Google Insights jsou minulostí, spojily se s Google Trends
Minulý týden
Google spojil dva nástroje, které by každý, kdo se zabývá SEO, měl
využívat: Google Trends nyní
převzal funkce z Google Insights. Tento nástroj naleznete už pouze na
společné adrese
www.google.com/trends.
Google Trends zároveň prošly kompletním redesignem. Nový vzhled
připomíná hlavní stránku Google. Je vytvořen kompletně v HTML5,
výsledky je tedy možné zobrazit i na mobilních zařízení, konečně bez
otravného scrollování. Stále je možné:
- porovnat až 5 klíčových slov a 5 období,
- vyhledat přesnou frázi pomocí uvozovek, například „zimní
pneumatiky“,
- vyhledávat související výrazy najednou pomocí znaménka plus
„zimní pneumatiky + "letní pneumatiky“,
- použít minus pro vyloučení daného výrazu pneumatiky -levné.
Pěkný příklad měnících se trendů
vyhledávání naleznete při
zadání slova facebooku a porovnání 5 předešlých let. Je zde vidět,
jak se měnilo chování uživatelů. Na začátku hledali, jak se na tuto síť
přihlásit, poté vyhledávali Facebook chat, následně jak používat
smajlíky a nakonec se zajímali o konkrétní aplikace a hry. Přehled
“populárního vyhledávání” (tzv. Hot Trends) pro Českou
republiku stále není dostupný. Pro USA je k dispozici už od počátku.
Nyní je rozšířeno také pro Indii, Japonsko a Singapur. S výsledky je
dále možné pracovat:
Oblastní zájem
Na mapě, či v textovém seznamu je možné zobrazit vyhledávání podle
lokalizace. Čísla se pohybují mezi 1–100 a představují relativní objem
vyhledávání. Hodnota 100 je nejvyšší počet hledání v daném období,
1 je nejnižší. Filtrace podle krajů není plně odpovídající.
Internetoví poskytovatelé nemusí být vždy ve městě, kde bydlíte.
Například poskytovatel internetového připojení H1.cz je v Ústí
nad Labem.
Související dotazy
Seznam Související dotazy lze považovat za výpis frází v typu volné
shody v Adwords,
seřazený podle četnosti vyhledávání. Je možné taktéž zobrazit dotazy
jejichž popularita je právě „Na vzestupu“. Je to výborný zdroj nápadů
a inspirace, například pro psaní článků. 
Využívejte Google Trends pro SEO i PPC
Kdy tedy Google Trends využít? Máte klienta, který prodává výrobky?
Který školí? Nezapomeňte prozkoumat Trends, odhalí vám sezónnost. Jste si
jisti, kdy sezóna pro daný produkt začíná? Víte, že pro zimní pneumatiky
už v září? Ujistěte se již nyní, že jste začátek zimní sezóny
nezaspali.
Jiří Leinveber