Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak získat fanoušky pro vaše stránky na Facebooku

Bez fanoušků je vaše přítomnost a aktivita na Facebooku zbytečnou investicí času a energie. Jejich získání je však především v počátcích pro mnohé firmy a provozovatele stránek nelehké. Podívejte se na několik ověřených způsobů, jak přivedete vaši cílovou skupinu na svůj veřejný profil na Facebooku. Tip: Podívejte se také na článek popisující využitelnosti stránek – veřejných profilů pro propagaci a marketingfirem, organizací a produktů.

Oslovte známé z reálného života

V první fázi získávání publika na Facebooku bychom se měli zaměřit nejprve na vytěžování lidí, kteří náš již znají a o kterých víme, že jsou nám nějakým způsobem nakloněni. Počet uživatelů Facebooku v posledních několika týdnech narostl tak rapidně, že je dnes na této sociální sítí už každý desátý obyvatel ČR. Je tedy velmi pravděpodobné, že zde najdete i řadu přátel z reálného života . Nebojte se je oslovit a požádat je, aby vám pomohli s propagací vašeho projektu a stali se fanoušky vaší stránky. Můžete je také poprosit, aby vaši stránku doporučili dál, svým přátelům, v rozhraní Facebooku je to snadné. [caption id=„attachmen­t_1910“ align=„alignnone“ width=„259“ caption=„Funkce „Navrhnout přátelům“ pro jednoduché doporučení stránky“]Funkce „Navrhnout přátelům“ pro jednoduché doporučení stránky[/caption] (Funkce „Navrhnout přátelům“ pro jednoduché doporučení stránky)

TIP: Chcete vědět víc o tom, jak spravovat kampaně na Facebooku, strategicky řídit firemní profil na Instagramu nebo jak tvořit obsah na Linkedinu? Vyberte si z našich školení sociálních sítí.

Využijte přízně zaměstnanců

Stejně tak vám s rozšiřováním publika na Facebooku mohou pomoci zaměstnanci vaší společnosti. Pokud již mají osobní profil, požádejte je, ať se stanou vašimi fanoušky. Pokud profil nemají, řekněte jim o výhodách Facebooku a požádejte je o jeho založení. Pokud máte loajální zaměstnance, vězte, že především zpočátku může být jejich pomoc velmi přínosná. Zaměstnanci i vaši známí mohou pomoci i tak, že budou vkládat příspěvky na zeď vaší stránky, komentovat vámi zveřejněné aktualizace stavu a hodnotit vaše příspěvky, fotografie a videa pomocí tlačítka „líbí se mi“, což uvidí jejich přátelé ve svém feedu novinek. Zvyšuje se tak šance, že se i přátelé vašich fanoušků stanou vašimi fanoušky. Systém doporučení je všeobecně jeden z nejefektivnějších způsobů pro získávání popularity a důvěryhodnosti. Facebook ho významně podporuje právě zmíněným generováním news feedu, který mapuje aktivity v rámci komunity přátel na této sociální síti. Umožňuje např. stát se fanouškem nějaké stránky jediným kliknutím, a to z titulní stránky každého osobního profilu. [caption id=„attachmen­t_1896“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Díky news feedu se uživatelé Facebooku mohou stát fanouškem stránky jediným kliknutím“]Díky news feedu se uživatelé Facebooku mohou stát fanouškem stránky jediným kliknutím (Díky news feedu se uživatelé Facebooku mohou stát fanouškem stránky jediným kliknutím)

Oslovte stávající zákazníky a příznivce pomocí direct mailu

Posíláte-li zákazníkům či příznivcům z oboru pravidelný newsletter nebo jiný typ direct mailu, vložte do něj odkaz na svou stránku na Facebooku. Případné doprovodné sdělení k odkazu by mělo být nevtíravé a mělo by příjemce zaujmout. V H1.cz používáme tuto formu propagace svého veřejného profilu poměrně úspěšně. [caption id=„attachmen­t_1898“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Upoutávka na Facebook z pravidelného newsletteru H1.cz“]Upoutávka na Facebook z pravidelného newsletteru H1.cz(Upoutávka na Facebook z pravidelného newsletteru H1.cz) Můžete rozeslat i speciální direct mail, jehož hlavním tématem mohou být právě vaše stránky na Facebooku. E-mail obohaťte např. o zajímavý screenshot vaší stránky a informace o přidané hodnotě, kterou přináší svým fanouškům.

Facebook badge jako součást vaší on-line prezentace

Umístěte na váš firemní web, blog či jiný využívané on-line prostory a kanály tzv. badge – ikonu s logem Facebooku a odkazem na váš veřejný profil. Tuto ikonu můžete také vhodně obrandovat, doplnit ji logem vaší firmy a vizuálně modifikovat podle libosti, na první pohled by však mělo být jasné, že „tudy vede cesta na Facebook“. Je-li předmětem vašeho podnikání např. e-shop, nabízí se vám možnost umístění odkazu na váš veřejný profil na Facebooku také v rámci automaticky generovaných e-mailů, které dostávají vaši zákazníci, např. v potvrzovacím e-mailu o odeslání jimi zakoupeného zboží. [caption id=„attachmen­t_1900“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Příklady Facebook badge pro umístění na vaše stránky“]Příklady Facebook badge pro umístění na vaše stránky(Příklady Facebook badge pro umístění na web)

Placená reklama na Facebooku

Své stránky můžete v rámci Facebooku propagovat i formou placené reklamy (PPC, PPV). Doporučujeme přitom využít její nesporné výhody – možnosti demografického cílení podle pohlaví, věku, vzdělání, rodinného stavu čí sexuální orientace. V samotném inzerátu pak své cílové skupině nabídněte něco, co ji zaujme a bude jí přínosem. Takovým bonusem může být např. sleva na vaše produkty, dárek, zařazení do slosování v soutěži atp. Řádně však ošetřete rozdělování slíbených výhod, abyste své fanoušky záhy nezklamali. Ztracená důvěra se jen těžko obnovuje. Facebook nedávno doplnil funkci inzerátu pro propagaci veřejných profilů o možnost stát se fanouškem stránky jediným klikem na odkaz – přímo ze zobrazeného inzerátu, bez potřeby jít na inzerovanou stránku. Pod textem inzerátu se objevuje volba „Staňte se fanouškem“. Je-li navíc někdo z přátel příjemce inzerátu fanouškem příslušné stránky, vidí uživatel i tuto informaci. To zvyšuje důvěryhodnost vašeho inzerátu a šanci na pozitivní reakci. [caption id=„attachmen­t_1902“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Příklady PPC reklamy cílené na získávání fanoušků stránky“]Příklady PPC reklamy cílené na získávání fanoušků stránky(Příklady PPC reklamy cílené na získávání fanoušků stránky)

Propagujte svůj veřejný profil na Facebooku i offline

Přemýšlejte, jak propagovat vaši stránku na Facebooku i offline cestou. Mluvte o stránkách s lidmi kolem sebe, zmiňujte je např. v rámci reklamy v rádiu, v rozhovorech pro tištěná média, zkusit můžete i propagaci v rámci své tištěné reklamy, na firemním letáku či prospektu; zvyšujete tím šanci, že si vás na Facebooku skalní příznivci sami aktivně najdou. Propagace „fanouškovských stránek“ na Facebooku v médiích samozřejmě nejlépe funguje u podnikání, které se v těchto médiích odehrává, případně je v nich často zmiňováno a prezentováno. Typickým příkladem je např. Ranní show rádia Evropa2, která má už přes 15.000 fanoušků, nebo populární pořad TV Prima Ano, šéfe, jehož fanoušci na Facebooku jsou také velmi aktivní. [caption id=„attachmen­t_1908“ align=„aligncenter“ width=„286“ caption=„Zmiňujte se o svých aktivitách na Facebooku v médiích“]Zmiňujte se o svých aktivitách na Facebooku v médiích(Zmiňujte se o svých aktivitách na Facebooku v médiích) Cest pro propagaci vašich stránek je celá řada, je třeba vyzkoušet, která pro vás bude tou nejefektivnější. Zkuste také přidat odkaz na vaše stránky do elektronického podpisu nebo na vizitky. Jste-li aktivními bloggery, piště o svých stránkách na Facebooku, o jejich efektu na podnikání, či aktivitách fanoušků. Lidově řečeno, propagujte váš veřejný profil na Facebooku, kde jen můžete. Způsob jeho prezentace by však neměl být vtíravý, agresivní a neosobní. Mějte stále na paměti, že na druhé straně se nachází člověk. Osobní přístup a přátelský tón by tedy měl být samozřejmostí vaší komunikace.

Autorem článku je Michaela Vorlová. 

  • Nishkam
    03. 07. 2009 / 15:21

    Proc by se nekdo na Fb staval fanouskem cehokoliv? Vidim tam ted 2 duvody: 1. identifikace s nazvem a 2. zajimavy obsah

  • Real
    03. 07. 2009 / 23:02

    Málo znáte…Další z agentur co píše o facebooku protože je to cool. Samozřejmě zmínka o konečném efektu na business klienta v číslech (o ty jde v marketingu vždycky a především) a tím nemyslím fanouškovskou základnu, chybí. Jak by řekl někdo se selským rozumem, nechte si rady a přineste výsledek.

  • Cleric
    04. 07. 2009 / 04:38

    Panove co tady komentujete zase se u vas projevuje typicka ceska povaha „na co jsem neprisel ja tak neni dobre“ Proc si tedy tyto clanky ctete, je jasna vec jaky dopad ma facebook a obecne social medias a viral marketing na marketing a prodej u SME.Kdyz to funguje ve svete proc by to nemelo fungovat u nas, jeste porad vam nedoslo ze reklama a mar. takove jako jsme znaly je mrtva Social media a viral marketing je spravny smer, chapu ze v cechach na to lide budou potrebovat vice casu ale staci se podivat na vysledky a pruzkumi ze zahranici nez zase zacnete dissovat.

  • Real
    05. 07. 2009 / 17:48

    Jéje, další člověk co hltá Setha Godina a překlápý zahraniční průběh do toho českého. Milý Clericu, na tu tvojí euforickou vizi si dej studenou sprchu, tyhle marketingové metody tu fungují odlišně a faktem je, že zatím NIKDO na české půdě nepřišel na to, jak je rozumně monetizovat. Nemám pravdu há jedničko? (samozřejmě jde o řečnickou otázku, přece neshodíte službu co nabízíte, že)

  • Michaela Vorlová
    10. 07. 2009 / 16:21

    Facebook sice není pro každého, ale to není důvod ho zatracovat globálně. Čísla jsou určitě důležitá a naše kampaně vyhodnocujeme pro připravovanou case study.

  • Martin Snížek
    14. 07. 2009 / 22:27

    Musím říct, že jsem také FB-pragmatik. IT i marketing rády přeceňují trendy, historie obojího je neúspěšnými bublinami doslova poseta :-) FB se určitě hodí pro specifická použití (specifické kampaně a specifické obory/vertikály), ale troufám si říct, že reklama v masmédiích má a napořád bude mít ve světě jisté místo (v důležitosti i rozpočtu), i když jsem taky fanouškem Setha Godina ;)

    O to víc jsem zvědavý na tu case-study!

  • Pavel Tichý
    10. 08. 2009 / 14:15

    Jéje…vidím naše logo slunecnibryle.cz v příkladech! :-) Osobně považuji reklamu na FB za jeden z nejefektivnějších způsobů propagace, které jsme vyzkoušeli. Hlavně proto, že získané fanoušky (přes 1.700 za dva měsíce) můžeme oslovovat opakovaně bez dalších nákladů. Pokud si příspěvky vyslouží „palce nahoru“, vidí je další přátelé našich fanoušků. To se nám osvědčilo i na naší page https://www.facebook.com/bryledomu.cz, kde byl počet palců nahoru u své fotografie kritériem pro vítězství v soutěži o brýle zdarma.

    • Moda4U.cz
      02. 01. 2014 / 22:52

      FB považuji za velice efektivní také, osvědčil se nám.

  • Filip
    28. 06. 2010 / 16:55

    Taky se připojuji s názorem , že facebook je super věc pro reklamu.A kdo nechce ať tam prostě nechodí… Filip https://www.facebook.com/profile.php?…

  • Eva
    07. 01. 2013 / 12:24

    Proč Facebook? Když sdělujete svůj kontakt přátelům či známým, automaticky jim dáváte telefonní číslo, mail i kontakt na FB.Nemít dnes FB je podobné jako nevlastnit mobilní telefon nebo televizi.A pro firmu je facebookový profil dnes takřka nutností.

  • Fresh Concepts
    26. 11. 2013 / 07:50

    Díky za užitečné informace !

  • Honza
    26. 12. 2018 / 16:49

    FB reklama určitě funguje, základem je založení stránky, kde sdílíte novinky a články z blogu, který je dobré mí na webu. Než jsme začali spolupracovat s našimi zákazníky přes fb, měli jsme do té doby na našem eshopu www.kupledku.cz mizivou návštěvnost a občasné prodeje. Nyní je situace úplně jiná, důležitý je vlastní obsah a nebát se o sobě dát vědět že existujete.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.