Interní prolinkování. Jeden ze základních a „must
have“ prvků on-page optimalizace, bez kterého “SEO zkrátka nezapnete”,
i kdybyste se na hlavu stavěli. Paradoxně právě v interním prolinkování
spousta webů kulhá: Buď je nedostatečné, nebo mají odkazy podobu obecných
textů, jako jsou “Klikněte zde”, “Více informací” nebo “Chci to
zdarma”.
Pojďme si na konkrétním” příkladu ukázat, co dokážou
vyladěné anchor texty interních odkazů. Přívlastek
“konkrétní” je uvozovkách záměrně – jde o konkrétní web, ale
jeho přesnou adresu si necháme pro sebe.
Na počátku bylo… dobré interní prolinkování.
Ale…
Počáteční stav byl poměrně příznivý. Stránky byly dobře
interně prolinkované v tom smyslu, že žádná nestála
mimo strukturu a na každou vedl dostatek interních
odkazů. Anchor texty těchto odkazů ale vůbec nereflektovaly obsah
stránek, na které odkazovaly. Zkrátka šlo o obecné texty v duchu
“Klikněte zde”.
Web je zaměřený na prodej franšiz. Obecná fráze
“franšízy” je poměrně konkurenční. Její měsíční
hledanost je 2 400 hledání a na vyhledávací dotaz
vracejí vyhledávače výsledky v podobě článků ze zpravodajských
portálů, často v duchu “TOP 10 franšíz v Česku” a podobně.
Samotný web se na dotaz franšízy nezobrazoval vůbec.
Zapracovali jsme klíčové slovo “franšízy”
Proto jsme do textů interních hypertextových odkazů a do textů
tlačítek, u kterých to dávalo smysl, zapracovali právě slovo
franšíza/franšízy v různých tvarech. Úprava interních
odkazů zabrala zhruba hodinu práce a výsledky se dostavily. Ze
“zapomnění”, tedy z pozic okolo 60. místa ve výsledcích
vyhledávání, se web posunul do první patnáctky.
Čeká nás ještě dlouhá cesta. Lemovaná kvalitním
obsahem
Patnáctá pozice není to, s čím jsme spokojení. Na webu je
ještě spousta práce. Zároveň víme, že posunout se
z pozice 60+ na 15. pozici je daleko jednodušší než další posun.
Kupříkladu do první desítky.
Nicméně: Upravit texty interních odkazů je jednoduchý
a rychlý způsob, který vás ve výsledcích vyhledávání může
katapultovat vzhůru. U zmíněného webu se teď zaměříme na tvorbu
obsahu a off-page optimalizaci, které webu pomůžou
v jeho další cestě vzhůru.
Pozor: Pokud jste na článek přišli ze seonastroje.cz, kde jste
získali bronzovou medaili, přečtěte si nejdřív článek
Nepodceňujte interní prolinkování webu.
Zajímá vás, jak funguje moderní linkbuilding, které nástroje
vám s ním pomohou nebo jak získat odkaz z webu konkurenta? Přijďte
k nám na školení
linkbuildingu, na kterém vás Dominik Liebezeit vše naučí.
|
Určitě s článkem souhlasím a také doporučuji ostatním, co se věnují SEO neopomíjet prolinkování se správnými anchor odkazy. Mám podobnou zkušenost jako tady Dominik, takže jsem rád, že se tady podělil i o tenhle ten tip :)
Kolik interních odkazů doporučujete v rámci webu, který má indexovaných třeba 80 stránek? 1–3 na každou stránku dle relevance / užitečnosti / pokud to dává smysl? Třeba v průměru 2 odkazy přes různé anchor texty a to u polovičky stránek? Předpokládejme, že každý stránka má přibližně 2 NS textu a jedná se o webovou prezentaci firmy.
Dobrý den, při rozhodování o interních odkazech bych se řídil jen tím, jestli bude interní odkaz užitečný pro čtenáře. Nic jako ideální počet interních odkazů na stránku neexistuje. Je více způsobů, jak správně interně prolinkovat web, než prošpikování všech stránek interními odkazy. :)