Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak získat remarketingová publika v závislosti na interakcích i pro Sklik

Propojení a využívání Google platforem pro online marketing má řadu výhod. Jednou z nich je možnost využít data z Google Analytics pro remarketing v prostředí Google AdWords. V Google Analytics si vytvoříte libovolný segment a následně můžete na tyto uživatele cílit jak v obsahové síti, tak ve výsledcích vyhledávání. Problém ale nastává ve chvíli, kdy chcete na zákazníky stejně přesně cílit i prostřednictvím reklamního systému Sklik.

Využijte Google Tag Managera

Pokud totiž nemáte Google Analytics Premium a propojení s DoubleClick, je AdWords jediná platforma, kde je možné tato publika využít. To je opravdu velké omezení v případě, že chceme cílit na specifické návštěvníky, kteří třeba na produktové stránce doskrolovali do 50 % obsahu stránky. V tomto návodu si proto ukážeme jak pomocí Google Tag Managera můžeme do rozhraní Skliku dostat i takto pokročilá publika.

TIP: Přes správně nastavenou placenou reklamu přivedete na web relevantní návštěvnost ve všech fázích nákupního cyklu a je do posledního čísla měřitelná. Vše o kampaních ve vyhledávání, obsahové síti i na sítích sociálních, se dozvíte na našich školeních placených kampaní.

Jak vypadá a funguje remarketingový skript

Pojďme se nejdříve podívat, jak samotný remarketingový skript vypadá a funguje. Základní skript se spouští na každé stránce webu a po svém načtení odešle do rozhraní informaci o tom, že si uživatel zobrazil nějakou stránku. Pro vytvoření pokročilejšího publika je to chudá informace, protože nevíme, jak dlouho uživatel na stránce byl, jestli viděl alespoň polovinu obsahu, která ho zaujala, nebo jestli se stránkou nějakým způsobem interagoval.

Ukázka remarketingového skriptu z rozhraní Skliku:

Skript, který je vložený na všech stránkách webu, nám kromě ID našeho Sklik účtu a odkazu na javascriptový soubor nic neříká. Podívejme se do konzole prohlížeče, co se po načtení tohoto .js souboru stane:

Zavolá se URL, která obsahuje ID Sklikového účtu. Za ten se připojí informace o tom, jaká stránka byla zobrazená. Při vkládaní remarketingového skriptu není tedy nutné vkládat skript jako vlastní značku, ale stačí zavolat obrázkový pixel, do kterého si jako fixní hodnotu vložíme ID Sklikového účtu a dynamicky budeme načítat URL. Tímto způsobem získáváme možnost si informace posílané do rozhraní libovolně obohatit. Základní nastavení image pixelu v Google Tag Manageru bude následovné. Nejdřív si vytvoříme proměnnou typu konstanty, do které vložíme ID Sklikového účtu:

Ve druhém kroku si vytvoříme novou značku typu obrázkového pixelu, kterou nastavíme podle obrázku níže:

Tímto způsobem jsme zajistili, že na všech stránkách (pravidlo All Pages) se do rozhraní Skliku k příslušnému účtu (proměnná {{Seznam Retargeting ID}}) odešle informace o zobrazení konkrétní stránky (přednastavená proměnná {{url}}). Zkopírovali jsme tedy funkčnost remarketingového skriptu.

Zjistěte, kam až návštěvník doskroloval

Teď si daný skript obohatíme o další informace – konkrétně o tom, do jaké části návštěvník doskroloval. Pro zjišťování, kam až se návštěvník na stránce dostal, je potřeba na všech stránkách spouštět vlastní skript, který nám tuto informaci poskytne. Znovu se bude jednat o HTML značku, která využívá knihovnu jQuery a kterou budeme spouštět na všech stránkách webu:


<script>
flag25 = false;
flag50 = false;
flag75= false;
flag100 = false;

$(window).scro­ll(function() {
var okno = parseInt($(’bo­dy’).height());
var pozice = parseInt($(win­dow).height()) + parseInt($(’bo­dy’).scrollTop());
if (pozice > 0) {
var procenta = (pozice / okno) * 100;
}
if ((!flag25) && (procenta > 25)) {
dataLayer.push({’e­vent’:’readAr­ticle’, ’readPart’: ’25%’});
flag25 = true;
}
if ((!flag50) && (procenta > 50)) {
dataLayer.push({’e­vent’:’readAr­ticle’, ’readPart’: ’50%’});
flag50 = true;
}
if ((!flag75) && (procenta > 75)) {
dataLayer.push({’e­vent’:’readAr­ticle’, ’readPart’: ’75%’});
flag75 = true;
}
if ((!flag100) && (procenta > 100)) {
dataLayer.push({’e­vent’:’readAr­ticle’, ’readPart’: ’100%’});
flag100 = true;
}
});
</script>


Tato značka nám přečte výšku elementu <body> a po doskrolování do určité procentuální části nám do datové vrstvy pošle „event.“ s názvem „readArticle“ a proměnnou „readPart“ s její příslušnou hodnotou, která bude v případe této proměnné nabývat hodnot 25 %, 50 %, 75 % a 100 %. V Google Tag Manageru si ještě musíme vytvořit proměnnou datové vrstvy s názvem readPart:

Teď máme pro obohacení vše připraveno. Zbývá ale ještě úprava značky, pomocí které posíláme do rozhraní Skliku informace o zobrazení stránky. V první řadě musíme upravit pravidlo, kdy chceme dané informace posílat. Skript, který nám posílá do datové vrstvy informace o tom, že došlo k doskrolování, se nazývá „event“:“readAr­ticle“ a to bude taky spouštěcí pravidlo.

V prostředí Google Tag Managera bude konfigurace následující:

Posledním krokem je úprava původního skriptu do potřebné podoby:

Do URL adresy posílané do rozhraní Skliku jsme navíc za podtržítko přidali proměnnou {{Read Part}}, která bude posílat procentuální část, do které se uživatel doskroloval, a změnili pravidlo, kdy se má tato informace posílat. V případe stránky školení www.h1.cz/skoleni v rozhraní Skliku uvidíme například URL www.h1.cz/skoleni_25%.

Informacemi o skrolování to ale nekončí

Tímto způsobem lze posílat v podstatě libovolné informace jako třeba typ stránky, cenu produktu nebo prokliknutí se do parametrů produktu v případě, že se nejedná o samostatnou URL. Tyto informace je možné následně využít jednak pro vyloučení publika – třeba těch, kteří nedoskrolovali ani do 25 %, nebo naopak cílit vyšší nabídkou na návštěvníky, kteří si prohlédli produkt za více než 2000 Kč a současně proklikli parametry produktu.

Všechna tato publika lze za použití správných kvantifikátorů následně jednoduše definovat v rozhraní Skliku. 

Autorem článku je Pavel Brecik.

  • Zdeněk Hejl
    27. 10. 2015 / 16:33

    Jenom bych upozornil na ty apostrofy v té ukázce kódu pro měření skrolování stránkou. Takto to fungovat nebude.

    • Pavel Brecik
      29. 10. 2015 / 13:50

      Vďaka Zdeňku za upozornenie, už je to upravené.

      • Zdeněk Hejl
        29. 10. 2015 / 14:13

        Furt to není dobře :-) Možná vám ty apostrofy nějak mrší CMS. Musí tam být rovný apostrof a ne kulatý. Tj. ne ’ ale tento '

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.