Při nákupu zpětných odkazů můžete postupovat v podstatě dvěma
různými cestami. Buď se pustíte do individuálního jednání s majiteli
jednotlivých vytipovaných webů, nebo zkusíte kupovat odkazy „ve
velkém“. Každý ze způsobů má pochopitelně svá pro a proti, která
musíme vzít do úvahy. Přinášíme tipy pro efektivní nákup zpětných
odkazů v českém prostředí.
Článek volně navazuje na příspěvek Nákup odkazů – ano, či
ne?, ve kterém Vladimír Saur uvažuje nad touto technikou
linkbuildingu.
Individuální domluva s majitelem webu
Individuální domluva je základním způsobem, jak se
odkazy kupují. Vznikla se samotnou myšlenkou této metody linkbuildingu a
souběžně se sofistikovanějšími nástroji přetrvala dodnes. Mezi výhody
této metody patří zejména:
- Lze se s majitelem webu domluvit na přesném umístění odkazu a jeho
podobě.
- Předcházíme algoritmickému odhalení zakoupených odkazů.
Nevýhodou je pak časová neefektivita (ve srovnání s nákupem na
burzách), která je důsledkem ruční tvorby seznamu webů pro oslovení.
Mnoho nabídek prodeje odkazů také nemusí být nakonec vůbec realizováno,
protože nedojde k dohodě.
Abychom celý proces smlouvání co nejvíc urychlili, doporučujeme již
v průvodním emailu s nabídkou zmínit svoji představu o ceně,
umístění odkazu a délce trvání. U kvalitních odkazů má smysl
sjednávat ihned delší umístění. Nebudeme tak ztrácet čas,
který bychom věnovali jednání o prodloužení. Navíc se často stává,
že majitel webu požaduje při zájmu o koupi na další období vyšší
částku.
Nákup zpětných odkazů na burzách
Tyto služby lze rozdělit na ryze české a globální, které však
můžeme pro české weby ve většině případů také využít.
Výhodou nákupu odkazů na burzách je časová
efektivita. Dojednáváme totiž obchod s někým, kdo o něj má
zájem. Odpadá také nutnost tematické weby po jednom vyhledávat,
popřípadě zjišťovat jejich parametry. Burzy poskytují katalog nabídek,
který lze zpravidla přehledně filtrovat dle kritérií, jako je
návštěvnost, ranky úvodní stránky, počet odchozích odkazů na stránce,
téma webu a další.
Nevýhodou je, že některé burzy vkládají do stránek odkazy
automaticky. Ty jsou pak lehce algoritmicky rozpoznatelné od odkazů
přirozených. Pro inzerenta z toho plyne to, že odkazy mohou ztratit pro
vyhledávače váhu. Cílového webu by se penalizace za prodávání odkazů
dotknout neměla, pokud neodkazujeme zpět. Ani nemůže – nákup odkazů by
se tak stal jednoduchým nástrojem na poškození konkurence.
Na závěr několik konkrétních tipů, kde se lze po nákupu odkazů
poohlédnout.
Webtrh.cz je nejen fórum, ale také burza se sekcí určenou přímo pro
prodej a nákup inzerce, kam řadíme také klasické textové nebo obrázkové
odkazy. Nabídky se v čase pružně mění. Nevýhodou je jejich tematicky
chudé zaměření, většina webů je o internetu, technice nebo
cestování.
Česká burza, která zatím v katalogu nemá tolik nabídek jako služby
konkurenční. Umožňuje k odkazům přidat krátký popisek. Odkazy lze
zakoupit po jednom nebo levněji v balíčkách po třech.
Původním záměrem bylo vybudovat globální, vícejazyčný systém pro
prodej odkazů. I dnes však v Directu převažují české nabídky, kterých
je více jak 1 000. Administrace disponuje přehledným katalogem
s možností filtrování dle všech základních parametrů stránek.
O jednotlivá temata také není nouze. Mnoho webů v nabídce však má jako
důsledek nahlášení do spam reportu Googlu uměle snížen toolbarový
PageRank na nulu.
Jedna z prvních služeb pro prodej odkazů. Jak už samotný název
napovídá, nejedná se o českou službu. V minulosti čelila ze strany
Googlu mnoha problémům v podobě penalizace webů nabízejících koupi
odkazů. Za dobu své existence však prošla vývojem, který směřuje
k maximální ochraně webových stránek publisherů. V systému si inzerenti
mohou v současné době vybrat mezi více jak 600 českými weby.
Zajímavou možnost nákupu hodnotných a trvalých zpětných
odkazů, nabízí Placla.cz. Jedná se o PPP systém (Pay Per
Post), kde inzerent nekupuje samotný odkaz, ale celý článek
s odkazy na blogu. Prodávající ho má povinnost ponechat aktivní na
neměnné URL adrese po dobu 6 měsíců. Článek píše samotný bloger, je
však možné se při zadání poptávky domluvit na přesném obsahu a
parametrech.
Další informace
Autorem článku je Jakub Velička.
U DirectoGlobal došlo „pouze“ ke snížení GTPR o 2. Například, kdo měl dříve GTPR 4 a nasadil Directo, má nyní 2.
Ach jak hluboko jste klesli, pánové a dámy! Nakupování odkazu je takový nepěkný zlá věc!
Zajímalo by mě, jestli tento článek četl Marek Prokop.
Nejšťavnatější odkazy nekoupíte. Ty o něco méně šťavnaté se dají domluvit ad hoc. Na burzách jsou samé shit MFA weby a patičkové odkazy.
Nakupování odkazů je zlo, právě díky tomuto faktu je relevance tam kde je dnes a optimalizace dostává na frak od maníku co si pod optimalizací představí jen odkazy. Smutné :-(
Časová „neefektivita“ u individuální domluvy je spíše výhodou než nevýhodou. A svoji představu o ceně odkazu bych hned v prvním emailu neposílal.
Druhou část článku jsem radši nečetl.
Tak tohle jsem nečekal. H1 propaguje nakupování odkazů na burzách? :)
Zkuste tento systém na prodej odkazů https://www.backlinksgenius.cz/#…
Další systém, kde se setkává poptávka s nabídkou odkazů/článků/sociální reklamy, je https://www.linkmonitor.cz/
Dobrý den, chci se zeptat, jak je to s penalizací nákupu zpětných odkazů od google?
Dobrý den,
Google skutečně může za nákup odkazů penalizovat. Děje se tomu zejména v případě, kdy je nákup prováděn nápadným způsobem a je tvořeno větší množství optimalizovaných odkazů (stejné cílové stránky, anchor texty) z podobných typů webů. Google tak může jednoduše identifikovat odkazové schéma, které je tvořeno, což vyhodnotí jako nepřirozené jednání a uvalí postih.