Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Infografika - Inbound marketingem k vyšší návštěvnosti webu

Představte si, že jste malá firma a prodáváte třeba pletené bačkory. Nikdo o vás neví, jste na trhu relativně noví, máte úplně nový web, několik klíčových produktů a velké vize. A samozřejmě jednu kapsu prázdnou a druhou proinvestovanou. Jak se i 

přes to můžete ve světě online prosadit?

Inboud marketing je sice celý o přivádění návštěvnosti z neplacených kanálů. Zadarmo ale nic není. Buď máte zdroje finanční a “těžkou práci” za vás vykoná specialista. Nebo máte zdroje lidské. Vy a vaši kolegové ale potřebujete alespoň základní znalosti a také selský rozum, upřímnost a přístup, ze kterého zákazníci zapláčou dojetím. A teď, kde začít?

"To máte SEO analýzu, analýzu klíčových slov, odstranění technických problémů webu, rozšření webu, texty na webu, budování odkazového profilu, reputace v online prostředí, popularitu na sociálních sítích, síla značky, zákaznický servis ….”

1. krok – web

Základním stavebním prvkem je web či e-shop. Aby se zrovna vaše pletené bačkory zobrazovaly ve vyhledávačích těm lidem, kteří je hledají, musí být web technicky perfektně připraven pro lačné roboty vyhledávacího algoritmu a využívat naplno potenciál, jaký skrývá. Bez specialisty nebo školení se pravděpodobně neobejdete. Tomuto kroku říkáme optimalizace pro vyhledávače, zkráceně SEO. Ptejte se po analýze připravenosti webu pro vyhledávače, analýze klíčových slov, příležitostech pro rozšiřování webu, copywritingu.

Je váš web technicky připravený? Přivedl vám přímou návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání a už jste prodali první desítky pletených bačkor? Gratulujeme! Můžeme se vydat ke druhé, náročnější, části.

2. krok – propagace webu

Naše potenciální pletené bačkory už nakupují lidé, kteří je hledali ve vyhledávačích. Toto množství potenciálních zákazníků je ale poměrně nízké oproti komunitě, kterou můžete ke koupi bačkor získat všude jinde na internetu. Zatím o vás neví. Jak se zviditelníte?

"Přes sociální sítě sice nejspíš napřímo nic neprodáte, ale cílové skupině vyšlete jasný signál: Děláme to s láskou, milujte nás a naše bačkory”

Sociální sítě - hudba dneška

Instinktivně určitě zamíříte na sociální sítě. Vyberete si pravděpodobně Facebook, protože je nejrozšířenější. Založíte stránku pro fanoušky, budete s nimi sdílet novinky v nabídce, drobné radosti všedního dne, akce, necháte je skrze fotoseriál nahlédnout do výroby. Jste totiž malá rodinná firma, která vyrábí ručně. Takže využijete i fotografickou sociální síť Instagram, kam budete fotit nové produkty a ukazovat střípky ze života ve vaší firmě. Sice přes Instagram napřímo nic neprodáte, ale cílové skupině vyšlete jasný signál: “Děláme to s láskou, milujte nás a naše bačkory”! V neposlední řadě asi využijete Pinterest. Vaše kolegy bude bavit připínat různé obrázky na zdi s odkazem na váš web a vaše fanoušky bude bavit je prohlížet a připínat na své nástěnky a tím i dál šířit. Je možné, že tímto kanálem zase nic neprodáte. Ale aura vaší značky už stoupá do nebes a lidi, kteří si s prvními mrazíky koupí za půl roku vaše papuče, už o vás ví. A možná už vás i tajně milují.

Online PR

Zapomeňte na tiskové zprávy. Určitě jste ještě analýzu klíčových slov neodnesli do sběru. Důkladnou interpretací dat totiž zjistíte, co lidi zajímá. A tak pravděpodobně začnete psát blog nebo vlastní magazín. Pochlubíte se na něm s technologií výroby, představíte své dodavatele vlny (kteří si s vámi jistě rádi vymění zpětný odkaz), představíte své partnerské prodejce (i ti si s vámi rádi vymění zpětný odkaz), popíšete humorně průměrný den pletače bačkor, necháte vaše příznivce nahlédnout pod pokličku tvorby kolekce na další sezónu. Zrovna v tuhle chvíli už si vás určitě všimla redaktorka z nějakého menšího online magazínu. Jakmile o vás napíše, chytnou se další. Pokud ne, tak si určitě vytipujte prostory, na kterých chcete být vidět a sami kontaktním osobám nabídněte svůj příběh nebo rozhovor s houževnatým zakladatelem. A určitě pošlete jedny papuče na vyzkoušení. Věřte mi, televizní reklama stojí mnohem víc.

A když už obepisujete ty magazíny, zkuste se zeptat pár módních blogerek, jestli by nechtěly prožít zimu ve vašich bačkůrkách.

Dvakrát měř, jednou řež

Nezapomeňte celou strategii vaší online komunikace nejprve důkladně promyslet. Zeptejte se sami sebe, jaká jste firma, jak chcete na své zákazníky mluvit a co jim chcete říkat. Nastavených pravidel se držte a měňte je až ve chvíli, kdy nic nezafungovalo. A rozhodně důkladně prozkoumejte svou cílovou skupinu. Ptejte se jí a naslouchejte, sledujte její pohyby, zajímejte se, proč už 10 lidí tento týden nedokončilo objednávku v e-shopu. Pokud zákazník pokládá otázky, odpovídejte. Kritiku berte jako příležitost k rozvoji.

A hlavně se nebojte. Inbound marketing nekouše. Mnohdy i z minimálních investic je velký zisk. Ať už peněžní, nebo v síle značky. Vyprávět by o tom mohli třeba Le Premiere, Zoot, Lazy Eye, Martinus, Bonami, Scuk, Ugo, The Real Meat Society, Sisters, Dish, skupina restaurací Ambiente nebo i agentura. 

Inbound marketing infografika - H1.cz 

Autorkou článku je Jana (Moravcová) Šupolíková.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.