Pro každé dobré rozhodnutí potřebujete získat
relevantní data. Totéž platí i v online marketingu, kde máte pro
získávání dat velmi silný nástroj v podobě analytické platformy Google
Analytics (GA).
Stejně jako všechny ostatní nástroje, musíte i GA především dobře
nastavit. Jedině tak získáte pravdivé informace o chování uživatelů na
vašem webu. Díky tomu pak můžete svá rozhodnutí opřít
o správná data.
Ať už tedy data z GA využíváte vy osobně, nebo začínáte spolupráci
s agenturou, vždy si položte otázku: Jsem si jistý/á, že data, na
která se dívám ve svých Google Analytics, jsou správná?
S revizí webové analytiky máme bohaté zkušenosti, a proto jsme pro vás
připravili přehled nejčastějších chyb, se kterými se u našich klientů
setkáváme.
Hlavní příčinou chyb v měření je skutečnost, že se účty
GA v rámci firmy předávají z jedné osoby na druhou bez řádné
dokumentace a předávek. Často je měření nastaveno jen
v úvodním laickém nadšení na základní úrovni. K tomu se přidávají
nekoordinované zásahy ze strany developera jak do webu, tak do Google Tag
Manageru (GTM). Kvůli tomu pak dochází k nesrovnalostem v měřených
datech.
Nechte si udělat revizi měření v GA
Při větších organizačních změnách ve firmě, nebo
zahájení spolupráce s novými dodavateli v rámci online marketingových
aktivit, proveďte revizi měření.
U nás v Hájedničce kontrolujeme nastavení na začátku každé
spolupráce, protože GA pro nás bývá jedním z hlavních zdrojů
dat a potřebujeme mít jistotu, že se díváme na správná čísla.
Někdy postačí rychlá kontrola, která ukáže, že se v základních
parametrech měří údaje z webu správně. Bohužel toto bývá spíše
výjimkou a často musíme přistoupit k podrobnější analýze
chyb.
Když se v Hájedničce pustíme do komplexní revize GA a GTM, zkontrolujeme nastavení a ručně
otestujeme implementované měření. Výstup naší revize obsahuje přehled
chyb. Zkušený developer si pak většinou poradí s nápravoul i bez
naší další součinnosti. Nicméně jsme připraveni podat pomocnou ruku
i s podrobným návodem, jak chyby opravit.
Revize jako mapa nastaveného měření v GA
Velkou přidanou hodnotou revize, kterou pro vás můžeme
zpracovat, je kompletní zmapování nastavení měření. V rámci naší
kontroly vytvoříme přehled základních i individuálních úprav
v nastavení. Vše pak zdokumentujeme ve formě print screenů přímo
z rozhraní Google Analytics, takže budete mít jasno v tom, co přesně se
na webu měří a kde tyto údaje najdete.
Přehled nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme
v rámci revize
V našem analytickém oddělení jsme již provedli
revizí bezpočet. Vybrali jsme pro vás nejčastější chyby, které
v účtech našich klientů nacházíme:
-
Neměří se všechny stránky → To
znamená, že nedoměřujete správně návštěvnost na webu.
-
Měřící kód se na stránce spouští
víckrát → Díváte se na zkreslená a
nadhodnocená data.
-
Nepřesné nastavení cílů → Chybně
měříte odeslané formuláře.
-
Události a jejich vliv na Bounce Rate →
Nevhodně nastavené události dokážou zkreslit měření míry okamžitého
opuštění webu a přehlédnete pak problém na webu.
-
E-commerce data → Špatné nastavení
platební brány, průchodu košíkem a načasování spuštění měřícího
kódu může způsobit duplikace, nadhodnocení, nebo blokovat doměření
zdroje návštěvnosti.
-
Přepisování skutečného zdroje
návštěvy → Při vyhodnocování efektivity vašich online
aktivit potřebujete znát zdroje návštěv. Stále se ale setkáváme
s amatérskou implementací analytiky, která přepíše původní zdroj a
připraví vás tak o důležité informace.
-
Filtry v GA → Máte ohromující
návštěvnost a jste spokojeni díky zkreslení způsobenému roboty, nebo
intenzivním využíváním vašeho webu vlastními zaměstnanci.
-
Objem dat → Máte tak vysokou návštěvnost a
tolik událostí, až jste dosáhli limitu objemu dat a
přestáváte měřit.
Podívejte se, jestli se
vás některá z těchto chyb netýká také a příště si jednotlivé
nejčastější chyby projdeme podrobněji.
Na jednotlivé nejčastější chyby se podíváme
podrobněji v samostatných článcích:
Spoluautorkou tohoto
článku je Andrea Krejčí, Client Service Director H1.cz
Meet SEOBLOGY Top Rated Entrepreneur team, We are a top SEO agency in Sialkot that is driven by results and a to support businesses when it comes to obtaining their goals. We are best result delivers with ROI driven and our services are completed by top rated Entrepreneurs’ who are focused on delivering best SEO services in Sialkot and Pakistan. Working closely with our clients, we can help you to reach your target audience by delivering affordable SEO services in Sialkot and Pakistan. Do you need a reliable SEO Company in Sialkot and Pakistan? Look no further Because your search about SEO Expert and SEO services in Sialkot and Pakistan end here ; we are Results Oriented SEO agency in Sialkot with a team of highly equipped and recognised experts who deliver top-notch and affordable SEO services. Search Engine Optimization (SEO) Services SMART PLANNING Start with Competitor Analysis .seoblogy is considered as largest Sialkot and PAKISTAN's leading SEO company FULL SEO SERVICES Get results oriented Full SEO Services in Sialkot and Pakistan, Make your first lead with SEO SEO CONSULTANCY We have top rates SEO Experts which have happy numerous clients at freelancing platforms Website Development and Customization Services MOBILE RESPONSIVE we will Create Mobile and all media responsive website for your business which will create leads for your business USER FRIENDLY WEBSITE We will create user friendly website and customize with lucrative color schemes for generating leads of your business ECOMMERCE WEBSITE We will create E-commerce Stores with pro and free themes, we will implement best payment methods with product usability Pay Per Click Services (PPC) SEM Increase your Business leads through Google's Pay Per Click (PPC) https://www.linkedin.com/…am-023ba6a1/ https://www.instagram.com/engrnaseem824/ https://twitter.com/EngrNASEEMASLA1 https://www.facebook.com/Naseem824 https://www.google.com.pk/search?… https://www.youtube.com/…TOA/featured
GET LEADS Get First Lead for your new Business website , Spend Less and get more leads CAMPAIGN SETUP We will set you PPC Campaign after analysis of your competitors Strategies