Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Co nás čeká v novém rozhraní AdWords

Google spustil nové grafické rozhraní pro inzertní systém AdWords. Uživatelé mají 30 dní od doručení informačního mailu na seznámení se s novým prostředím. Po uplynutí této doby bude stará verze vypnuta úplně. S předstihem jsme nové rozhraní testovali a přinášíme souhrnné hodnocení.

Rychlost práce

Google: „Rychlejší spravování kampaní. Rychlejší editování přináší úsporu času při vytváření změn. O to intenzivněji je možno se věnovat plánování vlastní reklamní strategie.“

Levé navigační menu

Změnou, která upoutá na první pohled, je levé navigační menu, které v novém rozhraní přibylo. Obsahuje rozbalovací seznam kampaní a sestav, podobně jako AdWords editor. V účtu se tak můžete pohybovat rychleji, kdykoli můžete přejít na jiné místo v účtu. Menu je trvale viditelné i během scrollování, lze ho také jedním kliknutím schovat. Levé navigační menu V případě, že se při scrollování dostanete tak nízko, že se vám názvy sloupců schovají, nové aktivní záhlavíautomaticky zobrazí názvy sloupců. Realizace bohužel není nejšťastnější. Nečekaně se objevující záhlaví ruší, je dost široké (dokáže zakrýt až 2 řádky) a nedá se nijak deaktivovat.

Editace čehokoli kdekoli

Další změnou je způsob úpravy statusu, jména či ceny na jakékoliv úrovni. Stačí najet myší nad daný řádek a automaticky se objeví přídavné ikonky či se orámují políčka, která lze editovat. Při změnách hodnot u více kampaní nebo sestav tuto vychytávku bohužel nelze použít. Změny statusu, názvu, ceny

Nově seskupená tlačítka

Tlačítka Pause, Resume a Delete (Pozastavit, Obnovit, Smazat) pro změnu stavu kampaní byla ve staré verzi účtu oddělená. Nyní jsou seskupena pod jediným tlačítkem Change status (Změnit stav), které se rozbaluje. Přestože je toto uspořádání možná logičtější, práci přidává. Pro přístup k těmto funkcím potřebujeme klik navíc. Nově přibylo tlačítko More actions (Další akce), pod nímž se skrývá zatím jediná možnost: Download (Stáhnout). Pomocí této volby lze otevřenou tabulku s výpisem kampaní nebo sestav stáhnout např. v podobě csv, včetně aktuálně zobrazených hodnot za dané období. Další funkce budou pravděpodobně přibývat. nove-usporadani-tlacitek3 Nastavení data (období) se přesunulo doprava nahoru, kde není na očích. Mylné nastavení časového období a následné provedení změn přitom může mít velice nepříjemné následky. Také tlačítko Customise columns (Přizpůsobit sloupce) se přesunulo napravo pod nastavení data do nově přidaného menu Filter and views (Filtr a zobrazení). Customizace sloupců

Přehlednost

Google: „Jasnější pohled do nastavení. Snadnější přístup k důležitým datům. Použití grafů umožní zhodnotit nastavení téměř okamžitě. Díky tomu je mnohem jednodušší vyhledat problematická místa a provést změny s pomocí dostupných nástrojů a reportů.“

Grafy

V novém prostředí najdete graf téměř na každém kroku. Graf zobrazuje průběh zvolených hodnot v nastaveném čase. Na jednom grafu lze zobrazit i dvě veličiny najednou. Právě grafy jsou jedním z největších přínosů nového prostředí. Díky nim okamžitě získáte vizuální kontrolu nad vývojem dané části účtu. Dosud bylo nutné příslušné statistiky generovat v reportcentru. Graf je navíc interaktivní a při najetí na každý jeho bod zobrazí přesnější informace o jeho hodnotách. Graf

Navigace

Došlo k přeskupení a rozšíření hlavní navigace. Evokuje nově vydané Windows, ve kterých nepřibylo prakticky nic nového, jen je třeba všechno hledat na jiném místě. Záložka Tools (Nástroje) se ve snaze o zjednodušení zkomplikovala. Zobrazuje vybrané nástroje, ke kterým se lze takto prokliknout přímo, ostatní nástroje jsou dostupné až pod poslední položkou More tools (Další nástroje). Pro přístup k dalším nástrojům to tedy znamená klik navíc a čekání na načtení stránky s kompletním seznamem. Dobrým řešením by zde byla možnost přizpůsobení prvotní nabídky nástrojů, které chce mít daný uživatel po ruce. Nové menu Daleko zajímavějších změn se však dočkala sekundární záložková navigace. Tyto změny posouvají práci s AdWords jednoznačně o úroveň výš. Umožňují rychlé řešení situací, kvůli kterým bylo doposud nutné instalovat AdWords editor. Sekundární navigace byla ve staré verzi dostupná pouze u konkrétních sestav. Nyní přibyla na úrovni konkrétní kampaně, kde umožňuje zobrazení všech inzerátů a klíčových slov napříč sestavami dané kampaně. Podobně lze nyní i na úrovni celého účtu zobrazit všechny kampaně jako dosud, zároveň i všechny sestavy, inzeráty či klíčová slova napříč celým účtem. Lze snadno zjistit a ošetřit např. nejdražší a nejméně efektivní slovo či sestavu celého účtu. Zobrazuje také nastavení a cílení všech kampaní najednou. Pomocné menu 3

Vývoj

Google: „Stále pracujeme na změnách“. Některé pokročilé funkce v novém rozhraní AdWords stále nejsou k dispozici. Na změnách stále pracujeme. “

V tuto chvíli má nové rozhraní určitě velké rezervy. Bohužel v důležitých věcech. Je použitelné pouze pro Internet Explorer 7, Firefox 3 a Chrome. A ani v těchto verzích někdy nepracuje tak, jak by mělo. Aktuální chyby jsou tak zásadní, že např. ve Firefoxu 2 je nové prostředí naprosto nepoužitelné a nedozvíte se z něj ani název své kampaně. Celková javascriptová koncepce prostředí má bohužel vliv na rychlost načítání. Práce může být pomalejší než v původním rozhraní. Chybou je i to, že na mnoha místech není možné rozkliknout odkaz do nového okna nebo panelu (typicky záložky z hlavní navigace). Toto technické omezení celou práci rovněž zpomaluje. Nové prostředí má také velkou celkovou šířku, která je pevně daná. I v případě, že skryjete levé menu, případně odfiltrujete několik sloupců, okno je příliš široké a nevejde se na jednu obrazovku dokonce ani na 17palcovém notebooku. Tím hodně trpí přehlednost, protože nelze vidět všechna data pohromadě.

Jak změny v rozhraní AdWords vidí tým H1.cz?

  • „Nové rozhraní se v mnohém přiblížilo AdWords editoru.“ (Petra Brodilová)
  • „Záložky Campaigns, Reporting atd., ale i podzáložky Ad Group, Keywords nejdou otevřít do nového okna.“ (Jarmila Klimková)
  • „Nejvíc mi ale asi vadí, že je to moc široké. Nemám rád velká okna a nerad roluju do stran.“ (Marek Prokop)
  • „Nefunguje dobře v Chromu. To je u Googlu bohužel běžné. Google Docs taky mají v Chromu chyby, které v jiných prohlížečích nejsou.“(Marek Prokop)
  • „Nelíbí se mi odstranění funkcí “rychlé přidání” a “upravit slova”. Obojí využívám docela hojně.“(Petra Větrovská)
  • „Levý sloupec je super :) Konečně se rychle dostanu na různé úrovně účtu.“ (Petra Brodilová)

Přečtěte si i další informace o novém AdWords Interface. Na změny reagoval na svém blogu i Brad Geddes. Máte-li i vy zajímavou zkušenost s novým rozhraním AdWords, podělte se o ni s námi v komentářích tohoto článku.

Autoři článku jsou Ladislav a Jarmila Klimkovi. 

  • MArtin
    22. 05. 2009 / 13:56

    Je to zoufale pomalé a škube to při pokusu o normální práci. I v tom nejrychlejším prohlížeči. Web není desktop.

    Kdo chtěl rychlost práce, má už dávno adwords editor.

  • Adam
    22. 05. 2009 / 16:41

    V Opeře z kampaní vidím houbec. Bravo, Google.

  • Vlado Seman
    22. 05. 2009 / 20:53

    Suhlasim s Marekom Prokopom, tiez mi vadi, ze je to prilis siroke.

    Najvacsi prinos vidim v integrovanom search query a placement reporte, pisal som to uz v clanku. Prekvapilo ma, ze ste na nho neodkazali, nove rozhranie sme testovali uz pred vyse mesiacom.

    https://blog.ataxo.cz/…anie-adwords

  • Ladislav Klimek
    25. 05. 2009 / 12:46

    ad [1]

    Co se týká té rychlosti, bohužel musím plně souhlasit, taky mi to hrozně vadí. S editorem to samozřejmě nelze srovnávat, ale pokud to srovnám se starou víceméně statickou verzí webového rozhraní, tak ta byla daleko svižnější. Mimochodem se pořád nemůžu ubránit ani tomu, že byla dokonce i příjemnější, protože v tom novém prostředí pořád někde něco lítá a objevuje se a to já osobně nemám rád.

    ad [2]

    Bohužel je to tak. Google mě kvůli AdWords nyní již podruhé donutil změnit prohlížeč. Poprvé jsem musel zamáčknout slzu a přejít z Opery na FF2 – některé věci v Opeře v AdWords nefungovaly dobře už dávno a pokud s tím člověk dělá denně, tak to vadí. Nyní budu opět kvůli AdWords končit i s FF2. Vzhledem k tomu, že si musím vybrat z celkových 3 kousků, zkouším Chrome… FF už nechci a MSIE mi nedělá dobře už z principu :) I když jsem slyšel, že s nějakým pro-doplňkem prý není špatný a umí i gesta (narozdíl od Chrome).

    ad [3] Prekvapilo ma, ze ste na nho neodkazali, nove rozhranie sme testovali uz pred vyse mesiacom.

    Hlavně, že jste si na něj odkázal sám ;) My jsme nové rozhraní testovali pochopitelně také déle, ale nechtěli jsme psát rychlo-spot po pár dnech.

  • Michal Žigo
    26. 05. 2009 / 13:00

    Možno dosť nezvyklá otázka, ale doporučujete AdWords používať v anglickom jazyku?

    V mnohých web aplikáciách mi prišlo používanie angličtiny ako originálnej jazykovej mutácie cesta najmenšieho zla. Pri niektorých web aplikáciách som sa dokonca stretol, že po prepnutí do inej jazykovej mutácie došlo k obmedzeniu niektorých funkcií. Máte nejaké skúsenosti ohľadom tohto s AdWords? Ďakujem.

  • Ladislav Klimek
    26. 05. 2009 / 13:56

    ad [5]

    Naopak, to je velice dobrá otázka a já plně souhlasím s vaším názorem – AdWords používám rozhodně v originále, tedy v angličtině. Člověk pak automaticky „uvažuje anglicky“ a tak je naladěn na tu správnou notu a neudělá botu :)

    Zkušenosti s počeštěnou verzí AdWords, jen namátkou co si vzpomínám:

    • kdysi v ní úplně chyběla záložka „Analytics“
    • anglické označení stavu kampaně „suspended“, které značí, že kampaně zastavil z nějakého důvodu systém AdWords (např. došel kredit) bylo přeloženo zavádějícím pojmem „pozastaveno“, který se dá vyložit spíše tak, že jste je pozastavil vy sám, nebo jiný správce účtu.

    A podobně… :) Používat anglickou verzi je IMHO nutnost.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.