Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Linkbaiting, díl 2. – infografika

Nejlepší infografiky spojují prvky informačního designu s vizuálním designem, a proto jsou lehce čitelné a pochopitelné. Pokud si opravdu dáte na infografice záležet, vznikne vám umělecké dílo, které přitáhne pozornost, zvýší povědomí o vaší značce a může zlepšit vaši pozici na trhu.

5 věcí, na které si při tvorbě infografiky dejte pozor

1. Data. Přesvědčivé údaje, které vypráví příběh.

Před tvorbou infografiky, musíte disponovat daty. Bez nich infografiku nevytvoříte. Máte příběh, zprávu nebo informace, které zaujmou uživatele? Pomůže jim to komplexně pochopit téma nebo aktuální trend? Pokud ano, máte obsah, který si lidé nebude jen pamatovat, ale budou ho chtít také sdílet se svými přáteli na sociálních sítích. 

2. Infografika relevantní ke značce (brandu).

Nezáleží na samotné kvalitě konkrétní infografiky. Základem úspěchu je propojení se značkou. Řekněme, že si mobilní operátor vytvoří infografiku o autech. Uživatelům se možná bude líbit, budou ji sdílet, ale se značkou operátora se neztotožní. V dnešní době je pro firmy velmi důležité, aby obsah, který vytváří, byl spojený s jejich značkou. 

3. Jednoduchý design.

Infografika musí být pro uživatele srozumitelná. Informace a údaje je potřeba rozdělit do kategorií, které dávají smysl. Obsah je nutné logicky uspořádat, aby infografika měla začátek i konec. Může být i složitá, ale důraz byste měli klást na to, aby byla vaše infografika přehledná. Informace podané v grafické formě jsou často pochopitelné lépe, než složitý odborný text.

4. Zajímavá grafika.

Pár grafů nestačí. Nikdo nemá rád nudné sloupcové nebo koláčové grafy. Aby infografika zaujala, musí mít zajímavou grafiku. Všechno je ve vašich rukách a ve vaší fantazii

5. Ověřené informace.

Každá inforgrafika by měla obsahovat odkaz na zdroj informací, ze kterých jste čerpali. Uživatelé si mohou rychle ověřit s jakými údaji jste pracovali.

Nástroje na tvorbu infografik

Na vytvoření infografiky nejsou potřebné znalosti a zkušenosti s grafickými programy jako jsou např. Photoshop. Dnes už existují různé online nástroje, které vám při tvorbě infografiky se vším pomohou.

Infogr.am je jedním z nejrychlejších nástrojů, který můžete použít na vytvoření infografiky. Nástroj nabízí různé šablony, které si můžete přizpůsobit. Infogr.am je natolik populární, že se může chlubit 500 000 infogra­fikami, které byly vytvořené skrze tento nástroj. Taktéž nabízí jednoduché sdílení přes Facebook, Twitter nebo na váš blog. Nevýhoda tohoto nástroje je, že nedokáže exportovat do grafických formátů a dále pracovat s infografikou.

Easel.ly patří mezi další zajímavé nástroje a stále je k dostání v beta verzi a zadarmo. Výhodou easel.ly je to, že infografiku můžete vytvořit úplně od základů. Můžeme ovšem narazit na problém s diakritikou, které tento nástroj zatím nerozumí. Můžeme jen doufat, že se to do finální verze změní.

Kromě těchto dvou nástrojů existuje mnoho dalších, například Vizualize.me, Visual.lyDipity, Piktochart ChartsBin, Many Eyes, Google Chart Tools. Infografika se dá vytvořit také v PowerPointu, HubSpot nabízí 5 šablon na stáhnutí. Pokud si troufáte vytvořit infografiku ve Photoshopu, doporučím vám návod How To Create Outstanding Modern Infographics.

Zajímavé infografiky, které vás mohou inspirovat

Nevíte, co je Linkbaiting? Přečtěte si článek Linkba­iting, díl 1. – představení a základní metody. Nebo navštivte naše školení Inbound Marketingu.

Autorem článku je Matúš Pavliščák

  • counter
    17. 04. 2013 / 19:47

    niekoré infografiky sú veľmi zaujímavé, a dá sa z nich aj dosť naučiť, len autor si musí na nej dať záležať, aby nebola odfláknutá

  • Lukáš Pítra
    18. 04. 2013 / 10:46

    Díky za tipy na nástroje :-) Ještě k samotné tvorbě by se patřilo říci, že je dobré hlídat si rozsah. Z mého osobního uživatelského pohledu i odborné zkušenosti mají největší úspěch spíš menší a údernější výstupy. Všeho moc škodí – i dat a líbivých obrázků :-)

    • Pavel Ungr
      21. 04. 2013 / 22:15

      Rozsah myslíš jedné inforgrafiky a nebo obecně počet infografik?

  • Josef Řezníček
    18. 04. 2013 / 20:50

    Děkuji za tipy na nástroje, pomocí nichž jdou dělat infografiky. Easel.ly zkouším poprvé. Na první pohled je tam strašně málo šablon. Snad to časem vylepší.

  • Michal Krčmář
    02. 05. 2013 / 02:20

    Pro mě také novinka, měl jsem za to, že se infografiky dělají na koleně a ono houby. S dovolením o něčem napíšeme i k nám na web, přidáme i další nástroje, co ještě pohledáme a odcitujeme Hjedničku :)

    • Matúš Pavliščák
      03. 05. 2013 / 11:43

      Infografiky vytvorené na kolene nestoja za nič a celkový efekt bude presne 0. Je to kreatívna práca a vytvoriť grafiku za jednu hodinu je nemožné. Záleží na to, či si môžete dovoliť zaplatiť grafika ktorý vám tu infografiku vytvorí, alebo vyskúšate niektorý z nástrojov. Tieto nástroje sú šikovné, ale určite nedokážu suplovať dobrého grafika.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.