Červnová poslední středa o marketingu a reklamě na Facebooku
Poslední středa na téma marketingové využití
sociální sítě Facebook se tentokrát konala netradičně
v restauraci V Rohlíku v budově České televize. Vedle zástupců z řady
Hájedniček se na akci dostavili zájemci o téma z různých kruhů:
Marketéři, kolegové z oboru, kteří Facebook hodlají využívat pro své
klienty, provozovatelé e-shopů i brand manageři, jako např. zástupci
kosmetické firmy Ryor.
V úvodní prezentaci se Michaela Vorlová věnovala jak
globálnímu pohledu na využitelnost Facebooku pro propagaci firem a
produktů, tak konkrétnějším praktickým příkladům získaným
při správě veřejného profilu H1.cz na Facebooku. Došlo i na cenné
poznatky z rešerší, které podnikáme na této sociální síti.
Úvodní přednáška pokryla tyto okruhy:
- všeobecný pohled na využitelnost Facebooku
pro firmy,
- rozdíly mezi stránkami (veřejnými profily) a skupinami
pro marketing na Facebooku včetně praktických příkladů a ukázek (dále
však byla prezentace zaměřena spíše na využitelnost stránek),
- tipy na vhodný a atraktivní obsah publikovatelný na
stránkách,
- možnosti a způsoby získávání příznivců
(fanoušků) pro komerčně zaměřené profily na Facebooku,
- placená reklama na Facebooku, možnost jejího
demografického cílení a vhodnost jejího nasazení pro firmy a projekty.
Stránky, skupiny, aplikace a placená reklama
Při diskuzi došlo například na rozdíly ve funkčnosti často
chybně používaných stránek a skupin, výhody news
feedu pro prezentaci firem, problematiku placené reklamy a jejího
nasazení, ale třeba i volby jména pro veřejný profil na Facebooku. Dotkli
jsme se i marketingového nasazení aplikací a kvízů na
Facebooku, které jsou zajímavým a u nás jen málo používaným nástrojem
propagace.
Během neformální výměny názorů a zkušeností jsme také pojmenovali
několik úskalí využívání Facebooku pro firmy. Jedním z nich je
nedostatek výstupních dat pro ty, kteří potřebují vyhodnocovat efektivitu
své propagace. Jedná se například o absenci možnosti sledovat
konverze z Facebooku v rámci lokálních statistik placené reklamy.
To je však řešitelné nasazením měřících kódů pro Google
Analytics.
Poprvé v historii Poslední středy jsme také zprostředkovali fanouškům
H1.cz na Facebooku zajímavé postřehy z diskuse v malém live-přenosu na naší
stránce na Facebooku.
Příští Poslední středa proběhne až v září. Staňte se naším
fanouškem na Facebooku a dozvíte se víc.