Ne nadarmo se říká, že z konferencí si
neodvezete převratné zkušenosti, ale hlavně nové vizitky. To ovšem
neplatí o Facebook Performance Experts, akci menší co do účasti, ale
naopak velké svým obsahem.
Každý rok dává Facebook pár vyvoleným
Čechům z velkých agentur možnost sdílet své postřehy a rozšiřovat si
expertní znalosti z různých oborů online marketingu, kterých se Facebook
dotýká. Tento rok jsme si za Facebookem vyjeli do Varšavy a mluvilo se
především o výkonnostním marketingu.

Kolik aplikací se vejde do jednoho Facebooku?
Spočítejte si, kolik appek máte ve svých
smart přístrojích. Průměrný Čech by měl skončit někde na čísle
28. Studie
navíc naznačují, že se jejich počet v našich mobilech a tabletech během
let nejen stále zvyšuje, ale mění se i průměrná doba, kterou jejich
používáním trávíme.
Podle přednášejícího Merta Canliho
trávíme 80 % svého času na mobilu právě využíváním aplikací. Pokud
ale nevyvíjíte hry nebo social aplikace, které žebříčkům tradičně
vévodí, můžete to mít složitější s retencí zákazníka.
Naštěstí pro vás ale Facebook umí cílit
mimo jiné i na ty, kteří si vaši aplikaci sice stáhli, ale nikdy
neotevřeli nebo ji dlouho nepoužili. Kouzlo tkví v tzv. App Events, do
kterého stačí vložit počet dnů, který považujete za maximální
v ohledu „nespolupráce“ svého uživatele. Pomocí reklamy pak můžete
cílit na ty, kteří se právě tomuto číslu přiblížili. Fikané!
Víte, jak se chová váš zákazník?
S výše zmíněným souvisí i další
vychytávka. Facebook se může pyšnit tím, že svým klientům díky SDK a konverznímu
pixelu jako jediná platforma dokáže přinést tvrdá cross-device data,
která se týkají (nejen) atribuce zákazníků.
Na úrovni reklamních setů, ale
i jednotlivých reklam, se tak ve Facebook Business Manageru dozvíte, jak
vypadala cesta vašeho průměrného zákazníka. Na jakém přístroji na vaši
reklamu poprvé klikl. Zda uskutečnil kýženou konverzi nakonec na tom samém
zařízení, nebo někde úplně jinde.
Právě tyto informace by měly stát v pozadí
dalších plánů a obchodních rozhodnutí vaší firmy.
Představujeme magickou formuli
Tak zaměstnanci uvedli přednášku
o biddingu. Říkají jí podle jejích původců Vickrey – Clarke –
Groves Auction. Vzhledem k tomu, že jsme neseděli na matematickém sympoziu,
nám Facebook chtěl zřejmě jen ukázat, že opravdu nemá smysl se pídit po
tom, co a jak ve Facebook Ads algoritmu funguje.

Nakonec se nám ulevilo. Třířádková rovnice
v sobě skrývala jen základní poselství. Jednoduše shrnuto pro případné
aukční začátečníky – když do aukce vstupujete, držte se jen a pouze
čísla, které definuje skutečnou hodnotu jednoho vašeho zákazníka
(customer true value).
Toto číslo, vyjádřené odpočtem nákladu na
získání zákazníka a nákladu na jeho retenci od jeho tzv. lifetime value,
je nejoptimálnější hodnota vaší cenové nabídky. A to, i když se vám
zdá vysoké.
Ve skutečnosti totiž nikdy nezaplatíte
maximální cenu svého bidu. Reálně vám bude odečtena pouze částka,
která je součtem hodnoty nabídky všech ostatních inzerentů, které jste
v aukci přeskočili. Abyste získali optimální výsledky, stačí teď už
„jen“ vyznat se v tom, který model platby za reklamu je nejvhodnější
pro účel vaší reklamy.
I o tom si ale můžeme popovídat na Školení
sociálních sítí nebo Workshopu:
reklama na Facebooku I. (resp. II.)
Stejně jako si můžete poslechnout příběh o tom, jak jsme se poprali
s faktem, že Facebook stále nenabízí dostatečně funkční záchranný
systém pro své inzerenty a jejich rozpočty. Pokud bychom náhodou chtěli
zapomenout na rozdíl mezi „lifetime spend“ a „daily spend“, pomáhá
nás o tom teď díky šikovnosti našeho kolegy varovat interní plugin.

Autorkou článku je Petra Kellerová.
Z biddingu moc moudrá nejsem, z facebookových algoritmů také ne, ale metodou střízlivého experimentování se mi snad podaří prohlubovat zkušenosti. :)