Nejočekávanější tuzemská událost v oblasti online marketingu
splnila i ta největší očekávání. Marketing
Festival letos dokázal, že si zaslouží pohár pro
šampiona nejen na domácím hřišti, ale definitivně se zařadil mezi
oborové akce světové úrovně.
Přivézt
špičkový marketing do České republiky a nabídnout znalosti a
zkušenosti z celého světa v naší kotlině. Takový byl hlavní cíl
Marketing Festivalu. A povedlo se ho splnit. Na pódiu se vystřídali
špičkoví specialisté ze všech koutů světa a v čele této marketingové
invaze jako moderátor nestál nikdo menší než Cyrus Shepard.
Vedlejším efektem světovosti byla absence češtiny.
S výjimkou hodinového bloku případových studií se kontinuálně hovořilo
anglicky. Ten, kdo nerozuměl, mohl využít sluchátka s překladem.
V hledišti jich ale bylo vidět méně než loni.
Úroveň přednášek byla vysoká a přínos maximální. Jen několik
přednášejících šlo ve svém oboru tak hluboko, že oslovili pouze úzkou
skupinu specialistů. Pestrá byla i paleta prezentačních stylů, stejně
jako přehlídka anglických akcentů. A tady jsou stručné komentáře
k přednáškám, které považuji za nejlepší.
Festival otevřel Oli Gardner svou prezentací
o stavbě perfektní vstupní stránky. Perfektně zvládl
skloubit analytická data s praktickými zkušenostmi a navíc je obalil
vtipnou metaforou o sešívání Frankensteina z tisíců malých kousků.
Mysticky zapůsobilo zjištění, že nejlepší umístění konverzního prvku
je 666 px
od horního okraje.
A nejlépe lidé reagují na texty, které obsahují 19× slovo „protože“.
Mnoho účastníků se shodlo, že laťku, kterou nasadil první
přednášející, už nikdo další nepřekonal.
Největší hvězdou letošního ročníku byl zřejmě Marty Neumeier, který
představil svou novou knihu „The Brand Flip“. Zdůraznil, že zákazníci
tvoří kolem značek „kmeny“ (skupiny fanoušků). Brand tedy není logo
společnosti, ale kmen, který kolem jejích produktů žije. To oslnilo
publikum stejně jako osobní vzpomínka, kterak málem zabil Steva Jobse.
Za zmínku stojí též pokročilé SEO tak, jak ho
přestavil Dan Petrovic. Žádné
zbytečné teorie, praktické postupy a zkušenosti. Zajímavé informace
servíroval v takové kadenci, že bylo téměř nemožné stíhat poznámky.
Především se zaměřil na detailní rozbor dat a klíčových
slov. Pečlivě odděloval zrno od plev, aby nakonec získal jen
příležitosti s největším potenciálem, který si navíc velmi snadno
přepočítal na peníze, tedy reálný profit.
Ve
výčtu nejlepších přednášek je třeba zmínit ještě Larryho Kima. Přinesl neotřelý pohled na
budoucnost PPC a zdůraznil, že bychom se neměli omezovat jen na
kliky a objednávky. Uvedl několik kreativních příkladů ze své praxe.
Mimořádně inspirativní bylo užití PPC pro linkbuilding, tedy reklamní
kampaň za 100 $, díky které dostal Larry nabídku na interview v televizi a
byl přizván ke spolupráci s Facebookem.
Kromě odborného programu pořadatelé připravili i program
společenský, který byl pro mnohé účastníky ještě
důležitější než samotné přednášky a workshopy. Setkání
starých známých, odborné diskuse, navazování kontaktů. Každý den
končil večírkem, každý na jiném místě a v odlišném duchu.
Kromě obligátní Flédy
plné hudby stojí za zmínku především (ne)ples v Adam Gallery.
Návštěvníci se změnili na dámy a gentlemany. A networkovali, degustovali
a debužírovali. Tento typ akce nebyl tak devastující a díky tomu bylo
poslední den na první přednášce výrazně živěji než po obvyklých
festivalových mejdanech.
Stručně řečeno – Marketing Festival 2015 byl
skvělý. Pozitiv bylo tolik, že se mi žádná negativa nevybavují.
Snad jen kdybychom dostali krásný notýsek a tužku tak jako
v roce 2014.