Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Sbírky na požáry v Austrálii i na domácí party: Jak funguje Facebook Donate?

Facebook rozšířil funkci Donate i na instagramová stories. Právě dobročinné sbírky zaznamenaly velký boom zejména na začátku roku, kdy se díky nim podařilo vybrat peníze na podporu hořící Austrálie. Jak Facebook Donate vlastně funguje, kdo všechno si sbírku může založit a za jakých podmínek?

Podpora neziskových organizací od roku 2013

Na konci roku 2013 se Facebook poprvé pustil do crowdfundingu a vybraným neziskovým organizacím, mezi které patřil například UNICEF nebo Červený kříž, přibyl tzv. Donate Button, pomocí kterého mohli lidé neziskovou organizaci podpořit. O dva roky později, v roce 2015, se pak tato funkce zpřístupnila všem neziskovým organizacím.

Facebook Donate - Dobročinné sbírky na Facebooku

Hlavní výhoda Donate tlačítka spočívá v tom, že uživatel nemusí odcházet na externí stránku a vše lze zvládnout jedním klinutím (pokud má uživatel v aplikaci zadané své platební údaje). Snižuje se tak možnost, že si uživatel svůj příspěvek rozmyslí při zdlouhavé cestě, která má několik kroků.

Miliony na pomoc Austrálii

Není to tak dávno, kdy Austrálii sužovaly rozsáhlé lesní požáry, které mají katastrofální následky. Právě v tomto období jsme na Facebooku, ale i na Instagramu mohli zaznamenat vysoký nárůst dobročinných sbírek.

Například blogerce Celeste Barber se tímto způsobem podařilo vybrat více než 793 milionů korun, které putovaly přímo do Austrálie vybraným organizacím. Celeste však nebyla zdaleka jediná, kdo v této souvislosti založil sbírku, stejný nápad měla například i zpěvačka Pink či herečka Nicole Kidman.

Sbírka na narozeninovou oslavu i svatbu

V roce 2017 se Facebook rozhodl, že pořádat dobročinné sbírky umožní všem uživatelům., A zároveň přidal tlačítko „darovat“ do živého vysílání. Toho se chytli hlavně influenceři, kteří během svého živého vysílání vybírali peníze na nejrůznější účely, ať už se jednalo o invalidní vozík pro postiženého, nebo novou video kameru sloužící k lepší tvorbě influencera.

Facebook Donate není jen pro celebrity a neziskové organizace. Pořádáte ve své firmě charitativní běh nebo třeba sbírku pro psí útulek? Založte zároveň i dobročinnou sbírku na firemní facebookové stránce a vyzvěte lidi, ať se k vám připojí! Možná budete mile překvapeni, jak skvělé fanoušky máte,

Jak si založit vlastní sbírku?

Ať už chcete založit sbírku pro sebe nebo pro dobročinné účely, postup je téměř stejný a zabere vám pouze pár minut.

  • V nabídce kanálu vybraných příspěvků vyberte Dobročinné sbírky
  • Klikněte na Získat peníze

Sbírka ve prospěch charitativní organizace

Sbírku mohou založit i správci stránek neziskových organizací.

  • Pokud zakládáte dobročinnou sbírku pro charitativní organizaci, vyberte tlačítko Nezisková organizace nebo Charitativní organizace
  • Vyberte danou organizaci, fotku a vyplňte základní údaje
  • Klikněte na tlačítko Vytvořit

Osobní účely

Pozor, pokud vytváříte sbírku pro osobní účely, musí vám být minimálně 18 let.

  • Pokud chcete zakládat sbírku pro sebe, vyberte jedno z následujících tlačítek: Pro sebe, Pro přítele, Někdo nebo Něco, co není na Facebooku.
  • Vyberte kategorii
  • Přidejte fotku a vyplňte základní informace o sbírce
  • Klikněte na tlačítko Vytvořit

Co s penězi udělá Facebook?

Možná si kladete otázku, jestli jsou s Facebook Donate spojené nějaké poplatky. Pokud se jedná o dobročinnou sbírku, všechny poplatky hradí Facebook, v případě sbírky pro osobní účely existuje tabulka poplatků za zpracování sazeb. K převodu peněz dochází téměř okamžitě.

Poplatky za FB sbírku pro osobní účely


Jak jsme zmínili již na začátku, tlačítko Donate nyní najdete i ve funkci Iinstastories. Stejně tak ho můžete umístit do Stories na Facebooku a do živého vysílání.

Tak co, zkusíte založit vlastní sbírku?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.