Jak daleko postoupili roboti vyhledávačů v roce 2011
Na blogu SEOMoz vyšel před nedávnem článek,
který by neměl ujít vaší pozornosti. Téma článku se týká zejména
Googlu, v našich podmínkách je však třeba rozhodně brát v úvahu
i český Seznam, který teď také publikoval zajímavéinformace
o svých funkcích a provozu. Ale vraťme se zpátky ke Google jeho
robotům.
- Nic už neschováte JavaScriptem, Google ho dokáže přečíst.
- User experience hraje velice důležitou roli. Google již nyní vaši
stránku doslova vidí. Jak poznamenal Matt Cutts, Google zajímá část
viditelná po načtení stránky (above the fold) – resp. její obsah. Díky
tomu v Googlu dokáží určit, kolik reklam je na stránce umístěno.
Znamená to, že každý SEO konzultant, by měl ovládat i pravidla
použitelnosti, a pokud to ještě neudělal, bude si muset pořídit výtisk
skvělé knihy Nenuťte
uživatele přemýšlet.
- SEO nástroje musí být chytřejší – mnoho z nich je založeno na
principu text scraperu. Ačkoli je většina těchto nástrojů již poměrně
výkonná, stále svou podstatou tak trochu připomínají Pacmana
z osmdesátých let. Pokud máme skutečně pochopit faktory, které bere
Google v potaz při rankingu stránek, musíme do naší analýzy zahrnout
mnohem více aspektů.
Jedinou funkční konstantou je změna a proto bychom se měli přestat tolik
zabývat algoritmy. Musíme si také uvědomit, že Google nás bude i nadále
zásobovat dezinformacemi ohledně svých schopností a bude nás i nadále
ponoukat k předčasným závěrům. Vyhledávače potřebují SEO experty a
webmastery, kteří učiní stránky pro vyhledávače rychlejšími a snadněji
pochopitelnými. My zase potřebujeme internetové vyhledávače, aby
odměňovaly kvalitu obsahu tím, že jej udělají viditelnějším. Zaujal
vás naše krátké shrnutí? Pak hurá na SEOmoz na článek Just How Smart Are Search Robots? od Michaela
Kinga.
Autorem článku je Pavel Ungr