Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak zvýšit účinnost vašich e-mailových nabídek?

Rozesíláte svým partnerům či zákazníkům e-mailové nabídky? Bezesporu nejdůležitější je samotná nabídka e-mailu. Co bychom však neměli opomenout je vzhled e-mailu, jeho čitelnost a rozložení stránky v různých e-mailových klientech či freemailových účtech. Myslete na všechny příjemce a umožněte jim, aby si váš e-mail zobrazili jako běžnou stránku ve svém internetovém prohlížeči. První dojem je důležitý nejen při osobním jednání, ale také při e-mailové komunikaci. Vypadá-li vaše nabídka hezky na pohled, je přehledná a snadno čitelná, je pak i mnohem účinnější. Proto mají HTML e-maily vyšší účinnost než prostá textová sdělení. Vložené obrázky podpoří emocionalitu a zvýší účinnost sdělení. Podle Email Marketing Metrics Report, 2006 mají HTML e-maily až o 22% vyšší klikatelnost, než emaly textové. Účinnost HTML a textových e-mailů [Zdroj: Email Marketing Metrics Report, 2006 MailerMailer LLC ]Ale i zde na vás číhá několik úskalí.

  1. Různé e-mailové programy mají různou podporu zobrazení HTML e-mailů. V některých vypají stejně tak, jak je navrhl grafik, ale v některých jsou naprosto nepřehledné a tím i nečitelné.
  2. Stejně tak, ne každý freemailový účet plně podporuje ve svém webovém rozhraní správné zobrazení HTML e-mailů. V některých z nich může být vaše, jinak perfektní nabídka naprosto nepřehledná, tudíž nečitelná a nezajímavá.
  3. Pozor také na firemní restrikce a bezpečnostní opatření pro firemní poštu. V některých firmách může být zakázáno zobrazování obrázků, ukládání příloh apod.

Jak tyto problémy jednoduše vyřešit? Jako první větu do e-mailu přidejte tzv. show-online odkaz. Když na něj uživatel klikne, otevře se mu emal v internetovém prohlížeči, jako běžná webová stránka. Pak jen stačí odladit tuto stránku pro nejpoužívanější prohlížeče – Internet Explorer, Firefox, Opera a máte vystaráno. Bude-li nabídka personalizovaná, aby měl čtenář pocit, že je určena jen jemu a dostatečně zajímavá, můžete brzy očekávat první objednávky či registrace.

Chcete připravit e-mailovou strategii pro vaši firmu či přímo realizovat e-mailové kampaně? Podívejte se na naši nabídku e-mail marketingu.

  • Šaman
    13. 08. 2007 / 14:39

    No, upřímně řečeno, já takové poště říkám spam. Takže bezesporu nejdůležitější je vyvolat v zákazníkovi na první pohled dojem, že se o spam nejedná, jinak to ani nebude číst. (Možná se nejedná o spam podle zákona, ale pokud je to nevyžádané, tak je mi jedno jestli moji adresu ukradli, nebo jsem ji někde vyplnil ‚dobrovolně‘. Prostě to nečtu.) P.S. Do této kategorie počítám i nabídky práce na základě přes rok staré registrace v pracovních agenturách a po dvou odpovědích, že už nic nehledám. Už jsou ve spam filtrech…

  • Petr
    13. 08. 2007 / 14:56

    Šaman: Je spam a nabídka obchodnímu partnerovi/zá­kazníkovi apod. Nesmíš míchat dvě různé věci dohromady, i když se to tobě jako BFU může zdát stejné ;)

  • Pavel
    13. 08. 2007 / 14:57

    [1] mám na to stejný názor. Pracovní agentuře jsem poprvé odpověděl, že již práci mám, podruhé měli email zpět se slovem SPAM a jsou ve spamovém koši (na celou jejich domenu). Když dokáží 2 lidé z jisté jedné agentůry 3× poslat stejnou nabídku práce tak to svědčí o tom jak skvěle vedou databázi klientů.

  • Michael Muselík
    13. 08. 2007 / 15:33

    Jaký je rozdíl mezi SPAMem a vyžádanou poštou? Pokud příjemce udělí souhlas se zasíláním informací a obchodních nabídek, nejedná se o SPAM, ale o vyžádanou poštu.

  • Adam
    13. 08. 2007 / 16:06

    tady se pravděpodobně jedná o newslettery – které vyžadovány jsou.

    Nicméně – upřímně řečeno jsem podle nadpisu ve čtečce čekal trošku zajímavější článek než toto.

  • michal cizek
    13. 08. 2007 / 16:20

    clanek obsahove prilis neodpovida nazvu (a stalo by za to, si pred publikovanim opravit preklepy).

    obsazena informace by se dala shrnout takto:

    • html mail je ucinnejsi nez plain text
    • jenze stejne je problem ho nakodovat, tak tam radeji strcte odkaz na online verzi

    doplnil bych jeste, ze html e-mail se jednak korektne nakodovat da, pro naprostou vetsinu postovnich klientu staci dodrzet par zasad, viz napr. zde: https://www.sitepoint.com/…-newsletters

    druhak je naprosto bezna vec, ze se soucasne posila html i plain textova verze a klient, ktery html neumi, si vezme tu textovou.

  • Shaman
    13. 08. 2007 / 19:45

    [6]Problém bývá nakódovat HTML email pro české freemaily, které nedodržují standardy. To neznamená, že to nejde, ale je to hodně pracné a chce to určité zkušenosti. Navíc prakticky není možné upravit WYSIWYG editor tak, aby to produkoval výstup, který freemaily zvládnou zobrazit (alespoň u průměrně složité šablony).

    Přitom emailovou adresu na freemailu má spousta firem, někteří lidé si tam dokonce nechávají zasílat newslettery apod., aby si udrželi firemní adresu „čistou“.

  • kutny
    14. 08. 2007 / 01:33

    No já nevím teda. Pokud se nechci patlat s kódováním HTML pro maily, tak ten mail s odkazem musím udělat v plain textu nebo jako jednodušší HTML verzi ne? A tady ta rada trochu ztrácí dech. Jednodušší HTML mail přeci nezaujme tolik lidí, jako ten kompletní. Pár nebožáků možná klikne na onen odkaz, ale pochyboval bych, že jich bude nějaké závratné číslo (ale nejsem expert v této oblasti).

  • Jiří Baloun
    14. 08. 2007 / 17:14

    Přidání odkazu do emailu toho moc nevyřeší – stane se přesně to, na co upozorňuje Kutny… Mnohem lepší řešení je si dát tu práci a odladit emaily pro všechny běžně používané klienty a freemaily. Newslettry od Symbia jsou důkazem a přeíkladem toho, že to jde..

  • luckybastard.cz
    16. 10. 2007 / 09:19

    v textu je naspáno toto

    „Podle Email Marketing Metrics Report, 2006 mají HTML e-maily až o 22% vyšší klikatelnost, než emaly textové.“

    ale dle obrázku je rozdíl mezi text a html emailem pouze 0,6%

    může mi to někdo vysvětlit:

  • Roman Appeltauer
    16. 10. 2007 / 10:08

    [10] Oněch 22% je procentuelně vyjádřený rozdíl mezi mírami prokliku. V takto malých číslech udělá každá desetinka několik procent navíc.

  • luckybastard.cz
    16. 10. 2007 / 12:23

    a co teda zobrazuje ten obrázek?

  • Michael Muselík
    16. 10. 2007 / 13:31

    Oněch 22% je poměrový rozdíl obou hodnot.

    Výpočet: (3,31 – 2,71)/(2,71/1­00)=22%

  • paja
    17. 10. 2007 / 11:30

    Zdravim, řešim teď problematiku newsleterů a narazil jsem tydle stranky kde je celkem dost o tydle problematice

  • paja
    17. 10. 2007 / 11:32

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.