Pokud i vám nedávno v Adwords zmizelo několik karet a naopak se objevila
jedna neznámá, pak už nejspíš víte, že Google pod tuto kartu sjednotil
nástroje pro práci s reklamní sítí. Víte ale, co dalšího změna
přináší?

Nová kontextová reklama
Nové rozhraní přichází hlavně s tím, že úplně mění zažitý
způsob cílení kontextové reklamy. Dříve
klíčová slova v sestavě dohromady vystihovala téma. Teď je vše jinak
a cílení reklamy probíhá, podobně jako ve vyhledávání, pouze
podle jediného klíčového slova. Pokud je tak na stránce
v reklamní síti Google byť i jediné klíčové slovo, na které v kampani
cílíte, pak se právě zde může zobrazit vaše reklama.
Nové cílení v obsahu stále pracuje pouze s volnou shodou, ačkoliv
Google slibuje přidání frázové a přesné shody. Už teď ale můžete
začít používat dynamické inzeráty a zvýšit tak míru
prokliku svých textových reklam, nastavovat nabídky za proklik na
úrovni klíčového slova nebo se třeba zaměřit na
longtailové fráze. Proto mimo jiné už neplatí doporučení
cílit na obecná slova jako např. zdarma, recenze apod. Podívejte se tak do
svých kontextových kampaní a zkontrolujte jejich výkon.
Co tedy zůstává při starém:
- Volná shoda
- Maximálně 50 klíčových slov na sestavu
Nová doporučení:
- Využijte specifická klíčová slova a cílení na longtail
- Testujte dynamické inzeráty
- Upravujte nabídky na úrovni klíčového slova
- Odeberte obecná klíčová slova, pokud neperformují
Experimentujte
Chcete-li začít experimentovat, pak jako nejjednodušší best
practice Google doporučuje zkopírovat do obsahu kampaně
z vyhledávání a ty pak dále vyhodnocovat a optimalizovat.
Nezapomeňte ale odstranit obecná vylučující slova – volná shoda platí
i pro ně.
Nové statistiky
S novým cílením jsou tu i statistiky na úrovni klíčových
slov. Statistiky jsou dostupné i zpětně, a to už od ledna
2011. Spolehlivost statistik z minulého roku je ale přinejmenším
diskutabilní.
Obsah zvlášť!
Googlu nelze upřít, že změna míří ke zlepšení uživatelského
komfortu. Najdou se ale i výjimky.
Na kartě Reklamní síť logicky najdete statistiky pouze pro reklamní
síť. Pokud však vaše kampaň cílí na reklamní a vyhledávací síť
zároveň je pro přidání nových klíčových slov nebo úpravu nabídek
nutné přejít na kartu Klíčová slova. Vyplatí se tak obsahové
kampaně spravovat odděleně. Vše pak lze nastavit přímo na
nové kartě.

Když se vám nové rozhraní nebude líbit, je tu možnost se
dočasně vrátit ke staré podobě. Časem mu ale stejně neutečete.
Na návrat k původní verzi ovšem pozor, jakmile se vrátíte, nelze už
nové rozhraní znovu ručně aktivovat. O podrobné statistiky tak přijdete,
a cílení stejně bude probíhat podle nového způsobu!
Lepší a transparentnější kontext
Cílení v reklamní síti Google je teď zase o něco lepší,
podrobnější a hlavně transparentnější. Změna vám dá úplný přehled
o vašich kampaních a můžete tak výrazně zlepšit jejich výkon, nebo
alespoň snížit své náklady. My za to dáváme Googlu +1. A co vy?
Autorem článku je Jan Běhounek.