Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Display Ad Builder

Display Ad Builder (Nástroj pro tvorbu grafických reklam) nabízí svým inzerentům reklamní systém Google AdWords. Nástroj umožňuje vytvořit grafickou reklamu snadno a rychle v několika jednoduchých krocích. Proč nástroj vyzkoušet, tipy na využití šablon, další užitečná doporučení a upozornění přináší tento článek.

Jak vybrat šablonu

Display Ad Builder nabízí na výběr z více než 160 šablon bannerů členěných do kategorií. Doporučujeme vybírat šablonu na míru potřebám propagovaného webu. Má-li bannerová reklama plnit cíle brandové, vyberte šablonu s dostatečně velkým prostorem pro umístění loga a charakteristického grafického prvku. V případě, že sledujete výkonové cíle, zvolte šablonu s možností vložení obrázků nabízených produktů.

Úprava šablony

Většinu šablon je možné graficky upravovat, měnit barvu pozadí, tlačítek, styl a barvu písma. Všechny prvky doporučujeme měnit v souladu s firemním vizuálem. Pokud chcete přivést uživatele na svůj web, nechte vyniknout tlačítko. Mějte na paměti, že stejnou šablonu mohou použít i další inzerenti.

Formáty bannerů

Display Ad Builder vytvoří banner automaticky v šesti velikostních formátech. Cílíte-li pomocí klíčových slov, doporučujeme využít všech formátů, abyste se s grafickou reklamou dostali na veškeré relevantní weby obsahové sítě Google. V případě, že využíváte umístění reklamy na vybraných webech, zkontrolujte, jaké formáty zvolený web podporuje a vložte do kampaně právě tyto formáty.

Doporučení a upozornění

  • Pro grafickou reklamu vytvořte vždy novou sestavu. Můžete tak nastavit různé maximální CPC pro textovou a grafickou reklamu.
  • K propagaci bannerovou reklamou se nejvíce hodí produkty nové, jedinečné svým vzhledem, funkcemi, nízkou cenou nebo jinými prvky. Před Vánoci přitáhnou pozornost produkty, které jsou vhodné jako vánoční dárky.
  • Do šablony nahrávejte transparentní PNG obrázky. Nebude na první pohled zřejmé, že využíváte šablonu. PNG-obrazek
  • Display Ad Buider umožňuje několikastupňové testování banneru eliminační technikou. Nejdříve otestujte různá reklamní sdělení, použijte úspěšnější a testujte barvu banneru. Nyní máte banner s úspěšnějším textem a grafikou, otestujte nakonec změnu tlačítka. Testování dokáže levně vyladit i bannery, které používáte na webech mimo obsahovou síť Google.
  • Ani u bannerové reklamy nezapomínejte na call to action. Prostor pro textové sdělení je dostatečně velký.
  • Pokud cílíte na vybraný web, přizpůsobte banner stránce, na které se bude zobrazovat.
  • U některých formátů bannerů se nezobrazí celý text popisu nebo je zobrazovaný obrázek příliš malý. Řešením je vytvořit zcela nový banner v požadovaném formátu, který se od dosavadního může odlišovat pouze kratším textem.

Banner

  • Nevěřte mýtu, že display reklama je dražší než reklama textová. Vytvoříte-li povedený banner, může mít vyšší míru prokliku, získá více konverzí a dosáhne lepší ROI než reklama textová.

Jste-li skeptičtí vůči grafické reklamě, nabízí Display Ad Builder jedinečnou možnost, jak si tento reklamní formát vyzkoušet. Pokud máte s Display Ad Builderem vlastní zkušenosti, sdělte je ostatním v komentářích pod článkem!

Autorem článku je Veronika Popelová. 

  • Libor Chaloupka
    21. 12. 2009 / 22:45

    Pěkný článek, díky za něj. O tomto nástroji v AdWords jsem doposud jen tušil, ale nezkoušel jej. Nápad s použitím s průhledných PNG je taky fajn.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.