Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak jsme prací na kvalitním obsahu zvedli návštěvnost z organického vyhledávání o 32 %

Rok 2020 tomu samozřejmě výrazně pomohl, ale postupný přesun firem, jejich marketingu a rozpočtů do onlinu je jasným trendem posledních let. Jen za rok 2020 vyrostl v ČR e-commerce retail o 26%*. I v digitálu však platí, že cenu určuje nabídka a poptávka. O digitální prostor se pere čím dál víc hráčů a vzhledem k tomu, že většina reklamních systémů v onlinu funguje na principu aukce (kdo dá více, je více vidět), s jeho postupným zaplňováním se zvedá i jeho cena. Reklamní systémy nicméně mají tu nevýhodu, že z nich zmizíte v okamžiku, kdy vyschne přísun financí. 

My jsme společně s Electro Worldem zvolili strategii dlouhodobou, když jsme vsadili na SEO a práci na kvalitním obsahu a link buildingu. Postavenou na datech.

Electro World je jedním z největších prodejců spotřební elektroniky na českém trhu. Vlastní ho společnost NAY, leader na slovenském trhu s elektronikou. Spolupracujeme od roku 2017, kdy nás Electro World oslovil, abychom mu pomohli s navýšením návštěvnosti z organického vyhledávání.

V Hájedničce pro Electro World zajišťujeme SEO pro celý e-shop (technická optimalizace, tvorba a optimalizace vstupních stránek – kategorií, podkategorií a stránek s kombinací parametrů) a připravujeme také obsahovou strategii magazínu a blogové sekce webu včetně tvorby samotného obsahu. Úzce spolupracujeme s interním týmem, který textuje produktové stránky přímo na webu Electro Worldu. 

S analýzou klíčových slov nejdál dojdeš

Základem práce na obsahu je analýza klíčových slov. Tedy datová analýza, která pomocí dat získaných v reálném prostředí popisuje, CO lidé hledají, JAK to hledají a JAK MOC to hledají. Zevrubná analýza klíčových slov pak identifikuje kategorie s velkým potenciálem, kde jsou hledanosti opravdu vysoké – a tedy kategorie, pro které následně zpracováváme ještě detailnější analýzy. Ty popisují:

  • Jaké produkty, jaké parametry a jaké kombinace produktů a parametrů lidé hledají

  • O jaká s kategorií související témata se zajímají

  • Jaké názvosloví a žargon v souvislosti s danou kategorií používají

Tyto informace  jsou následně detailním datovým podkladem pro tvorbu obsahu – na stránkách kategorií, ale i na blogu.

Čtenář, potenciální zákazník, tak na své otázky dostane relevantní odpovědi: Ať už hledá konkrétní kombinaci parametrů zboží (např. kombinovaná chladnička Siemens), kterou najde na hlavním webu, nebo inspiraci pro vánoční dárky v magazínu. Průběžně také reagujeme na aktuální témata a události, u kterých čekáme, že vlnu zájmu v blízké budoucnosti zvednou. Díky partnerství s Google máme také přístup k trendům a benchmarkům trhu – a dokážeme tak velmi rychle reagovat a připravit se na rostoucí trendy – loni to byla například oblast domácího fitness nebo gaming. 

TIP: Více o tom, jak pracovat s analýzou klíčových slov a jak ji využít pro tvorbu kvalitního obsahu, i jak s obsahem dál pracovat, aby síla vašeho webu rostla, se dozvíte na našich školeních SEO a link buildingu.

Rozdíl mezi magazínem a hlavním webem

Při tvorbě obsahu pro Electro World pokrýváme všechny fáze nákupního procesu:

Pro ty, kteří nákup zboží teprve zvažují, je primárně určený magazín, který má roli inspirátora (Top 5 nej ledniček, 3 důvody, proč si pořídit autokameru), rádce při výběru (Jak vybrat čističku vzduchu), trendsettera (V čem jsou chytré kávovary lepší než ty obyčejné). 

Pro rozhodnuté zákazníky jsou připravené vstupní stránky, které obsahem reflektují nejvyhledávanější kombinace parametrů. Příkladem může být například stránka pro iPhone 11 s kapacitou interní paměti 256 GB. Jde o jednu z nejčastějších hodnot parametrů, které lidé v souvislosti s iPhony hledali. My jim nabídli relevantní a užitečný obsah – a to na samostatné stránce, což pozitivně vnímají i vyhledávače.

Mimochodem, právě to, že lidé vyhledávají produkty nejčastěji v kombinaci s 1 parametrem je jeden ze zajímavých závěrů analýz. 

Není fungujícího obsahu bez dalších SEO aktivit

Veškerý připravovaný obsah jde samozřejmě ruku v ruce se správně nastavenými onpage SEO faktory, jako jsou h1 nadpisy, meta alt tagy a podobně. Na webu jsme se dále věnovali práci s filtrací a řešili jsme ošetření duplicit. Abychom stránkám pomohli ve vyhledávání, nastavili jsme pravidla pro důsledné interní prolinkování a doplňovali jsme na produktové stránky sekce s dalšími relevantními informacemi. Celou dobu jsme v úzkém spojení s klientovým content týmem, který jsme v SEO proškolili a který píše popisky zboží.

Dušan Salay, Online Marketing Manager, Electro World

Jaký měly naše aktivity obchodní dopad?

Počet klíčových slov, na která se web zobrazuje, se meziročně (leden 2019 vs. leden 2020) zvýšil ze 77 000 na 127 000. A co víc, návštěvnost z veškerého organického vyhledávání se meziročně zvedla o 32 %. Kategorie “consumer electronics” přitom podle oficiálních benchmarků od Googlu rostla meziročně o 19 %.

V řeči obchodních čísel vyrostl za dané období online obrat Electro Worldu o 128 % na 1,5 mld CZK, u Nay.sk šlo o růst o 112 % na 51 mil. EUR.

Pracovat pro Electro World nám dělá radost už čtyři roky. Je to krásný příklad toho, co říkáme na každém SEO školení, ale ne vždycky se to bohužel daří přenést do praxe: SEO a tvorba obsahu jsou dlouhodobé procesy. Neexistují žádné zkratky, ale jen kvalitní a dlouhodobá práce, která pak nese výsledky. Pro Electro World je radost pracovat i po lidské stránce. S Honzou Šťastným, se kterým se klientovi už čtyři roky věnujeme, se cítíme částečně být součástí i klientova týmu a moc se těšíme na každou příležitost, kdy máme možnost se s lidmi z Electro Worldu a Nay sejít a popovídat si třeba u dobrého piva,” shrnuje spolupráci Dominik Liebezeit, Head of SEO v Hájedničce.

 

*Zdroj eMarketer, ceska-ecommerce.cz

 E-commerce growth 2020

Search Acceleration of Retail Categories 2020

 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.