Celosvětově na Flickru lidé sdílí kolem 4 miliard fotek. Firmy ho
v Česku zatím ale příliš nevyužívají. Flickr přitom může velmi
dobře doplnit vaše aktivity na ostatních sociálních sítích.
Vaše vizitka
Přes Flickr nesmíte prodávat. Pravidla ale neporušíte, pokud se váš
profil nebude až nápadně podobat e-shopu. Můžete přidávat fotky
produktů, fotky z konferencí a veřejných akcí, kterých se účastníte.
Ukažte své kanceláře i spokojené zaměstnance. Fotky můžete doplnit
nejen popiskem, ale i odkazem na váš web. Pokud budete mít placený účet,
získáte i statistiky, takže můžete sledovat oblíbenost fotek, které
vkládáte.
Fotky můžete zveřejňovat i pod autorskoprávní licencí Creative Commons. Zvyšujete
si tím šance, že vaši fotku někdo převezme a odkáže na vás. Pokud
nemáte příliš vlastního obsahu, můžete do svých oblíbených položek
ukládat fotky ostatních uživatelů a firem. Takto svůj účet a případně
i vlastní web nejen obohatíte, ale také vyjádříte, co jako firma
podporujete.

SEO hračka
Marek Prokop ve svém Open Monday
již mluvil o využití Flickru pro SEO. Díky vhodným názvům, popiskům a
tagům můžete své fotky protlačit ve vyhledávačích vysoko. Dostanete se
tak na lepší pozice než konkurence, případně odstraníte nepříliš
kladné ohlasy na vaše služby. Z Flickru můžete získat velké množství
zpětných odkazů a navíc tu skvěle funguje linkbaiting.
Vztahy s partnery i zákazníky
Stejně jako v ostatních sítích, i na Flickru můžete s ostatními
uživateli jednoduše komunikovat. Najděte podobně zaměřené firmy, nebo
vaši cílovou skupinu. Navazujte vztahy, komentujte uživatelům fotky, nebo si
je přidávejte mezi oblíbené. Uživatelé, které si spřátelíte, budou
mít vaše nově přidané fotografie a materiály zobrazeny na své titulce
čímž zvýšíte váš zásah. Zapojit se můžete také do různých skupin.
Pokud nabízíte speciální produkt, založte si vlastní skupinu, kam
uživatelé budou moci nahrávat fotky, kde hlavní roli hraje vaše značka a
produkt.
Fotobanka
Flickr dal fotografům možnost publikovat své fotky pod licencemi Creative
Commons. Díky tomu je možné najít milióny krásných fotek i pro
komerční využití a využít Flickr jako fotobanku. Fotky lze získat
i přímým oslovením autora, pokud svoje dílo pod žádnou z licencí
nenabízí. 
Flickr a ostatní komunitní sítě
Tato komunitní síť není zaměřena tolik na jednotlivce, ale na samotný
obsah (fotky, video). Pokud hledáte úložiště fotek, Flickr vám poslouží
jako příjemná on-line galerie. Pokud již máte firemní stránku na
Facebooku, můžete k ní pomocí aplikace My
Flickr fotky připojit. 
Kdo na Flickru nejvíce zazáří
Váhat by neměli hlavně podnikatelé operující v zahraničí a všichni,
kdo mají spoustu pěkného materiálu, který zatím nijak nevyužívají.
Klasickým příkladem jsou firmy věnující se cestovnímu ruchu, gastronomii, designu a prodeji módy. Jako PR
nástroj Flickr ocení i konzultační společnosti, pořadatelé konferencí a festivalů. Firmy, které
nemohou poskytovat tolik fotografického materiálu, mohou přidávat videa,
grafy, mapy, tabulky i různé statistiky. To vše nachází na Flickru
uplatnění. Nenechte tedy ležet svůj obsah jen tak na firemním disku,
ukažte ho světu a možná budete hodně překvapeni, jaký to bude mít dopad.
H1.cz Flickr aktivně využívá a náš profil se stále plní.
A co vy? Jste na Flickru aktivní, nebo o tom teprve začínáte
uvažovat?
Autorem článku je Lucie Habartová.
Díky za článek. My Twitter čerstvě máme a zatím se rozkoukáváme – https://www.flickr.com/photos/sovanet
Flickr používáme v našem novém projektu www.cockovnik.cz. Exportujeme tam schválené fotky od uživatelů – https://www.flickr.com/…s/cockovnik/
Takových nových možnosti propagace, zatím mam co dělat abych našel fanoušky na facebooku =)))
Jak se na Flickr jako firma registrujete? Si jako jmeno date H1. a prijmeni cz? Nebo je v tom nejaky jiny figl a muze ten ucet spravovat vic lidi s ruznymi yahoo ucty/emaily?
[4] H1.cz je naše first name. Účet můžete spravovat i z více Yahoo účtů, my to spravujeme jen z jednoho.