Pro ty, co nemají čas číst reporty, stačí jedna věta: letošní
Copycamp se povedl. Protože ale není objektivní, aby nadšení pořadatelé
z H1.cz a Abdocu, kteří by za svůj plod práce položili (zrovna ne život,
ale třeba) jeden volný víkendový den, hodnotili svou akci, nechť promluví
jiní. Přečtěte si odezvy, postřehy a výkřiky do tmy sálu Bio Oko, kde
v sobotu 8. června proběhl další Copycamp.
Twitter v sobotu ráno zahltily hashtagy #copycamp.
Přenášet začal Richard Dobiáš a celou prezentaci
o copysketchingu napsal skutečně stylově.

Velkým překvapením byl Marián Kábele s přednáškou
o microcopy, během které sálem probublával spontánní smích. Vysekl
vtipnou prezentaci, v níž ukázal, že tradice českého copywritingu začala
už za první republiky, a předvedl, jak si textově pohrát s jedinou PPC
reklamou tak, aby zasáhla opravdu všechny.
Copycamp byl také o krásných slovech a jazyce. Češtinská rozcvička se
změnila v mistrovská prostná. Především u brilantního jazykovědného
rozboru od Pavla Šenkapouna, který nás poučil o tom, jak
nám při tvorbě sloganů a copy pomůže jamb, trochej a daktyl, proč
užívat deverbativum, nebo co je to parcelace výpovědi.
Zpátky se nedržel ani Petr Voborský, který publikum
oblažoval libozvučnými novotvary. Jeho „šklebík“ nezapadl, naopak
podnítil k prezentaci neologismů současné slovenštiny:

Živou a akční prezentaci Adama Reinbergera o zákulisí vzniku videa Miluji tě, mé VUT
provázelo nadšení. Adam přidal několik konkrétních tipů, jak pracovat
s virálními videi. Jen jeden tweet za všechny:

Ihned po skončení prvním bloku se copywriteři dožadovali anoncovaného
občerstvení od pořadatelky Jany. Momo
muffiny v šesti různých chutích a velikostech se staly hitem dne a
během půl hodiny byly fuč.

Kromě pochval přišla i kritika. Co se týče negativní hlasů, ozývaly
se nejvíce, když účastníci:
- slyšeli z pódia slovo „kopyvrajtr“
- pocítili převahu mužů mezi řečníky, kterou prorazila pouze jediná
žena – Eva Došková
- museli poslouchat zbytečné marketingové anglicismy
- viděli, že Copycamp zasahuje i do jiných odvětví, než je čiré
psaní textů
Tuto kritiku slušně kontroval na svém blogu Pavel Ungr: „Copywriter
přeci už dávno není pouze námezdním dělníkem slova, tedy není to jen
pisálek, je to obsahový stratég a taky je to mnohem víc obchodník,
marketér a psycholog. Tedy, ne že by měl být super odborníkem na vše
zmíněné, ale do všech těchto oborů musí mít přesah (…). Copywriter
musí umět mnohem víc.“ Taky si myslíme.
Podobný názor měla i zbývající většina přítomných, kterou
přenášky o Google+ authorship, komunikaci na sociálních sítích, či
behaviorální ekonomii zaujaly a bavily.
A chválilo se…

a chválilo…

Bohužel, dva ohlášené řečníky skolila na poslední chvíli teplota.
Sarkastickým vtipům o virózách nakonec učinil přítrž Radovan Grežo, který neočekávaně
vystoupil jako náhrada.

Workshop s 1000 věcí, co mě serou
Kromě přenášek tu byl i workshop. Populární haterský triumvirát
Achjo Bitch, Atilla, Bič Boží a Curvekiller si postupně v předsálí
posedal k notebooku s promítačkou a zájemcům ukázal v přímém
přenosu, jak jedovaté sliny plivat na papír tak, aby se čtenář nažral a
hejt zůstal celý.
Práce nebyla marná. Jiří Vaněk alias Attila také
společný výplod workshopu, hejt
o cestovatelích, hned v pondělí zčerstva publikoval.
Lukáš Hvozdecký napsal ve svém pochvalném tweetu: „Pokud se chcete
naučit psát, workshopy byly skvělou možností koukat
textaři/scénáristovi pod ruce. Žádná přednáška tohle líp
nezvládne.“
A zazvonil zvonec…
Muffiny se dojedly, na afterparty se popilo a zdárně zanetworkovalo. A my
se těšíme, až budeme dávat dohromady další ročník. Tentokrát ještě
hravěji a akčněji.