Naše společnost zvítězila ve
velkém průzkumu Lupy o používání Twitterufirmami v České
republice, což nás pochopitelně velmi potěšilo. V tomto článku bychom
vás rádi nechali nahlédnout pod pokličku využívání Twitteru v H1.cz a
pomohli tuto sociální síť ovládnout stejně dobře. Věřte, že to však
chce velké úsilí. Využití Twitteru v marketingu je stále častější a
pro některé společnosti a obory je tato komunitní síť dokonce
přínosnější než Facebook. Zatím však není mnoho českých firem, které
by si to uvědomily. Lupa jich našla jen 69. Předpokládáme, že se jejich
počet rozšíří, protože pro mnohá odvětví v sobě Twitter skrývá
velký potenciál.
Nejprve zjistěte, co vám Twitter nabízí
V H1.cz bereme Twitter nejen jako prostředek pro vlastní propagaci, ale
tato síť je pro nás také zdrojem zpětné vazby a rozšiřování vlastního
know-how. Twitter nám též pomáhá sledovat trendy na trhu, aktivity
konkurence a zájmy naší cílové skupiny.
Nachází se na Twitteru vaše cílová skupina?
Je jasné, že Twitter není pro každého. V H1.cz máme tu výhodu, že
právě naše cílová skupina (technicky zdatnější lidé, marketéři,
internetoví publicisté a další) ho používá velmi hojně. Mnoho firem se
při rozhodování zda využívat Twitter pro podporu svého podnikání zarazí
na tom, že jejich potenciální zákazníci tuto službu příliš
nevyužívají. V některých případech je to opodstatněné, ale než nad
Twitterem zlomíte hůl, podívejte se, zda tam nenaleznete jiné pro vás
přínosné uživatele. Mohou to být například studenti vašeho oboru, pro
které budete vzdělávací autoritou a kteří vám na oplátku pomohou
vlastními znalostmi, upozorněním na nové trendy a feedbackem. Do budoucna se
z nich třeba stanou vaši zaměstnanci. Mohou tam být také vaši přímí
či nepřímí konkurenti, potenciální B2B partneři, zahraniční firmy
s podobným zaměření. Ti všichni pro vás mohou být zdrojem know-how,
nových kontaktů a inspirací pro vaše další aktivity v podnikání.
Co dělat na Twitteru?
Každý uživatel se na Twitteru chová trochu jinak, ať jsou to soukromé
osoby, nebo firmy. Co děláme my? Především publikujeme vlastní zprávy
(tweety). Odkazujeme na nové příspěvky na našem blogu a webu, informujeme
o nových službách a produktech, občas se také podělíme o radost
z našeho úspěchu. Ale také se ptáme svých „přátel“ (followerů) na
jejich názory, žádáme o radu, nabízíme spolupráci. V neposlední řadě
zprostředkováváme našemu publiku „něco extra“, a to například ve
formě cenných znalostí a zkušeností. Mimo vlastní publikace také
odpovídáme na zajímavé tweety našich followerů a pomocí funkce retweet
upozorňujeme na jejich zajímavé příspěvky. Při vyšším počtu
sledovaných odběratelů je náročnější sledovat všechny jejich tweety, a
proto máme vytipovaný užší okruh followers, jejichž publikace sledujeme
více než ostatní.
Vyhodnocování vlastních aktivit na Twitteru je důležité
Používáme-li Twitter aktivním způsobem, měli bychom také sledovat
efektivitu své činnosti. Twitter sám to sice neumí, ale existuje řada
nástrojů a zdrojů statistik, které nám dohromady poskytují detailní
obrázek o tom, jak si vedeme. Pro sledování návštěvnosti ze zdroje
Twitter používáme Google Analytics. Za důležité
považujeme nejen počty návštěv, ale i jejich relevanci. [caption
id=„attachment_2586“ align=„aligncenter“ width=„480“
caption=„Google Analytics – statistika návštěvnosti Twitter
H1.cz“]
[/caption] Google Analytics – statistika návštěvnosti
Twitter H1.cz. Sledujte nejen počet návštěv ze zdroje Twitter, ale i jejich
relevanci. Kolik stránek prohlížejí? Kolik času tráví na vašem
webu? Díky on-line statistikám, jako je například Twittercounter.com, máme k dispozici
přehled o nárůstu počtu followerů našeho profilu a další zajímavé
údaje. Pomocí těchto statistik hodnotíme účinnost aktivit pro
získávání nových followerů. [caption id=„attachment_2590“
align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Twittercounter.com –
statistika nárůstu Followers na Twitteru H1.cz“]
[/caption] Twittercounter.com – statistika
nárůstu followers na Twitteru H1.cz Naše nejoblíbenější zkracovátko
pro uveřejňování odkazů v rámci tweetů je bit.ly. Mimo jiné nám umožňuje sledovat
proklikovost těchto odkazů a počet retweetnutých zpráv. Víme tedy, co se
našemu publiku líbí a co mu stojí za to nadále posílat. [caption
id=„attachment_2592“ align=„aligncenter“ width=„480“
caption=„Přehled retweetnutých zpráv Twitteru H1.cz“]
[/caption] bit.ly – výpis retweetnutých zpráv Twitteru H1.cz
Desktop klienti nám pomáhají odhalit, jak se o nás na Twitteru mluví.
Používáme například TweetDeck a jeho
funkci Search pro zvolená klíčová slova. Podobné aplikace umožňují
i sledování retweetů. [caption id=„attachment_2594“
align=„aligncenter“ width=„321“ caption=„Výsledky TweetDeck Search na
KW H1.cz“]
[/caption] Výsledky TweetDeck Search na klíčové slovo H1.cz Na
závěr bych ráda uvedla osobní radu, která plyne z mé praxe při
používání Twitteru. Vždycky je dobré, když firemní profil na Twitteru
spravuje jeden hlavní správce, ale opravdu zajímavý a pestrý obsah nejlépe
získáte tak, že do svých twitterových aktivit zapojíte i další kolegy a
spolupracovníky. Jednoduše je požádejte, aby vám zasílali, cokoliv jim
připadá zajímavé a relevantní pro zveřejnění. Sami pak podle svých
zkušeností a střízlivého úsudku vybírejte, co pustíte do světa. A co
vy? Využíváte Twitter v rámci svých marketingových aktivit? Budeme rádi,
když se s námi podělíte o své zkušenosti a tipy, jak těžíte
z potenciálu jeho expandující komunity.
Autorem článku je Michaela Vorlová.
Nezvažovali jste CoTweet?
Dnes se dělá věda z každého … Nestačí napsat „Nepiště hovadiny a svůj post si před odesláním přečtěte (zamyslete se nad ním).“?
Respektive, je v článku nějaká informace, kterou by každý, alepoň trochu uvažující, člověk nevěděl?
Pro mě tam byly nový informace. A jsem „aspoň trochu uvažující člověk“.
To Petr Stohwasser – clanek byl rozhodne uzitecnejsi nez tvuj komentar. Divim se, ze neni vymazan (myslim ten komentar:-)…
Uzitocny clanok a radost sledovat H1.cz na twitteri.
S Twitterem se roztrhl pytel. Kromě Lupy se o něm zmiňuje i www.chcivydelatpenize.cz, kde je k němu zajímavá anketa.
Mne sa príspevok tiež páčil. S Twitterem jen začínám. A určite si minimálně pozriem spomýnané aplikácie. Zatial som poznal jen bit.ly.
Děkuji za informace, uvažuji o využívání Twitter pro podobný druh podnikání jako máte vy, ale v jiné oblasti. Stavební sklo v praxi – školení, semináře, konzultace, odborné přednášky, atd. Vaše stránka mi je inspirací a dobrým zdrojem informací.
Twitter je zatím takogé nedochůdče. Zkuste do zprávy napsat slovo s dlouhým A, např. Bruntál. A pak vyhledávejte onen Bruntál. Se zlou se potážete …
funguje to už na diakritiku?