Google spustil nové grafické rozhraní pro inzertní systém AdWords.
Uživatelé mají 30 dní od doručení informačního mailu na
seznámení se s novým prostředím. Po uplynutí této doby bude
stará verze vypnuta úplně. S předstihem jsme nové rozhraní testovali a
přinášíme souhrnné hodnocení.
Rychlost práce
Google: „Rychlejší spravování kampaní.
Rychlejší editování přináší úsporu času při vytváření změn. O to
intenzivněji je možno se věnovat plánování vlastní reklamní
strategie.“
Levé navigační menu
Změnou, která upoutá na první pohled, je levé navigační
menu, které v novém rozhraní přibylo. Obsahuje rozbalovací seznam
kampaní a sestav, podobně jako AdWords editor. V účtu se tak můžete
pohybovat rychleji, kdykoli můžete přejít na jiné místo v účtu. Menu je
trvale viditelné i během scrollování, lze ho také jedním kliknutím
schovat.
V případě, že se
při scrollování dostanete tak nízko, že se vám názvy sloupců schovají,
nové aktivní záhlavíautomaticky zobrazí názvy sloupců.
Realizace bohužel není nejšťastnější. Nečekaně se objevující
záhlaví ruší, je dost široké (dokáže zakrýt až 2 řádky) a nedá se
nijak deaktivovat.
Editace čehokoli kdekoli
Další změnou je způsob úpravy statusu, jména či ceny na
jakékoliv úrovni. Stačí najet myší nad daný řádek a
automaticky se objeví přídavné ikonky či se orámují políčka, která lze
editovat. Při změnách hodnot u více kampaní nebo sestav tuto vychytávku
bohužel nelze použít. 
Nově seskupená tlačítka
Tlačítka Pause, Resume a Delete (Pozastavit, Obnovit,
Smazat) pro změnu stavu kampaní byla ve staré verzi účtu oddělená. Nyní
jsou seskupena pod jediným tlačítkem Change status (Změnit
stav), které se rozbaluje. Přestože je toto uspořádání možná
logičtější, práci přidává. Pro přístup k těmto funkcím potřebujeme
klik navíc. Nově přibylo tlačítko More actions (Další
akce), pod nímž se skrývá zatím jediná možnost: Download
(Stáhnout). Pomocí této volby lze otevřenou tabulku s výpisem kampaní
nebo sestav stáhnout např. v podobě csv, včetně aktuálně zobrazených
hodnot za dané období. Další funkce budou pravděpodobně přibývat.
Nastavení
data (období) se přesunulo doprava nahoru, kde není na očích.
Mylné nastavení časového období a následné provedení změn přitom
může mít velice nepříjemné následky. Také tlačítko Customise
columns (Přizpůsobit sloupce) se přesunulo napravo pod nastavení
data do nově přidaného menu Filter and views (Filtr a
zobrazení). 
Přehlednost
Google: „Jasnější pohled do nastavení.
Snadnější přístup k důležitým datům. Použití grafů umožní
zhodnotit nastavení téměř okamžitě. Díky tomu je mnohem jednodušší
vyhledat problematická místa a provést změny s pomocí dostupných
nástrojů a reportů.“
Grafy
V novém prostředí najdete graf téměř na každém
kroku. Graf zobrazuje průběh zvolených hodnot v nastaveném čase. Na jednom
grafu lze zobrazit i dvě veličiny najednou. Právě grafy jsou jedním
z největších přínosů nového prostředí. Díky nim okamžitě získáte
vizuální kontrolu nad vývojem dané části účtu. Dosud bylo nutné
příslušné statistiky generovat v reportcentru. Graf je navíc interaktivní
a při najetí na každý jeho bod zobrazí přesnější informace o jeho
hodnotách. 
Navigace
Došlo k přeskupení a rozšíření hlavní navigace.
Evokuje nově vydané Windows, ve kterých nepřibylo prakticky nic nového, jen
je třeba všechno hledat na jiném místě. Záložka Tools
(Nástroje) se ve snaze o zjednodušení zkomplikovala. Zobrazuje vybrané
nástroje, ke kterým se lze takto prokliknout přímo, ostatní nástroje jsou
dostupné až pod poslední položkou More tools (Další nástroje). Pro
přístup k dalším nástrojům to tedy znamená klik navíc a čekání na
načtení stránky s kompletním seznamem. Dobrým řešením by zde byla
možnost přizpůsobení prvotní nabídky nástrojů, které chce mít daný
uživatel po ruce.
Daleko zajímavějších změn se
však dočkala sekundární záložková navigace. Tyto změny
posouvají práci s AdWords jednoznačně o úroveň výš. Umožňují
rychlé řešení situací, kvůli kterým bylo doposud nutné instalovat
AdWords editor. Sekundární navigace byla ve staré verzi dostupná pouze
u konkrétních sestav. Nyní přibyla na úrovni konkrétní kampaně, kde
umožňuje zobrazení všech inzerátů a klíčových slov napříč sestavami
dané kampaně. Podobně lze nyní i na úrovni celého účtu zobrazit
všechny kampaně jako dosud, zároveň i všechny sestavy, inzeráty či
klíčová slova napříč celým účtem. Lze snadno zjistit a ošetřit např.
nejdražší a nejméně efektivní slovo či sestavu celého účtu. Zobrazuje
také nastavení a cílení všech kampaní najednou. 
Vývoj
Google: „Stále pracujeme na změnách“.
Některé pokročilé funkce v novém rozhraní AdWords stále nejsou
k dispozici. Na změnách stále pracujeme. “
V tuto chvíli má nové rozhraní určitě velké rezervy. Bohužel
v důležitých věcech. Je použitelné pouze pro Internet Explorer 7,
Firefox 3 a Chrome. A ani v těchto verzích někdy nepracuje tak,
jak by mělo. Aktuální chyby jsou tak zásadní, že např. ve Firefoxu 2 je
nové prostředí naprosto nepoužitelné a nedozvíte se z něj ani název
své kampaně. Celková javascriptová koncepce prostředí má
bohužel vliv na rychlost načítání. Práce může být pomalejší než
v původním rozhraní. Chybou je i to, že na mnoha místech není
možné rozkliknout odkaz do nového okna nebo panelu (typicky
záložky z hlavní navigace). Toto technické omezení celou práci rovněž
zpomaluje. Nové prostředí má také velkou celkovou
šířku, která je pevně daná. I v případě, že skryjete levé
menu, případně odfiltrujete několik sloupců, okno je příliš široké a
nevejde se na jednu obrazovku dokonce ani na 17palcovém notebooku. Tím hodně
trpí přehlednost, protože nelze vidět všechna data pohromadě.
Jak změny v rozhraní AdWords vidí tým H1.cz?
-
„Nové rozhraní se v mnohém přiblížilo AdWords
editoru.“ (Petra Brodilová)
-
„Záložky Campaigns, Reporting atd., ale i podzáložky Ad
Group, Keywords nejdou otevřít do nového okna.“ (Jarmila
Klimková)
-
„Nejvíc mi ale asi vadí, že je to moc široké. Nemám rád
velká okna a nerad roluju do stran.“ (Marek
Prokop)
-
„Nefunguje dobře v Chromu. To je u Googlu bohužel
běžné. Google Docs taky mají v Chromu chyby, které v jiných
prohlížečích nejsou.“(Marek Prokop)
-
„Nelíbí se mi odstranění funkcí “rychlé přidání”
a “upravit slova”. Obojí využívám docela hojně.“(Petra
Větrovská)
-
„Levý sloupec je super :) Konečně se rychle dostanu na
různé úrovně účtu.“ (Petra
Brodilová)
Přečtěte si i další informace o novém AdWords
Interface. Na změny reagoval na svém blogu i Brad
Geddes. Máte-li i vy zajímavou zkušenost s novým rozhraním AdWords,
podělte se o ni s námi v komentářích tohoto článku.
Autoři článku jsou Ladislav a Jarmila Klimkovi.
Je to zoufale pomalé a škube to při pokusu o normální práci. I v tom nejrychlejším prohlížeči. Web není desktop.
Kdo chtěl rychlost práce, má už dávno adwords editor.
V Opeře z kampaní vidím houbec. Bravo, Google.
Suhlasim s Marekom Prokopom, tiez mi vadi, ze je to prilis siroke.
Najvacsi prinos vidim v integrovanom search query a placement reporte, pisal som to uz v clanku. Prekvapilo ma, ze ste na nho neodkazali, nove rozhranie sme testovali uz pred vyse mesiacom.
https://blog.ataxo.cz/…anie-adwords
ad [1]
Co se týká té rychlosti, bohužel musím plně souhlasit, taky mi to hrozně vadí. S editorem to samozřejmě nelze srovnávat, ale pokud to srovnám se starou víceméně statickou verzí webového rozhraní, tak ta byla daleko svižnější. Mimochodem se pořád nemůžu ubránit ani tomu, že byla dokonce i příjemnější, protože v tom novém prostředí pořád někde něco lítá a objevuje se a to já osobně nemám rád.
ad [2]
Bohužel je to tak. Google mě kvůli AdWords nyní již podruhé donutil změnit prohlížeč. Poprvé jsem musel zamáčknout slzu a přejít z Opery na FF2 – některé věci v Opeře v AdWords nefungovaly dobře už dávno a pokud s tím člověk dělá denně, tak to vadí. Nyní budu opět kvůli AdWords končit i s FF2. Vzhledem k tomu, že si musím vybrat z celkových 3 kousků, zkouším Chrome… FF už nechci a MSIE mi nedělá dobře už z principu :) I když jsem slyšel, že s nějakým pro-doplňkem prý není špatný a umí i gesta (narozdíl od Chrome).
ad [3] Prekvapilo ma, ze ste na nho neodkazali, nove rozhranie sme testovali uz pred vyse mesiacom.
Hlavně, že jste si na něj odkázal sám ;) My jsme nové rozhraní testovali pochopitelně také déle, ale nechtěli jsme psát rychlo-spot po pár dnech.
Možno dosť nezvyklá otázka, ale doporučujete AdWords používať v anglickom jazyku?
V mnohých web aplikáciách mi prišlo používanie angličtiny ako originálnej jazykovej mutácie cesta najmenšieho zla. Pri niektorých web aplikáciách som sa dokonca stretol, že po prepnutí do inej jazykovej mutácie došlo k obmedzeniu niektorých funkcií. Máte nejaké skúsenosti ohľadom tohto s AdWords? Ďakujem.
ad [5]
Naopak, to je velice dobrá otázka a já plně souhlasím s vaším názorem – AdWords používám rozhodně v originále, tedy v angličtině. Člověk pak automaticky „uvažuje anglicky“ a tak je naladěn na tu správnou notu a neudělá botu :)
Zkušenosti s počeštěnou verzí AdWords, jen namátkou co si vzpomínám:
A podobně… :) Používat anglickou verzi je IMHO nutnost.