Podstata SEO se nemění, již roky. To ale
neznamená, že se tento obor nevyvíjí. Momentálně vidím tři hlavní
oblasti, kterým doporučuji věnovat pozornost:
zapojení SEO do celkového marketingu s důrazem na
„autorství“, komplexnější pohled na SEO přes
analytiku a pokročilé využití „zákulisních informací“ od Google přes
nástroj Google Webmaster Tools.
Autorství je budoucí buzz word
Význam a využití inboundu
stále roste: jde o propojování svých webů
s dalšími neplacenými marketingovými aktivitami (social, online PR, tvorba
obsahu). Dle mého názoru toto vše obepíná jako spojující prvek
„autorství“.
Silný autor jako odborník na určité téma má pro
vyhledávače zásadní signál: kvalitní obsah netvoří kvalitní
weby (čti domény), ale autoři. Tento přístup je u nás teprve na
začátku, snažíme se autorství měřit a vyhodnocovat (Klout skóre či
Author rank) a
příliš nevíme, jak velký vliv má nyní na řazení stránek ve
vyhledávání. Ale cítíte již nyní ten marketingový potenciál, tak jako
já? Autorství se budeme zvlášť věnovat v dalším článku.
Přínos vyhledávačů měřte přes customer
journey
Jak vyhodnocujete přínos SEO? Nárůstem návštěvnosti
z vyhledávačů a přivedenými konverzemi? Není to málo?
Stále důležitější metrika je sdílený
příjem z vyhledávačů. Tedy příjem, na kterém se podíleli
návštěvníci z vyhledávačů (organic revenue v multichannelu). Tato
metrika pomáhá lépe „číst“ přínos SEO. Stejně, jako u bannerové
reklamy měříme zhlédnutí – „last view“, a ne proklik, tak v SEO
není vhodné měřit pouze počet prodejů, kde SEO bylo na konci konverzní
cesty („last click“ konverze). Na přínos vyhledávačů je třeba se
dívat nejen jako kanál pro uzavírání objednávek, ale i jako na způsob,
jak s člověkem navazovat kontakt (laterální klíčová slova) a podporovat
ho v nákupu. Tedy jako nástroj, který se zapojuje do celé
zákaznické cesty (customer journey).
U našich klientů vidíme případy, kdy SEO ovlivnilo
jednou tolik konverzí, než které samo uzavřelo. Pokud toto víte, pochopíte
přínos i „nekomerčních“ aktivit, jako je třeba tvorba poradny
na webu.
Zákulisní informace v Google Webmaster
Tools
Velmi zajímavým nástrojem, který má pro SEO velký
přínos, je Google
Webmaster Tools. Tento skvělý nástroj stále
rozšiřuje
nabídku svých služeb. Kromě informací k technickému
SEO jsou zde vidět informace, které jinde těžko najdete. Díky počtu
zobrazení, míře prokliku a průměrné pozici uvidíte, jak se vaše slovo a
vaše konkrétní stránky „zapojují do hry“. Můžete zde pozorovat, jak
se vaše úpravy Google líbí a zda na ně pozitivně reaguje.
Porovnejte si hledanost konkrétního slova v nástroji
Google AdWords s počtem zobrazení v Google Webmaster Tools. Vykrýváte
většinu hledání? Která slova mají největší potenciál pro zvýšení
návštěvnosti? Jak se vyvíjí počet zobrazení a
CTR konkrétních slov a stránek?
SEO dospívá
Práce
s technickým SEO se nemění, ale kvůli rostoucí
konkurenci se zvyšuje pracnost. Vyhledávače zmoudřely, lépe se o obsahu
rozhodují, ale stále je to hra o obsahu a slovech. Jak jsem již psal, SEO
podle mne dospívá. Již dávno nestačí být „poučeným ajťákem“ ani
„člověkem na SEO“. Je třeba mít přesah do celého online marketingu,
respektive mít komplexní marketingové a obchodní znalosti.
Autorem článku je Michal
Krutiš.
„Stále důležitější metrika je sdílený příjem z vyhledávačů. Tedy příjem, na kterém se podíleli návštěvníci z vyhledávačů (organic revenue v multichannelu)“ A jestli se nepletu, tak H1.cz vytvořené názvy již existujících definic lze nazvat i původními jmény, třeba Součet hodnot asistovaných konverzí a hodnot konverzí po posledním prokliku nebo přímé interakci, z organického vyhledávaní. (Konverze>Cesty s více kanály>Asistované konverze) Je to správně ? :) Osobně se mi zdá více vypovídající Konverze po asistujícím nebo posledním prokliku či přímé interakci.
Dobrý den, Marku, zmíněná metrika je Konverze>Cesty s více kanály>Nejčastější konverzní trasy a zde si pak vyfiltrujete pouze „Neplacené vyhledávání“. Oproti vámi zmiňovanému reportu Asistovaných konverzí se vám dohromady započítávají jak last click konverze, tak asistující konverze.
Ahoj. Ona tam jsou stejná data ;) jen tam jsou oddělení asistované konverze a last klik , jako dva sloupečky (zase se ale nemusí filtrovat) a k tomu poměr, Vlastně jde jen o pohledy na stejnou věc, záleží v jaké podrobnosti dat které chce analytik získat. V mém pohledu je vidět i poměr zapojení kanálu do marketingového mixu, zatím co tvůj dávám spíše jednoduší sumu.
Seo už nieje to čo bývalo. že stačilo par odkazov KW slovo spomenuť v texte 7 krát a hotovo. Google už zahrna tolko faktorov že časom už ani nebude možne umelo posuvať weby vo vyhladávaní.
Peter, pokud byste měl pravdu, tleskal bych. Až/jestli dokáže vyhledávač mít na prvních místech pro mne ty nejrelevantnější stránky, které existují, bude to velký úspěch. Pak bude stačit dělat nejkvalitnější weby a bude vyhráno. :)