Co hýbalo webovou analytikou v roce 2013 a jaké trendy ovládnou rok 2014?
O své postřehy se podělil Web Analytics Strategist H1.cz Roman
Appeltauer
Rok 2013 ve webové analytice se dá shrnout do tří
pojmů: Multichannel tracking, Google Tag
Manager a Universal Analytics. Cesta zákazníka
vždy byla složitým procesem, který vede přes rozmanité marketingové a
remarketingové kanály, média a zařízení. A právě měření uživatelů
napříč zdroji návštěvnosti pomáhá lépe pochopit faktory, které
zákazníka ovlivňovaly před dokončením nákupního procesu. Data se
používají k efektivnějšímu plánování investic do reklamy,
preciznější optimalizaci retargetingových kampaní a jsou cenným zdrojem
inspirace pro optimalizaci konverzního poměru webu.
Webová analytika také spěje do bodu, kdy budou e-shopy kromě sledování
pohybů zákazníka vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých produktů ve svých
portfoliích.
Google přišel v březnu loňského roku s beta verzí Universal
Analytics, novou technologií Google Analytics. Až
koncem roku začaly Universal Analytics přinášet novinky, které Google
slíbil. Masový přechod na Universal Analytics se tak očekává až
v letošním roce.
Google Tag Manager, který v loňském roce zaznamenal
masivní růst, se stane naprostým standardem. My už jsme ho
v H1.cz implementovali u více než 100
klientů.
Pokud se o webovou analytiku zajímáte, rozhodně by vám nemělo uniknout
Romanovo zhodnocení a shrnutí nejdůležitějších myšlenek o webové
analytice z mezinárodní web analytické konference
Superweek.
Autorem článku je Roman
Appeltauer.
Snad nevadí malý odkaz na školku :-)