V polovině září se v kalifornském Palo Altu konal summit pro
certifikované partnery Google Analytics. Dvou dní nabitých
zajímavými prezentacemi nejen ohledně vývoje tohoto měřícího nástroje
se za nás zúčastnili Martin Klepač a Vojta Mikula.
Přečtěte si několik informací, které vám můžeme v tuto chvíli
prozradit – velká část zmiňovaného je totiž zatím neveřejná. Jedno
je jisté: V následujících měsíci se určitě lidé pracující s Google
Analytics mají na co těšit! Akce
se poprvé konala mimo hlavní kampus Google, v nedalekém Computer History Museum. Hlavním
důvodem změny místa byla nedostačující kapacita, letošní summit
totiž hostil více než 500 účastníkůz přibližně
200 společností z celého světa.
Program konference
Oficiální prezentacepředstavily velmi konkrétně
novinky, jejichž oznámení můžeme čekat v horizontu týdnů až měsíců,
i další témata.
Vizionář Phil Mui a Analytics Guru Avinash Kaushik na scéně
Pro mě byl na prvním místě jednoznačně vizionář Phil
Mui, Group Product Manager Google Analytics a jeho prezentace
„Art of War“ týkající se vizualizace jako nástroje pro
zobrazení dat. Zavedl nás mimo jiné na počátek 19. století, kdy Napoleon
pochodoval skrz celou Evropu až k bitvě u Borodina v Rusku. A právě tuto
jeho cestu velmi názorně popisuje litografie Charlese Minarda z roku
1869. Všimněte si, co vše se dá z této vizualizace vyčíst. Na řadu
přišel také Avinash Kaushik, kterého vyzpovídal Partner
Program Manager Jesse Nichols. Hodinový rozhovor se dotkl
mnoha témat, důležité ovšem bylo především to, že je extrémně
důležité poznat očekávání klientů a jejich potřeby, podle toho
přizpůsobit data jejich potřebám a přesně tak jim výsledky
měření servírovat.
Zajímavé aplikace třetích stran
Kromě samotného Googlu se v prostoru muzea prezentovaly další
společnosti, které nabízejí produkty týkající se Google Analytics.
Pojďme se na některé z nich krátce podívat:
Angelfish je
nástroj nabízející real time sledování aktivity uživatelů. Zatím je ve
veřejné beta verzi a proto neváhejte a vyzkoušejte ho zdarma. Nástroj
vyvíjí společnost Actual Metrics.
Nástroje Analytics
Engine od společnosti Analytics Pros a Satellite od Search
Discovery spadají do kategorie „tag management“, umožňují tedy
nastavovat veškeré měření stránek pomocí intuitivní vrstvy, která se
zobrazuje nad vaším webem. Ať už se jedná o Google Analytics v případě
Analytics Engine nebo v případě univerzálnějšího Satellite i o další
měřící nástroje.
První večer byl věnovaný právě takovýmto aplikacím, jejich
představení a následně soutěži o tu nejlepší.
Ocenění získaly iPerceptions se svým nástrojem hodnocení spokojenosti
návštěvníků 4Q
Survey. 4Q je na implementaci jednoduchý nástroj, díky kterému
získáte odpovědi návštěvníků na tyto 4 otázky:
Jak byli návštěvníci spokojeni s návštěvou
stránek,
s jakým záměrem na stránky přišli,
zda byli schopni tento záměr naplnit a
co na stránce nejvíce oceňují, případně co jim
zabránilo ve splnění jejich cíle.
Získané kvalitativní informace můžete propojit s Google Analytics a
díky tomu lépe měřit a optimalizovat výkon svých webových stránek.
Jestli jste ještě takový průzkum na webu nedělali, velmi doporučujeme ho
vyzkoušet. Jistě se dozvíte věci, které si návštěvníci myslí a které
byste pravděpodobně nečekali. Navíc mohu jednomu zájemci o placený tarif
poslat kód na 50% slevu na první měsíc. A jako poslední – spíše
veselou aplikaci – zmíním Analytics Ninja Buddy od Direct
Performance. Aneb jak se může analytik zabavit, když není nikdo v jeho
contact listu online.
Web Analytics Thursday
Na konci druhého dne Summitu se v prostoru muzea konal Web Analytics
Wednesday Thursday. Kromě účastníků Summitu se mohli připojit
i ostatní, kteří byli v dosahu a měli zájem o setkání s účastníky,
lidmi z Google, zajímavou hudbu a také výborné jídlo.;-)
Těšíme se, že již brzy vám budeme moct představit první novinky, se
kterými jsme se na Summitu mohli seznámit. Sledujte nás na Twitteru, pokud se chystát na některé
z našich školení
Google Analytics, určitě můžete počítat s tím, že Honza Tichý nebo
já s vámi vše nové projdeme hned, jak to bude k dispozici.
Moje kompromitující foto s pivkem je součástí konkurenčního boje? ;)
Lukáši, vůbec ne. Vždyť na té fotce není skoro vidět. :-)