Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Na vlastní brand jsem vidět v přirozených výsledcích. Neměli bychom brandovou kampaň radši vypnout?

Brandová reklama ve vyhledávačích – tedy placená inzerce na vlastní značku – je jednou ze základních kampaní, které pro naše klienty vytváříme. Nezřídka přichází otázka, zda je její vytvoření nezbytné. Pojďme se podívat z různých úhlů pohledu na to, proč je tento typ kampaně důležitý.

1. Konkurence: nenechte se převálcovat

Inzerce konkurence, která se tak snaží získat uživatele, kteří původně hledali vás, je běžným postupem. A zobrazovat se na dotaz na svou značku až na druhém místě je mírně řečeno k vzteku. Jedinou obranou je vlastní brandová kampaň. Že na vaši značku zatím nikdo neinzeruje? To se může do zítra změnit, proto si zajistěte své místo ve vyhledávání co nejdřív.

2. Překlepy: cílení i na chybové výrazy

Všichni bychom si přáli, aby zákazníci znali náš brand tak perfektně, že jej nikdy nenapíší nesprávně. Ale zpátky na zem. Každý brand jde zkomolit. Všichni děláme překlepy. Třeba zaměňujeme Z a Y. Na rozdíl od SEO mohou PPC kampaně jednoduše cílit i na překlepy a nesprávně napsané výrazy a zajistit tím, aby se vaše firma zobrazila i v případě, že ji uživatel hledá pod nepřesným názvem.

3. Řízená komunikace s uživatelem a dobré PR

PPC reklama má – na rozdíl od přirozených výsledků vyhledávání – nespornou přidanou hodnotu: to, co uživateli reklamou sdělíte, je plně ve vašich rukou. Inzerci lze velmi rychle měnit a upravovat, lze promovat aktuální nabídky a akce či testovat, jaké znění na uživatele působí lépe.

Brandovou PPC reklamu lze zároveň využít i jako formu Public Relations. V případě náhlých nepříznivých informací může firma efektivně komunikovat s uživateli a uvést věci na pravou míru. Hodí se samozřejmě i pro šíření pozitivních zpráv – získání prestižního ocenění, aktivní zapojení do dobročinných aktivit apod.

4. Rozšíření zásahu a povědomí o značce

Ve chvíli, kdy se na svůj brand zobrazujete na 1. místě v přirozeném vyhledávání a navíc i na TOP pozici v rámci PPC kampaní, rozšiřujete si ideálně svůj reklamní prostor. Čím větší plocha, kterou váš brand (výsledek vyhledávání či inzerát včetně všech rozšíření) ve vyhledávači zabírá, tím větší zásah a pravděpodobnost kliknutí i vštípení do mysli uživatele.

5. Multikanálový proces nákupu aneb 1 + 1 může být 3

Nákupní proces nebývá jednokrokový. Uživatel většinou nakoupí až při několikáté návštěvě webu. Nejdříve se na internetu seznamuje s různými značkami, produkty a možnostmi. V této přednákupní fázi je třeba, aby byla firma přítomna všude tam, kde se uživatel běžně na internetu pohybuje. Lidé si tím vytvářejí povědomí o spojení dané firmy s produktem, o který se zajímají.

Samotný nákupní proces většinou uživatel začíná obecnými vyhledávacími dotazy, např. „fotoaparáty“, „sekačky“ apod. Jakmile získá potřebné informace, začíná vyhledávat konkrétnější produkty. Až v poslední fázi typicky nastává hledání konkrétního zboží v relaci s určitým prodejcem nebo jen hledáním konkrétní značky. A zde opět narazí na vaši brandovou kampaň.

Integrovaná online marketingová komunikace zajišťuje efektivní propojení relevantních kanálů tak, aby byla inzerce cenově i výkonově efektivní. Pokud část nákupní cesty vypustíme, obíráme se o tento násobný efekt, který integrovaná kampaň zaručuje.

6. Efektivita a nízká cena za proklik

To nejlepší nakonec. Brandové výrazy bývají ve většině případů velmi levné: cena za proklik se zpravidla pohybuje do 1 Kč. Pokud tuto vlastnost zkombinujeme s faktem, že brandové kampaně bývají nejvýkonnější z pohledu plnění cílů, objevuje se před námi druh reklamy, který je z pohledu standardní atribuce v PPC systémech bezkonkurenčně nejefektivnější. A kdo by nechtěl reklamu, která přinese za málo peněz hodně muziky?

Stále váháte? Zajímá vás reálná případová studie? Přečtěte si náš článek o tom, co se může stát, když se rozhodnete brandové kampaně vypnout.

Autorkou článku je Petra Plimlová. 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.