Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google spustil nový algoritmus, má zvýhodnit aktuální obsah

Google spustil nový algoritmus, který zvýhodňuje ve výsledcích vyhledávání ty stránky, které poskytují aktuální obsah. Informoval o tom včera Search Engine Land. Efekt úpravy by měl být znatelný u více než třetiny všech vyhledávání. Ze stejného důvodu, tedy poskytování relevantnějších výsledků vyhledávání, přišel Google už před časem s úpravou algoritmu známou pod názvem Caffeine, který umožňoval indexovat stránky rychleji. Tím připravil půdu pro aktuální úpravu algoritmu, díky které bude nabízet především ty výsledky, které jsou relevantní k dané chvíli. V praxi by se měla změna týkat přibližně 35 % vyhledávání. Zatím není jasné, jestli se jedná o úpravu aktivní okamžitě a celosvětově (pravděpodobně zatím pouze v USA, jako tomu bylo u Panda Update, až později můžeme s úpravou počítat celosvětově). Podle Googlu by se mělo jednat o vyhledávání ve třech oblastech:

  • aktuální dění a “hot topics”,
  • pravidelně se opakující události – například stránky každoročně pořádaných konferencí, témat, jako jsou volby a podobně,
  • témata s častými aktualizacemi.

Jako by tedy inženýři zodpovědní za vyhledávání v Googlu sledovali Twitter české geek moderátorské hvězdy WebExpa Daniela Srba, který nedávno právě takové přání vyslovil… Praktické dopady změny budeme samozřejmě sledovat a o výsledcích budeme informovat.

Autorem článku je Pavel Ungr

  • Michal Zuber
    04. 11. 2011 / 17:09

    Zdravim. Mne z textu na SELand vyplyva, ze medzi ‚témata s častými aktualizacemi‘ spadaju eshopy i inzertne portaly, kde sa denne mozu menit ceny a texty. Aky je vas nazor, skusenost?

  • Pavel Ungr
    04. 11. 2011 / 17:14

    Zdravím Michale, zdá se, že to tak bude, bohužel s tím nemáme žádné praktické zkušenosti, oznámeno to bylo včera, takže je to novinka i pro nás.

    Každopádně to chceme sledovat a jakmile budeme vědět jak to funguje v českých podmínkách, určitě o tom dáme vědět. Zatím jsme setjně jako vy ve fázi experimentování a sbírání dalších informací.

  • Ján Januška
    04. 11. 2011 / 18:31

    [1] Michal Zuber: Nie je to myslené tak, že stránky s častými aktualizáciami dostanú prednosť. Malo by sa to týkať skôr tém, u ktorých je dôležitá aktuálnosť. Napr. keď vychádzam z príkladu na blogu Google: Pri hľadaní frázy „Najlepšie kamery“, užívateľa pravdepodobne zaujímajú tie naj kamery v súčasnosti, nezaujíma ho nejaký výber v roku 2010. A na to bude brať výrazne vyšší ohľad aj Google.

  • Armin Medić
    04. 11. 2011 / 21:45
  • Olda
    04. 11. 2011 / 22:43

    Super. Už dřív mi to vadilo, když jsem hledal nějaké návody na wifi v linuxu a google mi stále nabízel x roků stará témata pro starší verzi a už neexistující balíky. Naštěstí to lze řešit hledáním podle času.

  • Michal Raška
    04. 11. 2011 / 23:52

    Takže to znamená, že weby u nichž se obsah už z principu tak často nemění, se propadnou ve vyhledávání. To bude zajímavé sledovat jak se aplikují morfní algoritmy na obsah a strukturu u těchto webů. To bude zajímavé s odkazováním.

  • Carl114
    02. 12. 2011 / 23:10

    Zajímavá bude ta rovnováha pravidel, protože většinu co najdu a považuji za kvalitní čtivo je roky staré…

    V určitých ohledech to, ale bude přínosné. Třeba jak se zde píše v těch návodech. U opakujících se akcí se mi to zdá zbytečné. Já pokaždé zadám za text rok, který myslím a najde to v pohodě.

  • Ronam
    24. 08. 2012 / 07:48

    JEN DOTAZ AMATÉRA, KTERÝ SI SÁM KUTÍ WEB, KDYŽ DÁM NA HLAVNÍ STRÁNKU HODINY A TY SE MĚNÍ KAŽDOU SEKUNDU, TAK BYCH MĚL MÍT AKTUALIZACI KAŽDOU SEKUNDU? :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.