Google spustil nový algoritmus, má zvýhodnit aktuální obsah
Google spustil nový algoritmus, který zvýhodňuje ve výsledcích
vyhledávání ty stránky, které poskytují aktuální obsah. Informoval
o tom včera Search Engine Land. Efekt úpravy by měl být znatelný
u více než třetiny všech vyhledávání. Ze stejného důvodu, tedy
poskytování relevantnějších výsledků vyhledávání, přišel Google už
před časem s úpravou algoritmu známou pod názvem Caffeine, který umožňoval
indexovat stránky rychleji. Tím připravil půdu pro aktuální úpravu
algoritmu, díky které bude nabízet především ty výsledky, které jsou
relevantní k dané chvíli. V praxi by se měla změna týkat přibližně
35 % vyhledávání. Zatím není jasné, jestli se jedná o úpravu aktivní
okamžitě a celosvětově (pravděpodobně zatím pouze v USA, jako tomu bylo
u Panda Update, až později
můžeme s úpravou počítat celosvětově). Podle Googlu by se mělo jednat
o vyhledávání ve třech oblastech:
- aktuální dění a “hot topics”,
- pravidelně se opakující události – například stránky každoročně
pořádaných konferencí, témat, jako jsou volby a podobně,
- témata s častými aktualizacemi.
Jako by tedy inženýři zodpovědní za vyhledávání v Googlu sledovali
Twitter české geek moderátorské hvězdy WebExpa Daniela Srba, který
nedávno právě takové
přání vyslovil… Praktické dopady změny budeme samozřejmě sledovat a
o výsledcích budeme informovat.
Autorem článku je Pavel Ungr
Zdravim. Mne z textu na SELand vyplyva, ze medzi ‚témata s častými aktualizacemi‘ spadaju eshopy i inzertne portaly, kde sa denne mozu menit ceny a texty. Aky je vas nazor, skusenost?
Zdravím Michale, zdá se, že to tak bude, bohužel s tím nemáme žádné praktické zkušenosti, oznámeno to bylo včera, takže je to novinka i pro nás.
Každopádně to chceme sledovat a jakmile budeme vědět jak to funguje v českých podmínkách, určitě o tom dáme vědět. Zatím jsme setjně jako vy ve fázi experimentování a sbírání dalších informací.
[1] Michal Zuber: Nie je to myslené tak, že stránky s častými aktualizáciami dostanú prednosť. Malo by sa to týkať skôr tém, u ktorých je dôležitá aktuálnosť. Napr. keď vychádzam z príkladu na blogu Google: Pri hľadaní frázy „Najlepšie kamery“, užívateľa pravdepodobne zaujímajú tie naj kamery v súčasnosti, nezaujíma ho nejaký výber v roku 2010. A na to bude brať výrazne vyšší ohľad aj Google.
to Ján Januška: je to tak ► https://googleblog.blogspot.com/…-search.html
Super. Už dřív mi to vadilo, když jsem hledal nějaké návody na wifi v linuxu a google mi stále nabízel x roků stará témata pro starší verzi a už neexistující balíky. Naštěstí to lze řešit hledáním podle času.
Takže to znamená, že weby u nichž se obsah už z principu tak často nemění, se propadnou ve vyhledávání. To bude zajímavé sledovat jak se aplikují morfní algoritmy na obsah a strukturu u těchto webů. To bude zajímavé s odkazováním.
Zajímavá bude ta rovnováha pravidel, protože většinu co najdu a považuji za kvalitní čtivo je roky staré…
V určitých ohledech to, ale bude přínosné. Třeba jak se zde píše v těch návodech. U opakujících se akcí se mi to zdá zbytečné. Já pokaždé zadám za text rok, který myslím a najde to v pohodě.
JEN DOTAZ AMATÉRA, KTERÝ SI SÁM KUTÍ WEB, KDYŽ DÁM NA HLAVNÍ STRÁNKU HODINY A TY SE MĚNÍ KAŽDOU SEKUNDU, TAK BYCH MĚL MÍT AKTUALIZACI KAŽDOU SEKUNDU? :-)