývají zainteresovaní jedinci a nadšenci, např. blog marketingového veterána Brada Geddese nebo Aarona Putnama.

České zdroje

Zdroje v češtině lze rozdělit do 3 skupin. První skupinou jsou blogy PPC systémů, druhou skupinu tvoří blogy společností, které nabízejí klientům kompletní správu jejich kampaní, a poslední skupinou jsou blogy jednotlivých expertů.

Google Blog ČR – (google-cz.blogspot.com)

Zde naleznete novinky ze světa Google, tipy pro použití jejich služeb apod. Příspěvky na blog píší Češi i Slováci pracující v Google po celém světě. Informace uživatelé získávají přímo ze zdroje, zachycují autentické dění v této oblasti ve světovém měřítku.

Pro návštěvníky je přínosné fórum Nápověda AdWords, kde lze vyhledávat a procházet odpovědi na otázky, klást dotazy a pomáhat jiným s AdWords. Dozvíte se zde všechny užitečné informace od nastavení účtu, přes publikační pravidla reklam AdWords, možnosti účtování a plateb, až po pokročilá témata včetně Mého klientského centra a programu Google Advertising Professional.

Sklik blog – (sklik.cz.sblog­.cz)

Dalším zdrojem v této skupině je blog reklamního systému společnosti Seznam.cz, který poskytuje informace o nových funkcích, tipy inzerentům a informace o provozu. Najdete zde prakticky vše, co se týká tohoto PPC systému, od novinek přes fotografie týmu Skliku.

Etarget blog – (blog.etarget.sk)

Blog o produktech slovenské PPC reklamní sítě přináší informace o nových funkcích tohoto reklamního systému, kterou bylo například nedávné spuštění reklamy s obrázkem. Web poskytuje také odkazy na další blogy zabývající se tématikou PPC reklamy.

Blog Ataxo.cz – (blog.ataxo.cz)

Významnou společností zabývající se reklamou ve vyhledávačích je Ataxo.cz, která na svém blogu informuje zejména o zahraničních konferencích. Poskytuje rovněž informace o novinkách českých i zahraničních PPC systémů, které píší její zkušení zaměstnanci.

Blog Dobrý web – (blog.dobryweb­.cz)

Firemní blog společnosti Dobrý web poskytuje široký záběr informací nejen o PPC reklamě. Tento weblog je často aktualizovaný a přináší velmi užitečné informace.

TIP: Sledujte problematiku PPC reklamy také prostředictvím našeho blogu NaH1 Větrovka.cz Autorkou odborného blogu o internetovém marketingu je šéfka oddělení PPC reklamy H1.cz Petra Větrovská. Ta je jednou z předních českých autorit v oblasti PPC reklamy.

Pokud se například chcete naučit krok za krokem vytvářet reklamy, pak vás bude zajímat Seriál PPC prakticky. Ten vás povede od stanovení cílů, přes založení účtů, návrh struktury kampaní a reklamních sestav, přes optimalizaci až po vyhodnocování kampaní. Seznámíte se nejen s teoretickými zásadami, ale i s praktickými postupy.

Pro praktické příklady seriál vychází z reálně běžící kampaně na informační web Egypťan.cz, pro který je čtenářům zpřístupněna kampaň v systému Sklik. Naopak se seriál kromě některých složitějších nastavení vůbec nevěnuje ovládání PPC systémů a jiných nástrojů.

Autorka většinou nevysvětluje, co to je, ale jak s tím pracovat. Na blogu Petry Větrovské můžete nalézt další zajímavé příspěvky nejen o novinkách v PPC systémech, ale i názorech na PPC reklamu v době finanční krize.

Zbrody.cz – Autorkou často aktualizovaného webu je Petra Brodilová. Klade si vždy za cíl vytvořit kreativní a efektivní kampaně na profesionální úrovni. Na svém webu předává své zkušenosti s internetovým marketingem a PPC reklamou.

Za zmínku stojí seriál „Inzerát týdne“, který na názorných příkladech demonstruje chyby v psaní inzerátů srozumitelným a poutavým způsobem. Populární jsou články o novince – reklamě na Facebooku.

Příští týden vás seriál Nejzajímavější zdroje seznámí se všemi podstatnými prameny informací, které potřebujete znát, zabýváte-li se copywritingem. Zjistíte, kam chodit pro pravidelný přísun inspirace, chcete-li psát čtivější a poutavější texty, které budou lépe fungovat a prodávat.

Autorem článku je Lenka Mikuličová. 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.