Představení klienta
innogy je jedním z největších dodavatelů zemního plynu a
elektřiny domácnostem i firmám v České republice a jeden z pěti
nejvýznamnějších energetických koncernů v Evropě. Zakládá si na
prvotřídním zákaznickém servisu. Významně se angažuje v rámci
dlouhodobé udržitelnosti energie a čisté mobility, je silným hráčem
v CNG i na poli elektromobility.
Různé zákaznické cesty
Pro innogy jsme spravovali programaticky nakupované kampaně, konzultovali
nastavení výkonových kampaní, připravovali analýzy a podklady pro
zlepšení pozic webu klienta v organickém vyhledávání, psali články,
dohlíželi na nastavení webové analytiky.
Zákaznická cesta a rozhodování zákazníků o koupi se u jednotlivých
produktů v energetice značně liší. Tomu neustále přizpůsobujeme taktiky
vedení kampaní, abychom mohli kontinuálně zvyšovat relevantní
návštěvnost a tím i počet leadů na webech klienta. Jiný přístup
volíme, když oslovujeme člověka, který teprve hledá byt a dodavatele
energií zatím vůbec neřešil. Tady cesta k nákupu může trvat až
90 dní. A jinak vypadá krátkodobá kampaň v App Storu na podporu
věrnostní aplikace s informacemi o spotřebě, odhadem nejbližšího
vyúčtování a upozorněním na nedoplatky/přeplatky. Tady jde o nákup
v řádu dnů.
Modelování vlastních cílových skupin
Naštěstí v prostředí digitálu dokážeme velmi přesně identifikovat
rozhodnutí, která člověk při výběru dodavatele energií dělá, a
nabídnout mu správné sdělení ve správný čas. Kampaně stavíme na
aktuálních sociodemografických a behaviorálních datech z výzkumů
životního stylu, spotřebního a mediálního chování internetové populace
a datech od Googlu. Cílové skupiny si modelujeme také sami na základě
datových segmentů jak od konkrétních datových dodavatelů, tak z dat
v AdForm DMP. A pro tyto cílové skupiny uzpůsobujeme kreativu a sdělení
kampaní.
U všech kampaní klademe důraz na optimalizaci podle poznatků
z minulých kampaní. A k naší velké radosti se klient nebrání
řízeným experimentům a testování novinek. Věnujeme jim čas, který
ušetříme použitím skriptů a automatizací. Ty sledují a upravují
bidování na jednotlivé produkty tak, aby se každému uživateli zobrazovala
nabídka, která má největší potenciál ho zaujmout a oslovit.
Vedle placených kampaní jsme v roce 2020 spolupráci posunuli
i na oblast organického vyhledávání a zvyšování návštěvnosti.
Na základě analýzy klíčových slov a content gap analýzy jsme vybrali
témata, kterým se věnovat v rámci tvorby obsahu. A připravili jsme
články na web.
Jaký byl výsledek naší spolupráce
V meziročním srovnání let 2019 a 2020 se díky spolupráci H1.cz
s týmem innogy zlepšily výsledky ze SEO aktivit – počet
návštěv na webu vzrostl o 9 % a konverzní poměr
(i díky změnám v UX) o 52 %. Rostli jsme i v placených
kampaních – z kampaní ve vyhledávání přišlo o 49 % lidí
více a z programatických kampaní dokonce
o 255 % více.