Zažili jsme to všichni a zažíváme to dodnes: z minuty na
minutu se změní situace – jeden den máte práci a druhý nemáte, jeden
den podnikáte a pak čekáte, kdy zase budete moci otevřít. Více se o době
neustálých změn rozpovídali Markéta Fáberová a
Filip Šimoník z komunikace Grandhotelu
Pupp, které na diskusním setkání CoffeTalk vyzpovídal Tomáš Kolář, Business
& Marketing Director H1.cz.
Jak to vypadalo v Grandhotelu Pupp během COVID
období?
Filip: Celé to začalo nevinně. Přišlo
vládní opatření a zavřela se wellness sekce hotelu. O pár dní později
přišlo nařízení, že se nesmí podávat jídlo v restauraci. V tu chvíli
jsme na to reagovali ještě pozitivně a komunikovali, že v Puppu dostanete
snídani do postele. Ale všichni v hotelu už začali být nervózní a
čekali, že zavřeme celý hotel.
Markéta: Po celou dobu jsme si říkali, že se
nehodíme do role oběti. Vymýšleli jsme, jak i v této době komunikovat.
Důležité bylo mít vizi. Po uzavření hotelu jsme se dali do práce a hotel
prošel kompletní rekonstrukcí. Během této doby jsme si promýšleli, co
budeme komunikovat po otevření.
Co bylo v této chvíli nejtěžší?
Markéta: „Nenechat se zdeptat.“ (smích) Ale
ne. Pupp prošel v historii většími katastrofami než covid. Snažili jsme
se nacítit naše hosty a uvědomit si, co potřebují. Upravili jsme
komunikaci – vyčistili jsme informace o tom, že je v srdci Karlových
Varů, ale soustředili jsme se více na to , že za hotelem je les. Říkali
jsme si, že mnohým lidem chybí mít prostor sami pro sebe. A hned po
otevření jsme spustili kampaň: Dopřejte si, cokoliv potřebujete.
Filip: V tuto dobu jsme začali více
spolupracovat i se zástupci města Karlovy Vary, abychom podpořili nejen
hotel, ale také cestovní ruch do celé oblasti. Poskytli nám zdarma fotky
některých turistických míst, ale většinu jsme si museli udělat v té
době sami. Snažili jsme se vyhýbat klišé – například byl zákaz
vyfotit lidi s oplatkou na promenádě, ale více jsme komunikaci zaměřili na
přírodu, možnosti sportu a vyžití v přírodě.
Čím je specifický marketing pro hotelové
služby?
Filip: Kromě ubytování řešíte i marketing
pro několik restaurací, wellness, kongresové prostory, svatby, destinační
marketing, atd. Požadavků se valí strašně moc ze všech stran a všechno je
důležité. V Grandhotelu Pupp je potřeba rozumět všem uvedeným
oborům – např. některé masáže jsou na lékařský předpis. Nemůžete
si jen tak něco vymyslet, u všech služeb je potřeba jít do detailů a
komunikovat je s lidmi, kteří jej mají na starosti.
Markéta: Taktéž máme velmi různorodou
cílovou skupinu – hosty z České republiky, Německa, Ruska a anglicky
mluvící. Všechno překládáme do 3–4 jazykových mutací.
Jakým způsobem probíhá prioritizace pro marketingovou
komunikaci, když se na Vás valí požadavky ze všech stran?
Markéta: Kdo víc křičí, ten víc vyhraje! :)
Ale ne, spíš se soustředíme na období – podle toho, co by mohlo zaujmout
zákazníky a jaké máme novinky – například teď jsme otevřeli
Becher’s Bar, kde nový nápojový lístek připravil šéfbarman Vítězslav
Cirok, jeden z nejlepších barmanů světa. Takže tématem podzimu bylo
wellness a Becher’s Bar.
Zaujalo mě, že strategií Puppu během covidu bylo
o covidu nemluvit. Mohli byste to více rozvést?
Filip: Stále jsme mysleli na to, že podnikáme a
jsme tady pro hosty. Proč bychom zákazníkům opakovali to, co už vědí.
Mohli jsme se opřít o historii hotelu – ani dějinné zvraty, revoluce,
války a spory majitelů nedokázaly příběh hotelu přetrhnout. Také nás
trochu uklidňovalo, že se jedná o národní památku, které je už
320 let. A hodně pomohlo i to, že nejsme v síti hotelů a nemusíme
přebírat nápady vedení, ale mohli jsme si sami přizpůsobovat, o čem
chceme komunikovat.
Markéta: Nesnažili jsme se přilévat olej do
ohně, ale naopak uklidňovat. Naše poslání nebylo léčit covid, ale
poskytovat prvotřídní služby zákazníkům a toho jsme se drželi.

Foto: Jan Malý
Museli jste řešit krizovou komunikaci?
Markéta: Tvářili jsme se, že žádná
katastrofa není. Vlastně jsme pořád dál hráli, jako ti houslisti na
Titaniku. Nejdřív jsme upravili noty, pak jsme na chvíli museli zavřít,
vypulírovali jsme chodby a následně se připravovali na komunikaci po
otevření.
Filip: Snažili jsme krizím předcházet. Hodně
krizové komunikace se například řeší na recepci. Sledovali jsme, jak
vzniká. Stane se, že zákazník nabyde nějaký dojem z fotky pokoje a
následně je rozmrzelý, pokud tomu realita neodpovídá. Tak jsme společně
vytvořili nové stupně pokojů, aby nabídka na webu lépe odpovídala
realitě. Správnou komunikací se dá předejít mnoha krizím.

Foto: Jan Malý
Zmínili jste, že jste se začali více soustředit na
českou klientelu. Jak to probíhalo?
Markéta: Toto rozhodnutí padlo již před
covidem. Cílem nového managementu bylo, aby se hotel srovnal s konkurencí
TOP hotelů a přilákal i české hosty, kteří do hotelu patří. Česko
jako téma jsme do hotelu chtěli vrátit. A tato strategie se promítala do
všech aspektů, nejen do komunikace. Začali jsme podávat Mattoni (už ne
Evian), upravili jsme jídelní lístek. Také jsme srovnali ceny, aby nebyl
Pupp pro českou klientelu předražený, ale snažili jsme se stále zachovat
nejvyšší kvalitu.
Filip: V komunikaci jsme přestali inzerovat a
cílit na ruskou klientelu, ale soustředili jsme se na Čechy a Německo. Více
jsme komunikovali české značky, jako například nádherné doplňky od firmy
Moser. Nebyl to rychlý projekt pro agenturu, ale postupné a dlouhodobé
naplňování vize. Důležité také bylo vytvořit si vztah s Českým
rozhlasem a ČTK. Často vyhledávají zástupce Karlovarského kraje, kteří
se vyjádří k aktuálnímu dění, a to současný ředitel Puppu rád
poskytuje. Takhle hezky může fungovat propagace, když navážete vztah
s lokálními dodavateli.
Jak pomáhají státní instituce takovému místu, jako je
Grandhotel PUPP?
Filip: V ideálním světě by státní instituce
měly zabezpečit destinační marketing a vaším jediným úkolem je
propagovat hotel. Pokud to ale nefunguje, pak vy jako hotel musíte řešit dvě
komunikační linky – jak propagaci hotelu, tak konkrétního místa. V roce
2020 to bylo komplikované a mnoho úsilí jsme my sami věnovali
destinačnímu marketingu. Aby lidi věděli, proč přijet do Karlovarského
kraje. Na některých místech (pozn.: úřady města a kraje) mne už nemají
rádi, protože přicházím s nápady na zlepšení a to nemají moc rádi
(smích). Ale zlepšuje se to. Vždy je to však marketingově – politické
jednání.
Markéta: Přesně tak, město vám pomůže
nalákat lidi do destinace, ne do hotelu. Ale i to pomáhá. Krok po kroku se
mění to, že Karlovy Vary už nejsou jenom pro ruskou klientelu, ale i pro
českou. Destinace je to krásná! Je tam mnoho vyžití, o kterých je možné
mluvit a přilákat lidí. Město na tom pracuje a snaží se posouvat
komunikaci, i když nemají tolik zkušeností a bojují s omezenými
rozpočty. Chce to však velkou dávku trpělivosti a neustále si hlídat, co
dodávají a jak, když zmiňují váš hotel.
Sedíme tady trochu ve zvláštní sestavě. Vy pracujete
pro Grandhotel Pupp jako externisti a najali jste si H1.cz jako agenturu. Jak
jste přišli na to, přizvat ke spolupráci agenturu a jak spolupráce
funguje?
Filip: Já se soustředím na značku a
dlouhodobé naplnění vize, Markéta je skvělá na eventy a rychlá
rozhodnutí. V situacích, kdy já bych zvažoval, jak to uděláme, ona už
má věci zrealizované. Oba jsme věděli, že online je pro nás
důležitý. I před spoluprací s H1.cz jsme spolupracovali s agenturou.
Zpětně vyhodnocuji, že práci dělala dobře, ale neuměla nám to prodat a
vysvětlit… A my jsme potřebovali partnera, kde aspoň část marketingu
bude fungovat i bez nás.
Markéta: Původní myšlenka byla taková, že si
najmeme dalšího freelancera, jako jsme my. Absolvovala jsem Digisemestr, ale
jediné co si z toho odnáším je, že do všech detailů člověk nemůže
jít. Osobně mě přesvědčila Veronika Burešová (CEO, H1.cz), s kterou
jsme se o spolupráci bavily, větou, že agentura přebírá plnou
zodpovědnost za práci i za finanční výsledky. A věděli jsme, že
potřebujeme spolupracovat s někým, kdo nejen práci rozumí, ale dokáže
nacítit hotel a naše potřeby.
TIP: V záplavě informací a reklam na internetu je
důležité se odlišit. Souvislosti v digitálním marketingu vám přehledně
vysvětlíme na našich
školeních online marketingu. Naučíte se nastavit účinnou strategii,
vybrat správný mix aktivit pro váš produkt a vyhodnotit, zda jsou účinné.
A tedy úspěšné.
|
Jaké kanály využíváte na akvizici?
Markéta: Online marketing. Pupp dříve inzeroval
v mnoha cestovatelských katalozích, ale podařilo se nám se od toho
odstřihnout. Máme nový web a ten prodává. Naším hlavním cílem je
budovat značku a pro akvizici je tu online. Primárně máme pokrytá
klíčová slova v přirozeném i placeném vyhledávání a sociální sítě
využíváme na komunikaci právě chystaných novinek a eventů.
Jak spolupracujete s influencery?
Markéta: Nabídek chodí hodně, ale snažíme se
být opatrní. Funguje nám Amazing places, a máme za sebou spolupráci
s několika influencery – jako například Veronikou Arichtevou, která nám
pomohla trochu zvednout čísla a dostat hotel do povědomí jiných lidí.
Těžké je ale najít influencera, který souzní se značkou Pupp. Obvykle
největší zásah získáme přes Karlovarský filmový festival, protože se
všichni rádi fotí s hotelem.
Filip: Spolupráci s influencery moc nevěřím,
zejména kvůli jejich cílové skupině, která je sleduje. Na druhé straně
díky spolupráci s několika z nich jsme nasbírali určitý počet
sledujících lidí a Instagram nám otevřel nové možnosti propagace –
například SWIPE. Ale obecně zkratkám moc nevěřím – oslovením Leoše
Mareše sice získáte krátkodobý ohlas, ale málokdy bývá udržitelný.
Jaký je management Puppu z pohledu práce marketéra?
Filip: Na čem si zakládáme je, že to není
“my versus oni”. Ale jednáme u kulatého stolu, za kterým sedíme
všichni. Vážím si vztahů s managementem, do kterého patří skvělí
lidé jako např. manažerka housekeepingu, která tam pracuje v hotelu
30 let. I když má mnohé zkušenosti, dokáže naslouchat mně jako
nováčkovi, vymýšlí nové věci a je ráda, že společně posouváme věci
dopředu. A to je radost pracovat.
Markéta: Na začátku bylo komplikovanější
přetrhat nezdravé dodavatelské vztahy, ale to se i díky zdravému rozumu
managementu podařilo. Já jako freelancer nemám tým, ve kterém bych
pracovala, ale v Puppu se cítím jako součást týmu.

A co komunikace dress code hotelu pro zákazníky? Jak
s tím pracujete?
Filip: Mojí snahou je neříkat, musíte se
oblékat tak a tak, ale inspirovat, jak má zážitek spojený s návštěvou
grandhotelu vypadat. Říkat lidem, že hezky oblečení si večeři v Grand
hotelu užijí více. Lidi si pak dělají nádherné fotky, kde krásně
vypadají, a to nám dává za pravdu.
Markéta: Musím říct, že Češi jsou na tom
s oblékáním mnohem dál než před pár lety a až na výjimky se rádi
hezky obléknou i v hotelu. Což je příjemná změna oproti ruské
klientele, která dokáže tvrdit, že šusťáková bunda, kterou má na sobě,
je přece v pořádku, protože stála více než oblek pána, který ji na
dress code upozornil.
Lidi se rádi dozvědí o tom, co se nepovedlo. Co
prozradíte na sebe?
Filip: Těch přehmatů bylo mnoho, protože toho
řešíte moc a častokrát na poslední chvíli. Například jsme stihli
přesně načas vytisknout plakáty k eventu, ale byly tam obráceně uvedeny
patra hotelu a plakáty byly nepoužitelné. Anebo si vzpomínám na červené
hrníčky…
Markéta: Červené hrníčky byly skoro moje
smrt! Začali jsme připravovat vinné slavnosti, a já v rychlosti schválila
objednávku bez podpisu vedení. Jenom nám následně dovezli
několikanásobný počet hrnečků, než jaký jsme potřebovali.
Na co jste naopak hrdí?
Filip: Za mě určitě implementace vizuální
identity, kterou bylo potřeba vnést do všech míst, a zjednodušené procesy.
Na začátku všichni všechno objednávali přes marketing, tedy přes nás.
Ale naučil jsem i skladníky, aby měli odpovědnost za své objednávky a
řídili si zásoby sami. Z marketingu odpadl stres za skladové zásoby a mohl
se soustředit na to, co je důležité.
Markéta: To potvrzuju. Na začátku jsem měla
pocit, že utíkám a všichni běží za mnou s tím, že něco potřebují.
Nový systém mi moc pomohl. Čeho si vážím, je nastavení vztahů s lidmi
v PUPPu, a spolupráce, kterou se podařilo podpořit.
Filip: Jen doplním, že právě Markéta je
osoba, která vnesla do Puppu Česko. Nenechala se odbít, stále kladla otázky
a ukazovala zaměstnancům Puppu, jak se na jejich služby dívají zákazníci,
že nemůžou vědět, jak si vybírat masáž – maximálně dokáží
říct, na kterou partii těla se chtějí zaměřit, že nemůžou rozumět
některým výrazům na jídelníčku, atd. Naučila členy týmu, aby mysleli
na hosta, který nemůže rozumět všemu.
Meet SEOBLOGY Top Rated Entrepreneur team, We are a top SEO agency in Sialkot that is driven by results and a to support businesses when it comes to obtaining their goals. We are best result delivers with ROI driven and our services are completed by top rated Entrepreneurs’ who are focused on delivering best SEO services in Sialkot and Pakistan. Working closely with our clients, we can help you to reach your target audience by delivering affordable SEO services in Sialkot and Pakistan. Do you need a reliable SEO Company in Sialkot and Pakistan? Look no further Because your search about SEO Expert and SEO services in Sialkot and Pakistan end here ; we are Results Oriented SEO agency in Sialkot with a team of highly equipped and recognised experts who deliver top-notch and affordable SEO services. Search Engine Optimization (SEO) Services SMART PLANNING Start with Competitor Analysis .seoblogy is considered as largest Sialkot and PAKISTAN's leading SEO company FULL SEO SERVICES Get results oriented Full SEO Services in Sialkot and Pakistan, Make your first lead with SEO SEO CONSULTANCY We have top rates SEO Experts which have happy numerous clients at freelancing platforms Website Development and Customization Services MOBILE RESPONSIVE we will Create Mobile and all media responsive website for your business which will create leads for your business USER FRIENDLY WEBSITE We will create user friendly website and customize with lucrative color schemes for generating leads of your business ECOMMERCE WEBSITE We will create E-commerce Stores with pro and free themes, we will implement best payment methods with product usability Pay Per Click Services (PPC) SEM Increase your Business leads through Google's Pay Per Click (PPC) https://www.linkedin.com/…am-023ba6a1/ https://www.instagram.com/engrnaseem824/ https://twitter.com/EngrNASEEMASLA1 https://www.facebook.com/Naseem824 https://www.google.com.pk/search?… https://www.youtube.com/…TOA/featured
GET LEADS Get First Lead for your new Business website , Spend Less and get more leads CAMPAIGN SETUP We will set you PPC Campaign after analysis of your competitors Strategies
Meet SEOBLOGY Top Rated Entrepreneur team, We are a top SEO agency in Sialkot that is driven by results and a to support businesses when it comes to obtaining their goals. We are best result delivers with ROI driven and our services are completed by top rated Entrepreneurs’ who are focused on delivering best SEO services in Sialkot and Pakistan. Working closely with our clients, we can help you to reach your target audience by delivering affordable SEO services in Sialkot and Pakistan. Do you need a reliable SEO Company in Sialkot and Pakistan? Look no further Because your search about SEO Expert and SEO services in Sialkot and Pakistan end here ; we are Results Oriented SEO agency in Sialkot with a team of highly equipped and recognised experts who deliver top-notch and affordable SEO services. Search Engine Optimization (SEO) Services SMART PLANNING Start with Competitor Analysis .seoblogy is considered as largest Sialkot and PAKISTAN's leading SEO company FULL SEO SERVICES Get results oriented Full SEO Services in Sialkot and Pakistan, Make your first lead with SEO SEO CONSULTANCY We have top rates SEO Experts which have happy numerous clients at freelancing platforms Website Development and Customization Services MOBILE RESPONSIVE we will Create Mobile and all media responsive website for your business which will create leads for your business USER FRIENDLY WEBSITE We will create user friendly website and customize with lucrative color schemes for generating leads of your business ECOMMERCE WEBSITE We will create E-commerce Stores with pro and free themes, we will implement best payment methods with product usability Pay Per Click Services (PPC) SEM Increase your Business leads through Google's Pay Per Click (PPC) https://www.linkedin.com/…am-023ba6a1/ https://www.instagram.com/engrnaseem824/ https://twitter.com/EngrNASEEMASLA1 https://www.facebook.com/Naseem824 https://www.google.com.pk/search?… https://www.youtube.com/…TOA/featured
GET LEADS Get First Lead for your new Business website , Spend Less and get more leads CAMPAIGN SETUP We will set you PPC Campaign after analysis of your competitors Strategies