Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak jsme díky automatizaci a práci s publiky zvýšili návštěvnost z kampaní ve vyhledávání o 49 % a v programatiku o 255 %

Představení klienta

innogy je jedním z největších dodavatelů zemního plynu a elektřiny domácnostem i firmám v České republice a jeden z pěti nejvýznamnějších energetických koncernů v Evropě. Zakládá si na prvotřídním zákaznickém servisu. Významně se angažuje v rámci dlouhodobé udržitelnosti energie a čisté mobility, je silným hráčem v CNG i na poli elektromobility.

Různé zákaznické cesty

Pro innogy jsme spravovali programaticky nakupované kampaně, konzultovali nastavení výkonových kampaní, připravovali analýzy a podklady pro zlepšení pozic webu klienta v organickém vyhledávání, psali články, dohlíželi na nastavení webové analytiky.

Zákaznická cesta a rozhodování zákazníků o koupi se u jednotlivých produktů v energetice značně liší. Tomu neustále přizpůsobujeme taktiky vedení kampaní, abychom mohli kontinuálně zvyšovat relevantní návštěvnost a tím i počet leadů na webech klienta. Jiný přístup volíme, když oslovujeme člověka, který teprve hledá byt a dodavatele energií zatím vůbec neřešil. Tady cesta k nákupu může trvat až 90 dní. A jinak vypadá krátkodobá kampaň v App Storu na podporu věrnostní aplikace s informacemi o spotřebě, odhadem nejbližšího vyúčtování a upozorněním na nedoplatky/pře­platky. Tady jde o nákup v řádu dnů. 

Modelování vlastních cílových skupin

Naštěstí v prostředí digitálu dokážeme velmi přesně identifikovat rozhodnutí, která člověk při výběru dodavatele energií dělá, a nabídnout mu správné sdělení ve správný čas. Kampaně stavíme na aktuálních sociodemografických a behaviorálních datech z výzkumů životního stylu, spotřebního a mediálního chování internetové populace a datech od Googlu. Cílové skupiny si modelujeme také sami na základě datových segmentů jak od konkrétních datových dodavatelů, tak z dat v AdForm DMP. A pro tyto cílové skupiny uzpůsobujeme kreativu a sdělení kampaní.

U všech kampaní klademe důraz na optimalizaci podle poznatků z minulých kampaní. A k naší velké radosti se klient nebrání řízeným experimentům a testování novinek. Věnujeme jim čas, který ušetříme použitím skriptů a automatizací. Ty sledují a upravují bidování na jednotlivé produkty tak, aby se každému uživateli zobrazovala nabídka, která má největší potenciál ho zaujmout a oslovit.

Vedle placených kampaní jsme v roce 2020 spolupráci posunuli i na oblast organického vyhledávání a zvyšování návštěvnosti. Na základě analýzy klíčových slov a content gap analýzy jsme vybrali témata, kterým se věnovat v rámci tvorby obsahu. A připravili jsme články na web.

Jaký byl výsledek naší spolupráce

V meziročním srovnání let 2019 a 2020 se díky spolupráci H1.cz s týmem innogy zlepšily výsledky ze SEO aktivit – počet návštěv na webu vzrostl o 9 % a konverzní poměr (i díky změnám v UX) o 52 %. Rostli jsme i v placených kampaních – z kampaní ve vyhledávání přišlo o 49 % lidí více a z programatických kampaní dokonce o 255 % více.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.