Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google Analytics Partner Summit 2011

V polovině září se v kalifornském Palo Altu konal summit pro certifikované partnery Google Analytics. Dvou dní nabitých zajímavými prezentacemi nejen ohledně vývoje tohoto měřícího nástroje se za nás zúčastnili Martin Klepač a Vojta Mikula. Přečtěte si několik informací, které vám můžeme v tuto chvíli prozradit – velká část zmiňovaného je totiž zatím neveřejná. Jedno je jisté: V následujících měsíci se určitě lidé pracující s Google Analytics mají na co těšit! Google Analytics Partner Summit 2011 Akce se poprvé konala mimo hlavní kampus Google, v nedalekém Computer History Museum. Hlavním důvodem změny místa byla nedostačující kapacita, letošní summit totiž hostil více než 500 účastníkůz při­bližně 200 společností z celého světa.

Program konference

Oficiální prezentacepřed­stavily velmi konkrétně novinky, jejichž oznámení můžeme čekat v horizontu týdnů až měsíců, i další témata.

Vizionář Phil Mui a Analytics Guru Avinash Kaushik na scéně

Pro mě byl na prvním místě jednoznačně vizionář Phil Mui, Group Product Manager Google Analytics a jeho prezentace „Art of War“ týkající se vizualizace jako nástroje pro zobrazení dat. Zavedl nás mimo jiné na počátek 19. století, kdy Napoleon pochodoval skrz celou Evropu až k bitvě u Borodina v Rusku. A právě tuto jeho cestu velmi názorně popisuje litografie Charlese Minarda z roku 1869. Všimněte si, co vše se dá z této vizualizace vyčíst. Litografie Charlese Minarda Na řadu přišel také Avinash Kaushik, kterého vyzpovídal Partner Program Manager Jesse Nichols. Hodinový rozhovor se dotkl mnoha témat, důležité ovšem bylo především to, že je extrémně důležité poznat očekávání klientů a jejich potřeby, podle toho přizpůsobit data jejich potřebám a přesně tak jim výsledky měření servírovat.

Zajímavé aplikace třetích stran

Kromě samotného Googlu se v prostoru muzea prezentovaly další společnosti, které nabízejí produkty týkající se Google Analytics. Pojďme se na některé z nich krátce podívat:

  • Angelfish je nástroj nabízející real time sledování aktivity uživatelů. Zatím je ve veřejné beta verzi a proto neváhejte a vyzkoušejte ho zdarma. Nástroj vyvíjí společnost Actual Metrics.
  • Nástroje Analytics Engine od společnosti Analytics Pros a Satellite od Search Discovery spadají do kategorie „tag management“, umožňují tedy nastavovat veškeré měření stránek pomocí intuitivní vrstvy, která se zobrazuje nad vaším webem. Ať už se jedná o Google Analytics v případě Analytics Engine nebo v případě univerzálnějšího Satellite i o další měřící nástroje.

První večer byl věnovaný právě takovýmto aplikacím, jejich představení a následně soutěži o tu nejlepší. Ocenění získaly iPerceptions se svým nástrojem hodnocení spokojenosti návštěvníků 4Q Survey. 4Q je na implementaci jednoduchý nástroj, díky kterému získáte odpovědi návštěvníků na tyto 4 otázky:

  • Jak byli návštěvníci spokojeni s návštěvou stránek,
  • s jakým záměrem na stránky přišli,
  • zda byli schopni tento záměr naplnit a
  • co na stránce nejvíce oceňují, případně co jim zabránilo ve splnění jejich cíle.

Získané kvalitativní informace můžete propojit s Google Analytics a díky tomu lépe měřit a optimalizovat výkon svých webových stránek. Jestli jste ještě takový průzkum na webu nedělali, velmi doporučujeme ho vyzkoušet. Jistě se dozvíte věci, které si návštěvníci myslí a které byste pravděpodobně nečekali. Navíc mohu jednomu zájemci o placený tarif poslat kód na 50% slevu na první měsíc. A jako poslední – spíše veselou aplikaci – zmíním Analytics Ninja Buddy od Direct Performance. Aneb jak se může analytik zabavit, když není nikdo v jeho contact listu online.

Web Analytics Thursday

Na konci druhého dne Summitu se v prostoru muzea konal Web Analytics Wednesday Thursday. Kromě účastníků Summitu se mohli připojit i ostatní, kteří byli v dosahu a měli zájem o setkání s účastníky, lidmi z Google, zajímavou hudbu a také výborné jídlo.;-)



GA Summit 2011 Graffiti

Těšíme se, že již brzy vám budeme moct představit první novinky, se kterými jsme se na Summitu mohli seznámit. Sledujte nás na Twitteru, pokud se chystát na některé z našich školení Google Analytics, určitě můžete počítat s tím, že Honza Tichý nebo já s vámi vše nové projdeme hned, jak to bude k dispozici.

Autorem článku je Vojtěch Mikula.

  • Lukáš Zaplatílek
    27. 09. 2011 / 10:20

    Moje kompromitující foto s pivkem je součástí konkurenčního boje? ;)

  • Vojta Mikula
    27. 09. 2011 / 15:37

    Lukáši, vůbec ne. Vždyť na té fotce není skoro vidět. :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.