Google Workshop pro agentury
Ve čtvrtek 29.11.2007 se konal v konferenčních prostorech hotelu Jalta
v Praze celodenní workshop Googlu určený
pro agentury. Jednotícím tématem všech přednášek byly tentokrát širší
možnosti marketingu ve spojení s různými službami Google. Na
řadu tak přišla obsahová
síť Googlea již před delší dobou představené a v Čechách
nepříliš využívané reklamní formáty (např. video), ale také zcela
nové možnosti reklamy, které se k nám snad již brzy dostanou.
Dopoledne muffiny
Workshop zahájili Taťána le Moigne a Lukáš Morávek, kteří kromě
přivítání zmínili také nedávné i starší úspěchy Googlu jak ve
světě, tak u nás. Následovala přednáška Steffena Ehrhardta z Německa,
který popsal výhody MCC
správy AdWords účtů. Osobně
mě velmi překvapilo horlivé zapisování poznámek okolo sedících k tomuto
tématu a opravdu velmi málo zvednutých rukou na otázku „Kdo používá
MCC?“. Připojování a odpojování účtů do MCC naštěstí nebylo
hlavním tématem dne a řeč se tedy konečně stočila k novým možnostem
pro inzerenty v obsahové síti AdWords. Základní přednáška o platebních
modelech v obsahu byla následována pauzou na kávu s výbornými muffiny, po
které přišel na řadu krátký přehled možných optimalizačních technik
obsahové kampaně v podání account manažerky AdWords Ivany Giardi.
Dopolední část zakončil Steffen představením Manager Defined Spend
(MDS), které agenturám pomáhá lépe reagovat rychlou úpravou rozpočtů
při sezónních či jiných výkyvech. Steffen se snažil agentury také
motivovat, představil GAPa možné
výhody z něj plynoucí.
Odpoledne gadgety
Po obědě následoval nadšený přednes ředitele finské pobočky Googlu a
bývalého krasobruslaře Petri
Kokka o benefitech plynoucích pro agentury i Google ze vzájemné
spolupráce. Nejzajímavější částí pro mě byla jednoznačně poslední
třetina workshopu. V té se Steffen věnoval novým formátům a umístěním.
Nemohlo tak chybět video a obrázkové reklamy, gadgety, které
slaví v USA značné úspěchy, využití You Tube, Google Earth (ukázku využití naleznete
např. na webu Pirates of the
Caribbean: Dead Man's Chest) a Google
Maps nebo komunitního projektu Orkut
pro inzertní nebo prezentační účely. Spíš než dnem plným novinek byl
pro mě tento workshop opakováním a především inspirací. Místo poznámek
o nutném call to action v inzerátu jsem si odnesla hlavu plnou
nápadů, ke kterým mi byl workshop podnětem.
Jednalo se o veřejnou akci? Pokud ano, odkud jste se o ní dozvěděli? O workshopu jsem se dozvěděl až z vašeho článku, dřív jsem žádné informace nezaznamenal.
Dobrý den, jednalo se o seminář Googlu pro agentury, které spravují AdWords účty pro klienty. Veřejná akce to tedy nebyla. Jak přesně tyto agentury Google vybíral, to nevím.