Jaká byla Poslední středa o pokročilém link buildingu
Budování zpětných odkazů neboli link building patří již delší dobu
k základním pilířům optimalizace pro vyhledávače (SEO). Většina lidí
si jej většinou spojuje především s registracemi do katalogů webových
stránek, případně jednoduchými výměnami zpětných odkazů mezi
jednotlivými weby. Toto pojetí je však již nějaký čas překonané a pro
kvalitní a efektivní realizaci budování zpětných odkazů je potřeba
zapojit do hry také jiné, pokročilejší metody. A právě ty se staly
tématem březnové Poslední středy. Jako úvod a zároveň námět k další
diskuzi posloužila prezentace věnovaná využití různých méně
tradičních forem obsahu (např. videa, mashupy, gadgety) pro přilákání
návštěvníků na web. V té bylo mimo jiné zdůrazněno, že kvalitní a
originální obsah hraje pro link building velmi důležitou roli a je proto
nezbytné věnovat mu patřičnou pozornost. Rozpravě o vytváření
jedinečného a zajímavého obsahu, ale například i problematice jeho
kopírování a vykrádání, pak byla věnována také značná část večera.
Diskuzi velmi obohatili zejména přítomní pánové Radomír Hejl a Jan Zajíc
z cestovatelského serveru Orbion,
z jejichž povídání bylo vidět, že mají s daným tématem značné
osobní zkušenosti. Na přetřes však přišla i řekl bych „tradiční“
link builderská témata, jako jsou patičkové odkazy či rozpoznávání a
vliv placených odkazů.

Největším překvapením tak pro mne asi byla téměř nulová přítomnost
něžného pohlaví (viz fotka), jehož jedinou reprezentantkou se stala naše
link builderka Lucka Habartová (toho času rovněž fotografka). Jak se ale
podle předběžného
seznamu účastníků zdá, téma příští Poslední středy, kterým bude
důvěryhodnost webů, je pro ženy a dívky o poznání přitažlivější.
Přijďte se (na ně ;-) ) podívat i vy!