Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

I copyláska potřebuje obsahovou strategii

Letošní CopyCamp byl hlavně o lásce (k psaní). Byl ale také o tvoření obsahové a komunikační strategie, o budování brandu (ať už toho osobního nebo firemního) i o úskalích a krásách jeho následné propagace. Není proto náhoda, že i CopyCamp měl vlastní komunikační a obsahovou strategii.

Zavzpomínejte s námi, jak se rodil čtvrtý CopyCamp. Za odměnu vám odhalíme kostru naší strategie až na dřeň.

1. Definujeme cíle

V kalendáři bliklo 8. ledna 2014 a my jsme sedly za stůl. Měly jsme jen nepopsané zápisníky, 6 (posléze 8 a více) hlav a spoustu nápadů a snů. Jak z téhle změti udělat konferenci, která má hlavu a patu, posune laťku zas o kousek výš a nikoho nezklame? “Dámy, jaké jsou vlastně naše cíle…?”


první den_cc.png

Po hodinách diskuse, pad thai, muffinech a dvojím větrání místnosti vzniklo 7 hlavních cílů:

  1. poprvé se otevřeně pochlubIt, že CopyCamp už potřetí připravují copywriteři a marketing z H1.cz,
  2. představit návštěvníkům profíky, o kterých možná ani nevěděli, že existují,
  3. vytáhnout copywritery v publiku z introvertních ulit,
  4. přinutit návštěvníky přemýšlet,
  5. vybudovat z CopyCampu pořádný (love)brand,
  6. připravit opravdu nezapomenutelný den,
  7. a samozřejmě vyprodat přednáškový sál.

2. Budujeme formu

Nejdřív to vypadalo jako při psaní novinové zprávy: kdo, kdy, kde, co, jak, proč?

Začaly jsme sepisovat seznam míst, která by se nám líbila – dost velké, přiměřeně drahé, dobře dostupné, přijatelně hipster, kreativní, s možností afterparty. Termíny, které by vám vyhovovaly. Polední a odpolední menu. Hry v mezičasech, abyste se neunudili.

Nejvýživnější inspirace ale přichází z loňských průšvihů. Rýply jsme si rovnou do živého: “Co se nepovedlo minule? Tentokrát to musíme podchytit včas!” Vytvořily jsme tedy další seznam průšvihů a jejich řešení:

  1. web (Refresh to letos zvládne na jedničku!),
  2. registrace (povedeme  je přes hájedničku, i když ta cena s DPH pak nebude vypadat hezky),
  3. oběd (musí být sexy),
  4. afterparty (stejné místo, cool program),
  5. videa (no ty musí být rozhodně dřív než zase za půl roku).

3. Rámujeme a plánujeme obsah

Jak sladit tematicky pauzu na kávu, textaci webu a vizuální podobu? Jak to celé zarámujeme? "Hele holky, že bude CopyCamp 21. března? A není to první jarní den?”

Bingo! Oslavíme na CopyCampu příchod jara! Díky Lucce jsme se všechny mohly stylově okorunovat krásnými květinovými věnci, FullArt studio pro CopyCamp natočilo video o lásce, i náš web byl zaláskovaný.

Založily jsme další (kolikátý už?) seznam. Kilometry vyplněných políček v excelové tabulce. Po dalších dvou hodinách vznikly 3 tematické linie (tvorba obsahové a komunikační strategie, budování brandu, jeho následná propagace) a také seznam potenciálních řečníků, které chceme oslovit.

Jaký byl výsledek? 4 minuty od prvního e-mailu jsem měla potvrzenou první přednášející – zbrody nadšeně souhlasila. Tomu říkám láska! A po ní další a další.


květinovýcopyholky_cc.png

Hned vzápětí jsme ale padly tvrdě na zadek, protože v prvotní euforii jsem se pochlubily webem bez korektury. Avšak ani nedokonalá interpunkce a absence technologických vymožeností nezabránila nejhoršímu – po lístcích se zaprášilo během 48 hodin!

Za dva dny vyprodáno – no chápete to?

4. Prožíváme Den D

Letošní CopyCamp nebyl punkový a nebyl ani klasicky konferenční. Byl krásně komunitní, přátelský a plný nadšených lidí. Ukázal nám, že i bez wifi může být Twitter plný vašich nadšených reakcí, že se chcete bavit a že copywriting je prostě láska.

Jenom to jídlo bylo evidentně až příliš sexy. Catering opět poputuje na seznam failů, příští rok se zlepšíme, slibujeme!

5. Vyhodnocujeme (a radujeme se!)

CopyCamp se povedl a my máme radost. Ohromnou!

Naše snaha o komunikační strategie nám přinesla:

  • za tři měsíce dvojnásobek fanoušků na Facebook stránce,
  • vyprodanou konferenci za 2 dny od spuštění registrace,
  • kooperující publikum,
  • spoustu zmínek a ohlasů na sociálních sítích,
  • početné publikum, které je třeba hýčkat a udržovat ve střehu celý následující rok,
  • 4 dny po konferenci (v době vydání článku) 9 článků = 9 zpětných odkazů.

Chcete, aby váš brand byl taky láska? Obsahovou strategii vymyslíme rády i pro vás.

6. Pročítáme zpětnou vazbu (a přitom už přemýšlíme o dalším ročníku!)

Nadšeni byli účastníci v publiku:

O své zážitky se podělili i účinkující a náš tým:

Napište nám i vy!

  • Z čeho jste byli nejvíc nadšení?
  • Co byl podle vás největší fail letošního CopyCampu?
  • O čem by měl být příští CopyCamp?

Pište na copycamp@h1.cz, pošlete zprávu na náš Facebook nebo tweetujte #copycamp.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.