Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google Adwords vsadilo na novou kartu

Pokud i vám nedávno v Adwords zmizelo několik karet a naopak se objevila jedna neznámá, pak už nejspíš víte, že Google pod tuto kartu sjednotil nástroje pro práci s reklamní sítí. Víte ale, co dalšího změna přináší?

Nová kontextová reklama

Nové rozhraní přichází hlavně s tím, že úplně mění zažitý způsob cílení kontextové reklamy. Dříve klíčová slova v sestavě dohromady vystihovala téma. Teď je vše jinak a cílení reklamy probíhá, podobně jako ve vyhledávání, pouze podle jediného klíčového slova. Pokud je tak na stránce v reklamní síti Google byť i jediné klíčové slovo, na které v kampani cílíte, pak se právě zde může zobrazit vaše reklama.

Nové cílení v obsahu stále pracuje pouze s volnou shodou, ačkoliv Google slibuje přidání frázové a přesné shody. Už teď ale můžete začít používat dynamické inzeráty a zvýšit tak míru prokliku svých textových reklam, nastavovat nabídky za proklik na úrovni klíčového slova nebo se třeba zaměřit na longtailové fráze. Proto mimo jiné už neplatí doporučení cílit na obecná slova jako např. zdarma, recenze apod. Podívejte se tak do svých kontextových kampaní a zkontrolujte jejich výkon.

Co tedy zůstává při starém:

  • Volná shoda
  • Maximálně 50 klíčových slov na sestavu

Nová doporučení:

  • Využijte specifická klíčová slova a cílení na longtail
  • Testujte dynamické inzeráty
  • Upravujte nabídky na úrovni klíčového slova
  • Odeberte obecná klíčová slova, pokud neperformují

Experimentujte

Chcete-li začít experimentovat, pak jako nejjednodušší best practice Google doporučuje zkopírovat do obsahu kampaně z vyhledávání a ty pak dále vyhodnocovat a optimalizovat. Nezapomeňte ale odstranit obecná vylučující slova – volná shoda platí i pro ně.

Nové statistiky

S novým cílením jsou tu i statistiky na úrovni klíčových slov. Statistiky jsou dostupné i zpětně, a to už od ledna 2011. Spolehlivost statistik z minulého roku je ale přinejmenším diskutabilní.

Obsah zvlášť!

Googlu nelze upřít, že změna míří ke zlepšení uživatelského komfortu. Najdou se ale i výjimky.

Na kartě Reklamní síť logicky najdete statistiky pouze pro reklamní síť. Pokud však vaše kampaň cílí na reklamní a vyhledávací síť zároveň je pro přidání nových klíčových slov nebo úpravu nabídek nutné přejít na kartu Klíčová slova. Vyplatí se tak obsahové kampaně spravovat odděleně. Vše pak lze nastavit přímo na nové kartě.

Když se vám nové rozhraní nebude líbit, je tu možnost se dočasně vrátit ke staré podobě. Časem mu ale stejně neutečete. Na návrat k původní verzi ovšem pozor, jakmile se vrátíte, nelze už nové rozhraní znovu ručně aktivovat. O podrobné statistiky tak přijdete, a cílení stejně bude probíhat podle nového způsobu!

Lepší a transparentnější kontext

Cílení v reklamní síti Google je teď zase o něco lepší, podrobnější a hlavně transparentnější. Změna vám dá úplný přehled o vašich kampaních a můžete tak výrazně zlepšit jejich výkon, nebo alespoň snížit své náklady. My za to dáváme Googlu +1. A co vy?

Autorem článku je Jan Běhounek. 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.