Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Nový ebook o Inbound marketingu: Vše, co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Americká společnost Forrester provedla v roce 2012 na svých klientech zajímavý průzkum. Zkoumala, kolik lidí chodí na stránky jejich klientů z jakých zdrojů. 
 
Výsledky byly následující:
  • 30 % lidí v průměru chodí na weby klientů z vyhledávačů
  • 25 % lidí přichází ze sociálních sítí
  • 12 % lidí se dostane na stránky přes různé odkazy
  • 25 % lidí vstoupí na stránky přímo zadáním adresy webu
  • 8 % lidí přivede na stránky reklama
Ano, pouze 8 % lidi přichází na stránky přes nějakou formu reklamy – PPC ve vyhledávačích, bannery, placené emailingy, affiliate programy. Podle Forresteru v roce 2012 investovaly americké firmy právě do těchto kanálů více než 40 miliard dolarů. 
Naproti tomu, když sečteme všechny ostatní zdroje, tedy vyhledávače, sociální sítě či odkazy, dostaneme se na úctyhodných 65%. Za tuto návštěvnost z těchto zdrojů přitom firmy nikomu neplatí. Jde jen o to, jak svůj čas investují do optimalizace pro vyhledávače, na vytváření zajímavého obsahu odkazovaného uživateli sami, jak jsou s uživateli v kontaktu na sociálních sítích. Náklady na takový čas přitom Forrester odhadl v celku na 4 miliardy dolarů. 

Vidíte ten nepoměr? 40 miliard = 8 % návštěvnosti. 4 miliardy = 65 % návštěvnost. Když jsme v H1.cz prováděli podobný průzkum, v průřezu cca 300 webů jsme se dostali na velmi podobná čísla. Investice do online reklamy je podobně extrémní jako v USA – jen za rok 2012 u nás padlo na PPC, bannery a další placené zdroje 11 miliard Kč. Náš odhad na práci pro neplacené zdroje návštěvnosti? Stovky miliónů korun ročně.

Tento poměr utvrdil mnohé společnosti ve směru, který vznikl už před pár lety dříve. Tedy, že ta nejlepší dlouhodobá marketingová investice je do oblasti neplacených zdrojů návštěvnosti. Této strategii se v odborných kruzích říká inbound marketing.

Chcete se dozvědět o tajích inbound marketingu více? Potom si stáhněte naši inbound bibli, která tento fenomén mapuje od základů.

Neseďte v temném koutě internetu! Dělejte inbound marketing podle naší publikace. 

 

Autorem článku je Tomáš Vyskočil.

  • Andrea Pavolková
    30. 04. 2013 / 11:20

    Jsem nadšená! Opravdu vynikající práce!

  • Josef Řezníček
    02. 05. 2013 / 21:33

    Dobrá práce, obdivuji počet autorů, kteří se na ní podíleli.

  • Jan Kulda
    02. 05. 2013 / 21:55

    Nebyla by mobi verze pro kindle? Děkuji pěkně.

  • Markéta Růžičková
    07. 05. 2013 / 10:18

    Skvělý a opravdu užitečný e-book. Díky. ;-)

  • Václav Z.
    13. 05. 2013 / 14:44

    Krásná příručka a krásný příklad, že marketing na bází sdílení know-how funguje! Hned mám chuť si u vás nechat udělat nějakou analýzu! :-)

  • Radim V.
    24. 05. 2013 / 12:04

    Děkuji za přínosnou knihu. Už se těším na Vaši analýzu.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.