Nový ebook o Inbound marketingu: Vše, co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
Americká společnost Forrester provedla v roce 2012 na svých klientech
zajímavý průzkum. Zkoumala, kolik lidí chodí na stránky jejich klientů
z jakých zdrojů.
Výsledky byly následující:
- 30 % lidí v průměru chodí na weby klientů z vyhledávačů
- 25 % lidí přichází ze sociálních sítí
- 12 % lidí se dostane na stránky přes různé odkazy
- 25 % lidí vstoupí na stránky přímo zadáním adresy webu
- 8 % lidí přivede na stránky reklama
Ano, pouze 8 % lidi přichází na stránky přes nějakou formu
reklamy – PPC ve vyhledávačích, bannery, placené emailingy, affiliate
programy. Podle Forresteru v roce 2012 investovaly americké firmy právě
do těchto kanálů více než 40 miliard dolarů.
Naproti tomu, když sečteme všechny ostatní zdroje, tedy vyhledávače,
sociální sítě či odkazy, dostaneme se na úctyhodných 65%. Za tuto
návštěvnost z těchto zdrojů přitom firmy nikomu neplatí. Jde jen o to,
jak svůj čas investují do optimalizace pro vyhledávače, na vytváření
zajímavého obsahu odkazovaného uživateli sami, jak jsou s uživateli
v kontaktu na sociálních sítích. Náklady na takový čas přitom Forrester
odhadl v celku na 4 miliardy dolarů.
Vidíte ten nepoměr? 40 miliard = 8 % návštěvnosti. 4 miliardy = 65 %
návštěvnost. Když jsme v H1.cz prováděli podobný průzkum, v průřezu
cca 300 webů jsme se dostali na velmi podobná čísla. Investice do online
reklamy je podobně extrémní jako v USA – jen za rok 2012 u nás padlo
na PPC, bannery a další placené zdroje 11 miliard Kč. Náš odhad na
práci pro neplacené zdroje návštěvnosti? Stovky miliónů
korun ročně.
Tento poměr utvrdil mnohé společnosti ve směru, který vznikl už před
pár lety dříve. Tedy, že ta nejlepší dlouhodobá marketingová investice
je do oblasti neplacených zdrojů návštěvnosti. Této strategii se
v odborných kruzích říká inbound marketing.
Chcete se dozvědět o tajích inbound marketingu více? Potom si stáhněte
naši inbound bibli, která tento fenomén mapuje od základů.
Autorem článku je Tomáš Vyskočil.
Jsem nadšená! Opravdu vynikající práce!
Dobrá práce, obdivuji počet autorů, kteří se na ní podíleli.
Nebyla by mobi verze pro kindle? Děkuji pěkně.
Skvělý a opravdu užitečný e-book. Díky. ;-)
Krásná příručka a krásný příklad, že marketing na bází sdílení know-how funguje! Hned mám chuť si u vás nechat udělat nějakou analýzu! :-)
Děkuji za přínosnou knihu. Už se těším na Vaši analýzu.