Display Ad Builder
Display Ad Builder (Nástroj pro tvorbu grafických reklam) nabízí svým
inzerentům reklamní systém Google AdWords. Nástroj umožňuje vytvořit
grafickou reklamu snadno a rychle v několika jednoduchých krocích.
Proč nástroj vyzkoušet, tipy na využití šablon, další užitečná
doporučení a upozornění přináší tento článek.
Jak vybrat šablonu
Display Ad Builder nabízí na výběr z více než
160 šablon bannerů členěných do kategorií. Doporučujeme
vybírat šablonu na míru potřebám propagovaného webu. Má-li bannerová
reklama plnit cíle brandové, vyberte šablonu s dostatečně
velkým prostorem pro umístění loga a charakteristického grafického prvku.
V případě, že sledujete výkonové cíle, zvolte šablonu
s možností vložení obrázků nabízených produktů.
Úprava šablony
Většinu šablon je možné graficky upravovat, měnit barvu pozadí,
tlačítek, styl a barvu písma. Všechny prvky doporučujeme měnit v souladu
s firemním vizuálem. Pokud chcete přivést uživatele na svůj web, nechte
vyniknout tlačítko. Mějte na paměti, že stejnou šablonu mohou použít
i další inzerenti.
Formáty bannerů
Display Ad Builder vytvoří banner automaticky v šesti velikostních
formátech. Cílíte-li pomocí klíčových slov, doporučujeme využít všech
formátů, abyste se s grafickou reklamou dostali na veškeré relevantní weby
obsahové sítě Google. V případě, že využíváte umístění reklamy na
vybraných webech, zkontrolujte, jaké formáty zvolený web podporuje a vložte
do kampaně právě tyto formáty.
Doporučení a upozornění
- Pro grafickou reklamu vytvořte vždy novou sestavu.
Můžete tak nastavit různé maximální CPC pro textovou a grafickou
reklamu.
- K propagaci bannerovou reklamou se nejvíce hodí produkty
nové, jedinečné svým vzhledem, funkcemi, nízkou cenou nebo jinými prvky.
Před Vánoci přitáhnou pozornost produkty, které jsou vhodné jako
vánoční dárky.
- Do šablony nahrávejte transparentní PNG obrázky. Nebude
na první pohled zřejmé, že využíváte šablonu.

- Display Ad Buider umožňuje několikastupňové testování
banneru eliminační technikou. Nejdříve otestujte různá reklamní
sdělení, použijte úspěšnější a testujte barvu banneru. Nyní máte
banner s úspěšnějším textem a grafikou, otestujte nakonec změnu
tlačítka. Testování dokáže levně vyladit i bannery,
které používáte na webech mimo obsahovou síť Google.
- Ani u bannerové reklamy nezapomínejte na call to action.
Prostor pro textové sdělení je dostatečně velký.
- Pokud cílíte na vybraný web, přizpůsobte banner
stránce, na které se bude zobrazovat.
- U některých formátů bannerů se nezobrazí celý text
popisu nebo je zobrazovaný obrázek příliš malý. Řešením je
vytvořit zcela nový banner v požadovaném formátu, který se od
dosavadního může odlišovat pouze kratším textem.

- Nevěřte mýtu, že display reklama je dražší než reklama textová.
Vytvoříte-li povedený banner, může mít vyšší míru prokliku, získá
více konverzí a dosáhne lepší ROI než reklama
textová.
Jste-li skeptičtí vůči grafické reklamě, nabízí Display Ad Builder
jedinečnou možnost, jak si tento reklamní formát vyzkoušet. Pokud
máte s Display Ad Builderem vlastní zkušenosti, sdělte je ostatním
v komentářích pod článkem!
Autorem článku je Veronika Popelová.
Pěkný článek, díky za něj. O tomto nástroji v AdWords jsem doposud jen tušil, ale nezkoušel jej. Nápad s použitím s průhledných PNG je taky fajn.