Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Zpátky k základům: Jak ovlivní správné anchor texty pozice v SERPu? Dramaticky!

Interní prolinkování. Jeden ze základních a „must have“ prvků on-page optimalizace, bez kterého “SEO zkrátka nezapnete”, i kdybyste se na hlavu stavěli. Paradoxně právě v interním prolinkování spousta webů kulhá: Buď je nedostatečné, nebo mají odkazy podobu obecných textů, jako jsou “Klikněte zde”, “Více informací” nebo “Chci to zdarma”.

Pojďme si na konkrétním” příkladu ukázat, co dokážou vyladěné anchor texty interních odkazů. Přívlastek “konkrétní” je uvozovkách záměrně – jde o konkrétní web, ale jeho přesnou adresu si necháme pro sebe.

Na počátku bylo… dobré interní prolinkování. Ale…

Počáteční stav byl poměrně příznivý. Stránky byly dobře interně prolinkované v tom smyslu, že žádná nestála mimo strukturu a na každou vedl dostatek interních odkazů. Anchor texty těchto odkazů ale vůbec nereflektovaly obsah stránek, na které odkazovaly. Zkrátka šlo o obecné texty v duchu “Klikněte zde”.

Web je zaměřený na prodej franšiz. Obecná fráze “franšízy” je poměrně konkurenční. Její měsíční hledanost je 2 400 hledání a na vyhledávací dotaz vracejí vyhledávače výsledky v podobě článků ze zpravodajských portálů, často v duchu “TOP 10 franšíz v Česku” a podobně. Samotný web se na dotaz franšízy nezobrazoval vůbec.

Zapracovali jsme klíčové slovo “franšízy”

Proto jsme do textů interních hypertextových odkazů a do textů tlačítek, u kterých to dávalo smysl, zapracovali právě slovo franšíza/franšízy v různých tvarech. Úprava interních odkazů zabrala zhruba hodinu práce a výsledky se dostavily. Ze “zapomnění”, tedy z pozic okolo 60. místa ve výsledcích vyhledávání, se web posunul do první patnáctky.

 

Čeká nás ještě dlouhá cesta. Lemovaná kvalitním obsahem

Patnáctá pozice není to, s čím jsme spokojení. Na webu je ještě spousta práce. Zároveň víme, že posunout se z pozice 60+ na 15. pozici je daleko jednodušší než další posun. Kupříkladu do první desítky.

Nicméně: Upravit texty interních odkazů je jednoduchý a rychlý způsob, který vás ve výsledcích vyhledávání může katapultovat vzhůru. U zmíněného webu se teď zaměříme na tvorbu obsahu a off-page optimalizaci, které webu pomůžou v jeho další cestě vzhůru.

Pozor: Pokud jste na článek přišli ze seonastroje.cz, kde jste získali bronzovou medaili, přečtěte si nejdřív článek Nepodceňujte interní prolinkování webu.

Zajímá vás, jak funguje moderní linkbuilding, které nástroje vám s ním pomohou nebo jak získat odkaz z webu konkurenta? Přijďte k nám na školení linkbuildingu, na kterém vás Dominik Liebezeit vše naučí.
  • Daniel Kovalčík
    21. 12. 2018 / 12:09

    Určitě s článkem souhlasím a také doporučuji ostatním, co se věnují SEO neopomíjet prolinkování se správnými anchor odkazy. Mám podobnou zkušenost jako tady Dominik, takže jsem rád, že se tady podělil i o tenhle ten tip :)

  • Tomáš
    19. 03. 2019 / 12:09

    Kolik interních odkazů doporučujete v rámci webu, který má indexovaných třeba 80 stránek? 1–3 na každou stránku dle relevance / užitečnosti / pokud to dává smysl? Třeba v průměru 2 odkazy přes různé anchor texty a to u polovičky stránek? Předpokládejme, že každý stránka má přibližně 2 NS textu a jedná se o webovou prezentaci firmy.

  • Dominik
    19. 03. 2019 / 14:33

    Dobrý den, při rozhodování o interních odkazech bych se řídil jen tím, jestli bude interní odkaz užitečný pro čtenáře. Nic jako ideální počet interních odkazů na stránku neexistuje. Je více způsobů, jak správně interně prolinkovat web, než prošpikování všech stránek interními odkazy. :)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.