Google ve jménu bezpečnosti skrývá data
Google nám, SEO konzultantům, zase
vytvořil další vrásky na čele. Začal už 18. října,
když oznámil, že všechna klíčová slova, přes která se prokliknou
návštěvníci přihlášení do účtu Google z přirozeného hledání,
budou v Google Analytics schovaná pod položku [not provided]. Prakticky to
znamená, že už v Google Analytics nepoznáme, přes která klíčová slova
se na náš web tito lidé proklikli. Kvůli tomu došlo k další deformaci
statistik hledání, a to zejména údajů o brandových a nebrandových
frázích, které v SEO reportujeme velmi často, což mohlo ovlivnit
reportované výsledky optimalizace pro výhledávače. V říjnu se jednalo
pouze o uživatele na doméně Google.com a Google predikoval, že by se to
mělo týkat cca 10 % návštěvníků (zejména v USA) a opravd, u nás to
byly řádově
procenta návštěv. 5. března ohlásil, opět pod vlajkou zvyšování
bezpečnosti, že toto rozšiřuje
i na lokální domény Google jako například Google.cz a Google.sk.Což
znamená další, významnější deformace statistik v Google Analytics –
na internetu se můžeme dočíst o ovlivnění až 25 % návštěv. Na grafu
návštěv můžeme už nyní vidět rapidní nárůst položky not
provided.
Co to pro nás znamená?
Už nedokážeme tak dobře rozdělovat návštěvnost z přirozeného
hledání na brandové a nebrandové. Nadále budeme mít brandové a
nebrandové fráze, ale také množinu dotazů s maskou anonymous pod názvem
not provided, u které nedokážeme říct, o jaké dotazy z přirozeného
hledání se jedná. Můžeme odhadovat i na základě predikcí Josefa
Šlerky, že časem Google přepne na https všechny uživatele a ne jen ty
přihlášené. Tedy dlouhodobým cílem je převést všechny klienty ze
segmentu SEO do segmentu PPC (AdWords). Jinými slovy můžeme dále diskutovat,
chce nebo nechce Google zabít SEO.
Jak to řešit?
Google tyto data, které z logiky věci musí mít, nechce poskytovat, a to
ani prodávat. Můžeme sice porovnávat data z PPC kampaní AdWords a nalézt
nějakou smysluplnou korelaci, ale to nám jednoznačnou odpověď nedá.
Musíme se smířit, že konkrétní fráze patrně nezjistíme. Pokud ale
statistiky v Google Analytics sledujeme dlouhodobě a víme jaký byl poměr
brandových a nebrandových frází před nasazením not provided, můžeme
odhadovat, že stejný poměr bude i nadále v množině not provided a na
základě toho také odhadovat poměry brandových a nebrandových frází
z celého přirozeného hledání.
Autorem článku je Pavel Ungr
Není to náhodou tak, že pokud si platíte ppc, tak Vám google data poskytne i u přihlášených návštěvníků? A docela by mě zajímalo, co si myslíte o tom jaký byl pravý důvod not provided?
Petře, kéž by to tak bylo. Ale v Google Analytics tyto data nenajdete, pokud si platíte AdWords (PPC od Google) tak zjistíte fráze pro AdWords ale ne pro organic.
Bohužel, ale dnes na twitteru mi doporučili postup přes Google Webmasters Tool, který v ledasčems pomůže https://webanalysis.blogspot.com/…-google.html#…
No je to děsivé. Google deklaroval že to bude jen 10 procent, ale někteří zahraniční webaři psali, že je to u nich i 25 procent. U nás to bude doufám nejhůř těch 10, protože nemyslím, že by tolik lidí začlo používat Gmail nebo G+, ale bohužel je tu ještě YouTubu, budoucnost ukáže. Jěště se chci Pavle zeptat na trochu OT otázku, je nějaká česká alternativa k OSE, Majestic SEO nebo AHrefs, hledal jsem ale nic jsem nenašel, díky.
Petře, na analýzu odkazového profilu používáme Majestic SEO je to opravdu nejlepší řešení, ale existují nějaké zajímavé varianty zdarma, které zmínil v svém článku můj kolega Janko Januška na svém blogu https://jan.januska.info/?…. Pokud se nemýlím i OSE a Majestic nabízí variantu zdarma.
Chlapi, existuje seznamova obdoba Google Adwords suggestion tools? Ponuka takeho nieco aj Seznam.cz
Jáasná páka čéče, čekuj na https://www.sklik.cz/…icovych-slov
Fu, tak tomu vravim pohotova odpoved. Potrebujem poradit ako riesit nasledujucu situaciu: Na starom systeme sa jeden web dlhsie nacitaval, cize sme vymenili system, a web sa nacitava rychlejsie. Medzicasom na nom bol Google a SEO faktory nasiel nevyplnene + sitemap a robots tiez nenasiel. Ako riesit tuto situaciu do buducnosti? Existuje nejaky prikaz, ktory povie Googlu aby prisiel neskor, alebo nieco take? Titulna webstranka mala PR 4 no teraz 0.
Tak ja už nevidím ani text dotazou u PPC – AdWords :( Aj tu už je 90% not provided …