Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google ve jménu bezpečnosti skrývá data

Google nám, SEO konzultantům, zase vytvořil další vrásky na čele. Začal už 18. října, když oznámil, že všechna klíčová slova, přes která se prokliknou návštěvníci přihlášení do účtu Google z přirozeného hledání, budou v Google Analytics schovaná pod položku [not provided]. Prakticky to znamená, že už v Google Analytics nepoznáme, přes která klíčová slova se na náš web tito lidé proklikli. Kvůli tomu došlo k další deformaci statistik hledání, a to zejména údajů o brandových a nebrandových frázích, které v SEO reportujeme velmi často, což mohlo ovlivnit reportované výsledky optimalizace pro výhledávače. V říjnu se jednalo pouze o uživatele na doméně Google.com a Google predikoval, že by se to mělo týkat cca 10 % návštěvníků (zejména v USA) a opravd, u nás to byly řádově procenta návštěv. 5. března ohlásil, opět pod vlajkou zvyšování bezpečnosti, že toto rozšiřuje i na lokální domény Google jako například Google.cz a Google.sk.Což znamená další, významnější deformace statistik v Google Analytics – na internetu se můžeme dočíst o ovlivnění až 25 % návštěv. Na grafu návštěv můžeme už nyní vidět rapidní nárůst položky not provided.

 Co to pro nás znamená?

Už nedokážeme tak dobře rozdělovat návštěvnost z přirozeného hledání na brandové a nebrandové. Nadále budeme mít brandové a nebrandové fráze, ale také množinu dotazů s maskou anonymous pod názvem not provided, u které nedokážeme říct, o jaké dotazy z přirozeného hledání se jedná. Můžeme odhadovat i na základě predikcí Josefa Šlerky, že časem Google přepne na https všechny uživatele a ne jen ty přihlášené. Tedy dlouhodobým cílem je převést všechny klienty ze segmentu SEO do segmentu PPC (AdWords). Jinými slovy můžeme dále diskutovat, chce nebo nechce Google zabít SEO.

 Jak to řešit?

Google tyto data, které z logiky věci musí mít, nechce poskytovat, a to ani prodávat. Můžeme sice porovnávat data z PPC kampaní AdWords a nalézt nějakou smysluplnou korelaci, ale to nám jednoznačnou odpověď nedá. Musíme se smířit, že konkrétní fráze patrně nezjistíme. Pokud ale statistiky v Google Analytics sledujeme dlouhodobě a víme jaký byl poměr brandových a nebrandových frází před nasazením not provided, můžeme odhadovat, že stejný poměr bude i nadále v množině not provided a na základě toho také odhadovat poměry brandových a nebrandových frází z celého přirozeného hledání.

Autorem článku je Pavel Ungr

  • petr
    08. 03. 2012 / 19:21

    Není to náhodou tak, že pokud si platíte ppc, tak Vám google data poskytne i u přihlášených návštěvníků? A docela by mě zajímalo, co si myslíte o tom jaký byl pravý důvod not provided?

  • Pavel Ungr
    08. 03. 2012 / 21:14

    Petře, kéž by to tak bylo. Ale v Google Analytics tyto data nenajdete, pokud si platíte AdWords (PPC od Google) tak zjistíte fráze pro AdWords ale ne pro organic.

    Bohužel, ale dnes na twitteru mi doporučili postup přes Google Webmasters Tool, který v ledasčems pomůže https://webanalysis.blogspot.com/…-google.html#…

  • petr
    09. 03. 2012 / 07:31

    No je to děsivé. Google deklaroval že to bude jen 10 procent, ale někteří zahraniční webaři psali, že je to u nich i 25 procent. U nás to bude doufám nejhůř těch 10, protože nemyslím, že by tolik lidí začlo používat Gmail nebo G+, ale bohužel je tu ještě YouTubu, budoucnost ukáže. Jěště se chci Pavle zeptat na trochu OT otázku, je nějaká česká alternativa k OSE, Majestic SEO nebo AHrefs, hledal jsem ale nic jsem nenašel, díky.

  • Pavel Ungr
    09. 03. 2012 / 08:05

    Petře, na analýzu odkazového profilu používáme Majestic SEO je to opravdu nejlepší řešení, ale existují nějaké zajímavé varianty zdarma, které zmínil v svém článku můj kolega Janko Januška na svém blogu https://jan.januska.info/?…. Pokud se nemýlím i OSE a Majestic nabízí variantu zdarma.

  • Ondrej
    25. 04. 2012 / 12:28

    Chlapi, existuje seznamova obdoba Google Adwords suggestion tools? Ponuka takeho nieco aj Seznam.cz

  • Pavel Ungr
    25. 04. 2012 / 12:34

    Jáasná páka čéče, čekuj na https://www.sklik.cz/…icovych-slov

  • Ondrej
    04. 05. 2012 / 12:13

    Fu, tak tomu vravim pohotova odpoved. Potrebujem poradit ako riesit nasledujucu situaciu: Na starom systeme sa jeden web dlhsie nacitaval, cize sme vymenili system, a web sa nacitava rychlejsie. Medzicasom na nom bol Google a SEO faktory nasiel nevyplnene + sitemap a robots tiez nenasiel. Ako riesit tuto situaciu do buducnosti? Existuje nejaky prikaz, ktory povie Googlu aby prisiel neskor, alebo nieco take? Titulna webstranka mala PR 4 no teraz 0.

  • Ján Forgáč
    29. 05. 2014 / 19:51

    Tak ja už nevidím ani text dotazou u PPC – AdWords :( Aj tu už je 90% not provided …

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.