Co by změnil Googlem testovaný vzhled výsledků vyhledávání?
Možná jste zaznamenali zprávy o tom, že Google testuje nový vzhled
přirozených výsledků vyhledávání. Nejzásadnějším rozdílem je změna
barev, které nejsou tak ostré, ale jsou více pastelové. Navíc mezi
jednotlivými výsledky uvidíte mnohem větší mezery. Výsledky jsou tedy od
sebe výrazněji opticky odlišené. Podívejte se, jak vypadají screenshoty
testovacích výpisů: [caption id=„attachment_4480“
align=„aligncenter“ width=„419“ caption=„Screenshot testů nové
podoby výsledků vyhledávání Googlu“]
[/caption] Další ukázka nového vzhledu stránky s výsledky: [caption
id=„attachment_4485“ align=„aligncenter“ width=„480“
caption=„Zadat do Googlu tento dotaz vyžaduje dávku odvahy. Naštěstí to
byl jen test.“]
[/caption] Experiment nás zaujal, a to proto, že pokud se ujme (a to je
velké “kdyby”, známe mnoho experimentů, které Google nikdy nepřevedl do
praxe), může to rozhodně zvýšit míru prokliku u placených výsledků
z AdWords a prvních (3–5) výsledků SERPu. Tedy těch, které se vejdou na
monitor. Právě v důsledku zvětšení mezer se jich vejde na obrazovku
monitoru méně. Určité skupiny uživatelů vyhledávačů opravdu klikají
pouze na to, co vidí na první stránce, a dál nepokračují. V každém
případě je zajímavé, že Google experimentuje nejen s novými funkcemi,
ale i uživatelským prostředím a hledá nejvhodnější cestu. To, zda se
s tímto vzhledem opravdu setkáme, je ve hvězdách. Jaký máte názor na
testovaný vzhled vy? Zdroje:
Autorem článku je Pavel Ungr
Ty mezery na druhém obrázku vypadají až děsivě, předpokládám, že jsou tak velké právě kvůli testování. Ale v reálu už asi tak velké nebudou.
Myslím si, že to důkladnější oddělování má smysl, pokud by Google chtěl výsledky doplňovat dalšími informacemi, což je trend, který už nějakou dobu sleduje (sitelinks, náhledy…). Že by nás čekalo nějaké překvapení v tomto směru?
Souhlasím, jemnější barvy jsou fajn, ale toho vzduchu už je tam trochu moc.
Velikostí mezery (odsazení) jednotlivých výsledků může Google jednoduše a přehledně naznačit, jak moc myslí že se trefil. Tedy velké mezery se mohou použít u jasných navigačních dotazů, zatímco v případě většího počtu rovnocenných stránek může dát mezery malé.
Několik dnů se mi Google takhle tvářil a ty mezery jsou příšerné. Dělám každý den >>100 hledání a byl jsem z toho celkem zoufalý, právě kvůli tomu, že výsledků se vešlo do aktivní části méně a celkově to bylo najednou strašně nepřirozené.
Mě se to zdá poměrně zdařilé, nevidím v tom zásadní problém. Pouze u Adwords bych to viděl spíše jako problém. Pokud se „vlastně sníží“ počet míst, co na to cena?