Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Kde koupíte ty nejšťavnatější zpětné odkazy

Při nákupu zpětných odkazů můžete postupovat v podstatě dvěma různými cestami. Buď se pustíte do individuálního jednání s majiteli jednotlivých vytipovaných webů, nebo zkusíte kupovat odkazy „ve velkém“. Každý ze způsobů má pochopitelně svá pro a proti, která musíme vzít do úvahy. Přinášíme tipy pro efektivní nákup zpětných odkazů v českém prostředí.

Článek volně navazuje na příspěvek Nákup odkazů – ano, či ne?, ve kterém Vladimír Saur uvažuje nad touto technikou linkbuildingu.

Individuální domluva s majitelem webu

Individuální domluva je základním způsobem, jak se odkazy kupují. Vznikla se samotnou myšlenkou této metody linkbuildingu a souběžně se sofistikovanějšími nástroji přetrvala dodnes. Mezi výhody této metody patří zejména:

  • Lze se s majitelem webu domluvit na přesném umístění odkazu a jeho podobě.
  • Předcházíme algoritmickému odhalení zakoupených odkazů.

Nevýhodou je pak časová neefektivita (ve srovnání s nákupem na burzách), která je důsledkem ruční tvorby seznamu webů pro oslovení. Mnoho nabídek prodeje odkazů také nemusí být nakonec vůbec realizováno, protože nedojde k dohodě.

Abychom celý proces smlouvání co nejvíc urychlili, doporučujeme již v průvodním emailu s nabídkou zmínit svoji představu o ceně, umístění odkazu a délce trvání. U kvalitních odkazů má smysl sjednávat ihned delší umístění. Nebudeme tak ztrácet čas, který bychom věnovali jednání o prodloužení. Navíc se často stává, že majitel webu požaduje při zájmu o koupi na další období vyšší částku.

Nákup zpětných odkazů na burzách

Tyto služby lze rozdělit na ryze české a globální, které však můžeme pro české weby ve většině případů také využít. Výhodou nákupu odkazů na burzách je časová efektivita. Dojednáváme totiž obchod s někým, kdo o něj má zájem. Odpadá také nutnost tematické weby po jednom vyhledávat, popřípadě zjišťovat jejich parametry. Burzy poskytují katalog nabídek, který lze zpravidla přehledně filtrovat dle kritérií, jako je návštěvnost, ranky úvodní stránky, počet odchozích odkazů na stránce, téma webu a další.

Nevýhodou je, že některé burzy vkládají do stránek odkazy automaticky. Ty jsou pak lehce algoritmicky rozpoznatelné od odkazů přirozených. Pro inzerenta z toho plyne to, že odkazy mohou ztratit pro vyhledávače váhu. Cílového webu by se penalizace za prodávání odkazů dotknout neměla, pokud neodkazujeme zpět. Ani nemůže – nákup odkazů by se tak stal jednoduchým nástrojem na poškození konkurence.

Na závěr několik konkrétních tipů, kde se lze po nákupu odkazů poohlédnout.

Webtrh.cz (https://www.webtrh.cz/)

Webtrh.cz je nejen fórum, ale také burza se sekcí určenou přímo pro prodej a nákup inzerce, kam řadíme také klasické textové nebo obrázkové odkazy. Nabídky se v čase pružně mění. Nevýhodou je jejich tematicky chudé zaměření, většina webů je o internetu, technice nebo cestování.

mLink.cz (https://www.mlink.cz/)

Česká burza, která zatím v katalogu nemá tolik nabídek jako služby konkurenční. Umožňuje k odkazům přidat krátký popisek. Odkazy lze zakoupit po jednom nebo levněji v balíčkách po třech.

DirectoGlobal.com (https://www.directoglobal.com/)

Původním záměrem bylo vybudovat globální, vícejazyčný systém pro prodej odkazů. I dnes však v Directu převažují české nabídky, kterých je více jak 1 000. Administrace disponuje přehledným katalogem s možností filtrování dle všech základních parametrů stránek. O jednotlivá temata také není nouze. Mnoho webů v nabídce však má jako důsledek nahlášení do spam reportu Googlu uměle snížen toolbarový PageRank na nulu.

Backlinks.com (https://www.backlinks.com/)

Jedna z prvních služeb pro prodej odkazů. Jak už samotný název napovídá, nejedná se o českou službu. V minulosti čelila ze strany Googlu mnoha problémům v podobě penalizace webů nabízejících koupi odkazů. Za dobu své existence však prošla vývojem, který směřuje k maximální ochraně webových stránek publisherů. V systému si inzerenti mohou v současné době vybrat mezi více jak 600 českými weby.

Placla.cz (https://www.placla.cz/)

Zajímavou možnost nákupu hodnotných a trvalých zpětných odkazů, nabízí Placla.cz. Jedná se o PPP systém (Pay Per Post), kde inzerent nekupuje samotný odkaz, ale celý článek s odkazy na blogu. Prodávající ho má povinnost ponechat aktivní na neměnné URL adrese po dobu 6 měsíců. Článek píše samotný bloger, je však možné se při zadání poptávky domluvit na přesném obsahu a parametrech.

Další informace

Autorem článku je Jakub Velička. 

  • Márty
    12. 08. 2009 / 12:25

    U DirectoGlobal došlo „pouze“ ke snížení GTPR o 2. Například, kdo měl dříve GTPR 4 a nasadil Directo, má nyní 2.

  • Martin
    12. 08. 2009 / 12:27

    Ach jak hluboko jste klesli, pánové a dámy! Nakupování odkazu je takový nepěkný zlá věc!

  • Petr Stohwasser
    12. 08. 2009 / 12:27

    Zajímalo by mě, jestli tento článek četl Marek Prokop.

  • MartiN
    12. 08. 2009 / 16:36

    Nejšťavnatější odkazy nekoupíte. Ty o něco méně šťavnaté se dají domluvit ad hoc. Na burzách jsou samé shit MFA weby a patičkové odkazy.

  • Komár Jiří
    16. 08. 2009 / 01:34

    Nakupování odkazů je zlo, právě díky tomuto faktu je relevance tam kde je dnes a optimalizace dostává na frak od maníku co si pod optimalizací představí jen odkazy. Smutné :-(

  • tybi
    17. 08. 2009 / 11:55

    Časová „neefektivita“ u individuální domluvy je spíše výhodou než nevýhodou. A svoji představu o ceně odkazu bych hned v prvním emailu neposílal.

    Druhou část článku jsem radši nečetl.

  • Ondřej Baar
    19. 08. 2009 / 17:14

    Tak tohle jsem nečekal. H1 propaguje nakupování odkazů na burzách? :)

  • nodeo
    24. 06. 2011 / 15:45

    Zkuste tento systém na prodej odkazů https://www.backlinksgenius.cz/#…

  • Petr
    27. 10. 2013 / 19:09

    Další systém, kde se setkává poptávka s nabídkou odkazů/článků/so­ciální reklamy, je https://www.linkmonitor.cz/

  • kamil
    24. 11. 2014 / 20:20

    Dobrý den, chci se zeptat, jak je to s penalizací nákupu zpětných odkazů od google?

    • Ondřej Novotný
      25. 11. 2014 / 16:50

      Dobrý den,

      Google skutečně může za nákup odkazů penalizovat. Děje se tomu zejména v případě, kdy je nákup prováděn nápadným způsobem a je tvořeno větší množství optimalizovaných odkazů (stejné cílové stránky, anchor texty) z podobných typů webů. Google tak může jednoduše identifikovat odkazové schéma, které je tvořeno, což vyhodnotí jako nepřirozené jednání a uvalí postih.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.