Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak daleko postoupili roboti vyhledávačů v roce 2011

Na blogu SEOMoz vyšel před nedávnem článek, který by neměl ujít vaší pozornosti. Téma článku se týká zejména Googlu, v našich podmínkách je však třeba rozhodně brát v úvahu i český Seznam, který teď také publikoval zajímavéinformace o svých funkcích a provozu. Ale vraťme se zpátky ke Google jeho robotům.

  • Nic už neschováte JavaScriptem, Google ho dokáže přečíst.
  • User experience hraje velice důležitou roli. Google již nyní vaši stránku doslova vidí. Jak poznamenal Matt Cutts, Google zajímá část viditelná po načtení stránky (above the fold) – resp. její obsah. Díky tomu v Googlu dokáží určit, kolik reklam je na stránce umístěno. Znamená to, že každý SEO konzultant, by měl ovládat i pravidla použitelnosti, a pokud to ještě neudělal, bude si muset pořídit výtisk skvělé knihy Nenuťte uživatele přemýšlet.
  • SEO nástroje musí být chytřejší – mnoho z nich je založeno na principu text scraperu. Ačkoli je většina těchto nástrojů již poměrně výkonná, stále svou podstatou tak trochu připomínají Pacmana z osmdesátých let. Pokud máme skutečně pochopit faktory, které bere Google v potaz při rankingu stránek, musíme do naší analýzy zahrnout mnohem více aspektů.

Jedinou funkční konstantou je změna a proto bychom se měli přestat tolik zabývat algoritmy. Musíme si také uvědomit, že Google nás bude i nadále zásobovat dezinformacemi ohledně svých schopností a bude nás i nadále ponoukat k předčasným závěrům. Vyhledávače potřebují SEO experty a webmastery, kteří učiní stránky pro vyhledávače rychlejšími a snadněji pochopitelnými. My zase potřebujeme internetové vyhledávače, aby odměňovaly kvalitu obsahu tím, že jej udělají viditelnějším. Zaujal vás naše krátké shrnutí? Pak hurá na SEOmoz na článek Just How Smart Are Search Robots? od Michaela Kinga.

Autorem článku je Pavel Ungr

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.