Jak si nerozbít měření na moderním webu
Zkopíruji kód z Google Analytics a pošlu ho programátorovi webu.
A mám hotovo a už to měří.
Tak takhle jednoduše už to dnes často nefunguje! Moderní weby vyžadují
trochu více úsilí, pokud chcete mít věrohodná a relevantní data
o chování návštěvníků na vašem webu .
Zbystřete, pokud váš web naplňuje některé
z těchto znaků
- Web má postupné donačítání stránky (které známe
typicky z e-shopů, kde do nekonečna načítají další produkty).
- Jednostránkový web – tzn. web, kde je obsah rozdělen
nikoliv do samostatných stránek, ale pouze sekcí jedné stránky.
- Obsah stránky ze schován pod záložkami (známe
z e-shopů či produktových stránek komplikovanějších produktů)
- Část obsahu webu se zobrazuje v modálních oknech
- Tzv. single-page aplikace – tj. weby, které se
zobrazují převážně pomocí javascriptu (typicky pomocí technologií jako
jsou (React, Angular JS, AJAX)
Předpokladem zdárné implementace měření na těchto
webech je spolupráce markeťáka/webového analytika s prográmátorem webu
(web developerem).
V přednášce na Poslední středě jsem proto ukázal nejen
situace, kdy si ze základním měřícím kódem nevystačíme, ale také
nástroje (seznam vizte níže), které vám pomohou odhalit
problémové situace a zkontrolovat správnou implementaci.
Pusťte si videozáznam přednášky!
Nástroje
Zjistěte, jaké technologie se na webu používají
Ověřte si funkčnost měřicích kódů
Články