Brandová reklama ve vyhledávačích – tedy placená inzerce na vlastní
značku – je jednou ze základních kampaní, které pro naše klienty
vytváříme. Nezřídka přichází otázka, zda je její vytvoření
nezbytné. Pojďme se podívat z různých úhlů pohledu na to, proč je tento
typ kampaně důležitý.
1. Konkurence: nenechte se převálcovat
Inzerce konkurence, která se tak snaží získat uživatele, kteří
původně hledali vás, je běžným postupem. A zobrazovat se na dotaz na svou
značku až na druhém místě je mírně řečeno k vzteku. Jedinou obranou je
vlastní brandová kampaň. Že na vaši značku zatím nikdo neinzeruje? To se
může do zítra změnit, proto si zajistěte své místo ve vyhledávání co
nejdřív.
2. Překlepy: cílení i na chybové výrazy
Všichni bychom si přáli, aby zákazníci znali náš brand tak perfektně,
že jej nikdy nenapíší nesprávně. Ale zpátky na zem. Každý brand jde
zkomolit. Všichni děláme překlepy. Třeba zaměňujeme Z a Y. Na rozdíl od
SEO mohou PPC kampaně jednoduše cílit i na překlepy a nesprávně napsané
výrazy a zajistit tím, aby se vaše firma zobrazila i v případě, že ji
uživatel hledá pod nepřesným názvem.
3. Řízená komunikace s uživatelem a dobré PR
PPC reklama má – na rozdíl od přirozených výsledků
vyhledávání – nespornou přidanou hodnotu: to, co uživateli reklamou
sdělíte, je plně ve vašich rukou. Inzerci lze velmi rychle měnit a
upravovat, lze promovat aktuální nabídky a akce či testovat, jaké znění
na uživatele působí lépe.
Brandovou PPC reklamu lze zároveň využít i jako formu Public Relations.
V případě náhlých nepříznivých informací může firma efektivně
komunikovat s uživateli a uvést věci na pravou míru. Hodí se samozřejmě
i pro šíření pozitivních zpráv – získání prestižního ocenění,
aktivní zapojení do dobročinných aktivit apod.
4. Rozšíření zásahu a povědomí o značce
Ve chvíli, kdy se na svůj brand zobrazujete na 1. místě v přirozeném
vyhledávání a navíc i na TOP pozici v rámci PPC kampaní, rozšiřujete
si ideálně svůj reklamní prostor. Čím větší plocha, kterou váš brand
(výsledek vyhledávání či inzerát včetně všech rozšíření) ve
vyhledávači zabírá, tím větší zásah a pravděpodobnost kliknutí
i vštípení do mysli uživatele.
5. Multikanálový proces nákupu aneb 1 + 1 může být 3
Nákupní proces nebývá jednokrokový. Uživatel většinou nakoupí až
při několikáté návštěvě webu. Nejdříve se na internetu seznamuje
s různými značkami, produkty a možnostmi. V této přednákupní fázi je
třeba, aby byla firma přítomna všude tam, kde se uživatel běžně na
internetu pohybuje. Lidé si tím vytvářejí povědomí o spojení dané
firmy s produktem, o který se zajímají.
Samotný nákupní proces většinou uživatel začíná obecnými
vyhledávacími dotazy, např. „fotoaparáty“, „sekačky“ apod. Jakmile
získá potřebné informace, začíná vyhledávat konkrétnější produkty.
Až v poslední fázi typicky nastává hledání konkrétního zboží
v relaci s určitým prodejcem nebo jen hledáním konkrétní značky. A zde
opět narazí na vaši brandovou kampaň.
Integrovaná online marketingová komunikace zajišťuje efektivní
propojení relevantních kanálů tak, aby byla inzerce cenově i výkonově
efektivní. Pokud část nákupní cesty vypustíme, obíráme se o tento
násobný efekt, který integrovaná kampaň zaručuje.
6. Efektivita a nízká cena za proklik
To nejlepší nakonec. Brandové výrazy bývají ve většině případů
velmi levné: cena za proklik se zpravidla pohybuje do 1 Kč. Pokud tuto
vlastnost zkombinujeme s faktem, že brandové kampaně bývají
nejvýkonnější z pohledu plnění cílů, objevuje se před námi druh
reklamy, který je z pohledu standardní atribuce v PPC systémech
bezkonkurenčně nejefektivnější. A kdo by nechtěl reklamu, která přinese
za málo peněz hodně muziky?
Stále váháte? Zajímá vás reálná případová studie? Přečtěte
si náš článek o tom, co se může stát, když se rozhodnete brandové
kampaně vypnout.
Autorkou článku je Petra Plimlová.
Petro skvělé argumenty, díky za článek :-) S dovolením jej sdílím dále v seznamu českých článků o PPC: https://www.affilo.cz/…zobrazit/21/