Další problémy s Googlem pro SEO - u značek neznáme hledanost
Jedním z nejzásadnějších nástrojů pro každého SEO konzultanta je
nástroj pro návrh klíčových slov AdWords (Google AdWords suggestion tool).
Využíváme ho hlavně pro návrh nových klíčových slov, na zjištění
lokální i globální hledanosti i na roční trendy a míru konkurence.
Včera jsme si ale ověřili, že webové rozhraní tohoto užitečného
nástroje přestává poskytovat údaje o hledanosti u některých velkých
značek jako například T-Mobile, Vodafone, Apple, O2 aj.
Velmi pravděpodobně se jedná o značky, které mají registrovanou
ochrannou značku pro PPC kampaně v AdWords. Logika Google je taková, že
o nich nemusí poskytovat data. Dobrá zpráva je, že přes API (například
v Collabimu) jsou, zdá se, tyto informace dostupné. Bohužel je toto další
krok Google jak snížit dostupnost dat o hledaných frázích ze strany
Google. Co přijde dál? Chce opravdu Google zabít SEO, jak tvrdí Josef
Šlerka? A co na to Jan Tleskač?
Autorem článku je Pavel Ungr
Pavle, zjistil jsem, že tyto data jsou dostupná i v Google AdWords suggestion tool v případě, že si člověk nastaví ve filtrech „Česká republika“ a „všechny jazky“. Hodnotu pro svou zemi pak najde ve sloupci „Místní objem vyhledávání za měsíc“.
Takže do Collabimu jen pro tuto informaci nemusím chodit. Nicméně to nic nemění na faktu, že Google si neustále hraje!
Marku, díky za tip – funguje to. Bohužel se zdá, že na tohle chování od Google si budeme muset zvyknout.
Ja som zistil, že ak dám viac značiek, tak často neukáže nič. Skúste však niektoré odstrániť, alebo tam zadať len jednu a niekedy to ukáže. Zvláštne chovanie.
Google je už dost velká firma, aby se začala uzavírat a byla „zlá“. Google vytvořil přesné a nádherné vyhledávání pomocí kterého mohl sdělit lidem, aby své stránky udržovali svižné. Což se hodilo pro jejich rychlí prohlížeč, který nakonec zasadí do svého notebooku. Pěkně se nám kolotoč uzavírá :).
A nebo prostě má už tolik zákazníků a služeb, že chce, aby všechny data a výstupy uživatelů nebyly přístupné nikomu. Třeba se jim jde o to, že lidé budou muset při kampaních více experimentovat = více utrácet.
SEO SEO SEO co takhle o SEO? :)
Pavle, neviděl bych v tom úplně záměr. Nastavení „Česká republika“ a „čeština“ nevrací hledanost u velkého počtu slov. Nevím, jestli je to chyba nebo vlastnost.
Každopádně proto v Collabimu už asi 2 měsíce používáme natavení „Česká republika“ a „všechny jazky“, které je bezproblémů a ukazuje myslím i úplně stejná čísla (dělal jsem si na to kratší srovnání).