Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Foursquare posouvá odznáčky na nový level

Tvůrci geolokační sítě Foursquare oznámili revoluční změnu a zavedli nové úrovně u 24 odznáčků “expertise badges”. Ty by mohly mít v budoucnu větší vypovídací hodnotu o tom, kdo je větší kavárenský povaleč nebo filmový kritik.

Pokud je pro vás Foursquare novinkou, přečtěte si některý z našich starších článků. Už zítra se také můžete těšit na článek popisující možnosti využití Foursquare v optimalizaci pro vyhledávače. Update: Před vydáním Foursquare změnil své rozhraní a některá fakta se změnila. Článku o SEO využití Foursquare pages se ale určitě dočkáte.

První level těchto odznáčků získáte za check-in na pěti místech dané kategorie nebo za check-in na třech unikátních místech. Druhého levelu dosáhnete za návštěvu pěti unikátních míst. A další levely za každých dalších pět unikátních míst. To, jaká je vaše specializace, můžete sledovat ve webovém rozhraní a mobilní aplikaci v menu badges v záložce expertise. [caption id=„attachmen­t_5099“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Složka s odznáčky s dosaženým levelem“]Složka s odznáčky s dosaženým levelem[/caption] Pokud už jste dosáhli alespoň prvního levelu, můžete odznáček rozkliknout a sledovat, jak jsou na tom ostatní vaši přátele a co dělat pro dosažení dalšího levelu. [caption id=„attachmen­t_5096“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Výpis dosažené úrovně a úrovně přátel u odznáčku“]Výpis dosažené úrovně a úrovně přátel u odznáčku[/caption]

Přehled všech 24 odznáčků

  • Don’t stop Believin – za check-iny na místech označených jako karaoke
  • JetSetter – za místa označená jako letiště
  • Zeotrope – za místa označená jako kino
  • Pizzaiolo – za pizzérie
  • Warhol – za galerie
  • Monkey Bars – za dětská hřiště
  • Dog’s Best friend – za parky pro psy
  • Swimmies – za jezera, rybníky nebo pláže
  • Great Outdoors – za parky a check-iny v přírodě
  • Ski Bum – za lyžařská střediska
  • Bookworm – za knihovny a knihkupectví
  • 7–10 Split – za místo s bowlingem
  • Fresh Brew – za kavárny
  • Fixer Upper – za železářství
  • Handmade Hero – za výtvarné obchody
  • Fried Check-in – za podniky, které podávají smažená kuřata
  • Vinyl – za obchody s hudebními deskami
  • Wino – za vinárny
  • Triple play – za baseballová hřiště
  • Baker’s Dozen – za pekářství
  • Greasy Spoon – za “dinners” typické americké motoresty
  • Herbivore – za veganské a vegetariánské restaurace*
  • Hot Tamale – za mexické restaurace*
  • Bento – za sushi restaurace*

* Ano, opravdoví fanoušci a znalci se nepletou, Foursquare k této příležitosti vydal tři zcela nové odznáčky. [caption id=„attachmen­t_5071“ align=„aligncenter“ width=„403“ caption=„Tři nové Foursquare odznáčky“]Tři nové Foursquare odznáčky[/caption] Důvodem pro zavedení levelů u odznáčků je podle Foursquare snaha o co nejlepší poskytnutí informací a tipů od největších expertů v daných oblastech. V době, kdy je gamifikace těsně před vrcholem Gartner křivky pro nové technologie, šlape Foursquare na plyn, co se týká uživatelských motivací. Foursquare motivuje uživatele k objevování nových míst, aby tím rozšířil svou databází o další zajímavé lokace a tipy. V budoucnu se možná dočkáme nového řazení tipů k místům nejen podle popularity tipu, ale například podle levelu experta, který místo ohodnotil. Foursquare zřejmě nezůstane jen u počtu 24 odznáčků a bude postupně přidávat další ke všem možným kategoriím. V České republice by se určitě ujal nějaký odznáček pro pivní specialisty, zahrádkáře nebo muzikanty :)

Anna Češková

  • pavel
    15. 11. 2011 / 18:50

    Skoda, ze z foursquare porad cisi jen nalepka konzumni zabavy. Z tohoto presvedceni me nevyvadi ani typy odznacku.

  • Anna Češková
    15. 11. 2011 / 21:00

    Pavle, pro mě osobně je Foursquare samozřejmě zábava, ale mimo jiné je to i cenný zdroj informací o místech v okolí. Uživatelé Foursquare nejen konzumují, ale také sdílí tipy na místa, kde se pohybují, což z Foursquare činí užitečný nástroj.

  • molanmolab
    25. 11. 2011 / 12:02

    Souhlasím. Už se nám několikrát stalo, že jsme někam přišli a v tipech jsme zjistili velmi zajímavou informaci. Naposled např. v restauraci, kde jsme si na základě doporučení objednali a bylo to úžasné. Takže i jenom kvůli tomuto se to vyplatí…

  • Anna Češková
    28. 11. 2011 / 21:22

    Děkuji za komantář a plně souhlasím. Vždy, když jsem byla v nějakém novém neznámém městě, Foursquare mi dělal skvělého místního průvodce :)

  • Michal Franěk
    30. 11. 2011 / 13:37

    Přidávám se. Naposledy jsem podle Foursquare našel zajímavé a často turisticky neprofláknuté restaurace v Budapešti.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.