Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Nejčastější chyby, které nacházíme při revizi webové analytiky

Pro každé dobré rozhodnutí potřebujete získat relevantní data. Totéž platí i v online marketingu, kde máte pro získávání dat velmi silný nástroj v podobě analytické platformy Google Analytics (GA).

Stejně jako všechny ostatní nástroje, musíte i GA především dobře nastavit. Jedině tak získáte pravdivé informace o chování uživatelů na vašem webu. Díky tomu pak můžete svá rozhodnutí opřít o správná data.

Ať už tedy data z GA využíváte vy osobně, nebo začínáte spolupráci s agenturou, vždy si položte otázku: Jsem si jistý/á, že data, na která se dívám ve svých Google Analytics, jsou správná?

S revizí webové analytiky máme bohaté zkušenosti, a proto jsme pro vás připravili přehled nejčastějších chyb, se kterými se u našich klientů setkáváme.

Hlavní příčinou chyb v měření je skutečnost, že se účty GA v rámci firmy předávají z jedné osoby na druhou bez řádné dokumentace a předávek. Často je měření nastaveno jen v úvodním laickém nadšení na základní úrovni. K tomu se přidávají nekoordinované zásahy ze strany developera jak do webu, tak do Google Tag Manageru (GTM). Kvůli tomu pak dochází k nesrovnalostem v měřených datech. 

Nechte si udělat revizi měření v GA

Při větších organizačních změnách ve firmě, nebo zahájení spolupráce s novými dodavateli v rámci online marketingových aktivit, proveďte revizi měření.

U nás v Hájedničce kontrolujeme nastavení na začátku každé spolupráce, protože GA pro nás bývá jedním z hlavních zdrojů dat a potřebujeme mít jistotu, že se díváme na správná čísla.

Někdy postačí rychlá kontrola, která ukáže, že se v základních parametrech měří údaje z webu správně. Bohužel toto bývá spíše výjimkou a často musíme přistoupit k podrobnější analýze chyb.

Když se v Hájedničce pustíme do komplexní revize GA a GTM, zkontrolujeme nastavení a ručně otestujeme implementované měření. Výstup naší revize obsahuje přehled chyb. Zkušený developer si  pak většinou poradí s nápravoul i bez naší další součinnosti. Nicméně jsme připraveni podat pomocnou ruku i s podrobným návodem, jak chyby opravit.

Revize jako mapa nastaveného měření v GA

Velkou přidanou hodnotou revize, kterou pro vás můžeme zpracovat, je kompletní zmapování nastavení měření. V rámci naší kontroly vytvoříme přehled základních i individuálních úprav v nastavení. Vše pak zdokumentujeme ve formě print screenů přímo z rozhraní Google Analytics, takže budete mít jasno v tom, co přesně se na webu měří a kde tyto údaje najdete.

Přehled nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme v rámci revize

V našem  analytickém oddělení jsme již provedli revizí bezpočet. Vybrali jsme pro vás nejčastější chyby, které v účtech našich klientů nacházíme:

  1. Neměří se všechny stránky → To znamená, že nedoměřujete správně návštěvnost na webu.

  2. Měřící kód se na stránce spouští víckrát → Díváte se na zkreslená a nadhodnocená data.

  3. Nepřesné nastavení cílů → Chybně měříte odeslané formuláře.

  4. Události a jejich vliv na Bounce Rate → Nevhodně nastavené události dokážou zkreslit měření míry okamžitého opuštění webu a přehlédnete pak problém na webu.

  5. E-commerce data → Špatné nastavení platební brány, průchodu košíkem a načasování spuštění měřícího kódu může způsobit duplikace, nadhodnocení, nebo blokovat doměření zdroje návštěvnosti.

  6. Přepisování skutečného zdroje návštěvy → Při vyhodnocování efektivity vašich online aktivit potřebujete znát zdroje návštěv.  Stále se ale setkáváme s amatérskou implementací analytiky, která přepíše původní zdroj a připraví vás tak o důležité informace.

  7. Filtry v GA → Máte ohromující návštěvnost a jste spokojeni díky zkreslení způsobenému roboty, nebo intenzivním využíváním vašeho webu vlastními zaměstnanci.

  8. Objem dat → Máte tak vysokou návštěvnost a tolik událostí, až jste dosáhli limitu objemu dat a přestáváte měřit.

Podívejte se, jestli se vás některá z těchto chyb netýká také a příště si jednotlivé nejčastější chyby projdeme podrob­něji.

 

Spoluautorkou tohoto článku je Andrea Krejčí, Client Service Director H1.cz

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.