Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Gmail Sponsored Promotions – Geniální Sváteční Promo

Je to tak. Vánoce již nejsou svátky klidu v kruhu rodinném. Dneska už fotíme stromečky svými smartphony a publikujeme je na Instagramu, u slavnostní večeře tweetujeme a hlavně: inspiraci i slevy na dárky hledáme v newsletterech, které přistály v našich Gmail účtech. 

Google právě testuje v beta verzi nový reklamní formát, který se zobrazuje přímo v Gmailu. Proč toho nevyužít a nezacílit svou reklamu právě přes tento kanál? Pro inzerenty tak mohou být Vánoce opravdu bohaté a jejich zboží vyprodané. 

Vypadá to jako e-mail, můžete to přeposílat jako e-mail, ale není to e-mail. Co je to?

Seznamte se: GSP

GSP reklama na vás v Gmailu může číhat na dvou místech:

1) Po otevření klasického e-mailu po pravé straně schránky:

GSP na Shoppie.sk

2) V pruhu nad doručenými zprávami, v záložce Promo akce:

GSP na Shoppie.sk

Právě druhá varianta zobrazení opravdu připomíná klasický e-mail

Když si uživatel chce přečíst o produktu více, klikne na GSP reklamu a rozbalí se mu speciální kreativa, která se tváří jako newsletter.

 Shoppie.sk

 Jak už bylo řečeno, tento „newsletter“ lze přeposlat známému nebo si ho třeba označit hvězdičkou.

Nové možnosti cílení aneb Proč je dobré začít si s GSP

  • Velkou výhodou tohoto dárečku od Google je, že GSP necílí na cookies, ale na uživatele. Lze tak zasáhnout i specifičtější cílové skupiny
  • Kromě možnosti cílení podle zájmů, klíčových slov, věku, pohlaví, jazyka nebo země můžete s GSP navíc cílit i podle domény, nákupů a zaměstnání
  • A navíc můžete všechny druhy cílení použít i jako negativní
  • Co zatím není pro GSP k dispozici je retargeting. 

Platba v GSP aneb A co za to?

Jak už to u Google bývá, platí se i v případě GSP za proklik. V GSP je zpoplatněn pouze první proklik, tzn. když uživatel klikne na teaser a otevře e-mail s reklamním sdělením = na specifický banner připomínající newsletter. Opakovaná otevření reklamy se neplatí. 

 

Případová studie: Jak jsme GSP vyzkoušeli se Shoppie.sk

GSP jsme vyzkoušeli s klientem Shoppie.sk, slovenským e-shopem obchodujícím s elektronikou. Shoppie.sk odstartoval výprodej mobilních telefonů, a to byla šance pro GSP. 

Celou kampaň jsme spustili v květnu 2014 a zaměřili ji na největší konkurenty na slovenském trhu. Z akce jsme vyloučili uživatele, kteří si v poslední době mobilní telefon zakoupili. 

Dobře jsme si uvědomovali, že k oslovení zákazníka přes GSP je důležitá jak hlavička GSP „e-mailu“,  tak správně pojatá kreativa. Právě ta se totiž rozbalí, pokud uživatele zaujme první reklamní sdělení v hlavičce „e-mailu“ a klikne na něj. Z banneru (newsletteru) už je to jen kousek k prokliku přímo na stránku inzerenta (externí klik), nebo k přeposlání reklamy známému přes Gmail. 

  • Naši úvahu a dobrou práci s kreativou potvrzuje extrémně nízká cena za externí klik CPC
  • S Google Sponsored Promotions jsme zasáhli velké množství uživatelů: celkem 710 000
  • Že jsme se trefili do černého, dokazuje fakt, že kampaň přinesla celkem 113 transakcí a vysoký obrat. Hluboko pod stanoveným KPI byla i cena za konverzi

Jeden za všechny, všichni za jednoho

Kampaň se také silně podílela i na výsledcích ostatních zdrojů. Získali jsme téměř 450 asistovaných konverzí.

Závěrem

GSP je novinkou na poli výkonnostního marketingu. Díky novému modelu cílení lze oslovit relevantní publikum za poměrně nízkou cenu za klik. 

Díky možnosti zasáhnout velké množství uživatelů je GSP vhodný formát jak pro podporu brandu, tak k promo speciálních akcí, jako byl v našem případě výprodej mobilních telefonů. 

Kdy jindy mají uživatelé oči (a Gmaily) otevřené a hledají výhodný nákup, než právě před Vánoci? 

Chcete se dozvědět víc? Napište nám na info@h1.cz a poskytneme vám detailní informace.

Podívejte se na infografiku

Gmail Sponsored Promotions - H1.cz pro Shoppie.sk 

Autorem článku je Stanislav Koukal.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.